Burenergernissen (Deel 1)

Had je liever naast een benzinepomp gewoond, voor de echte auto’s?

22 likes

ik heb de troep op de tafel laten staan, en de stoelen/bank naar de andere kant van de tuin gesleept. super kinderachtig van mij en ik zit er aan te denken ze met een ketting en een hangslot vast te maken. of een extra kettingslot op de deur naar de tuin, al gaan ze dan sowieso gelijk een klacht indienen bij de verhuurder.

8 likes

Die zit er een aan de overkant , maar die sluit om 20.00, er is ook een carwash maar daar hoor ik nooit iets, waar het mij gewoon om gaat is dat we 319.000 euro hebben betaald voor dit huis maar dus geen medebeslisrecht hebben over zo’n laadpaal langs onze schutting die we om onze tuin hebben laten zetten, de twee eigenaren van die elektrische auto’s moesten alleen maar binnen 300 meter van die paal wonen en konden verder meebeslissen waar die paal moest komen. Dat die parkeerplaats altijd vol staat met de tweede auto’s van huishoudens in onze straat speelt kennelijk geen rol, prima dat je een elektrische auto wil rijden, laad hem dan ook op op je eigen oprit. Nu mogen daar geen auto’s meer staan want het is een laadplek voor elektrische auto’s

5 likes

Ja haha, echt droog hoor😏

Dit doet me denken aan Hart van Nederland van 10 jaar geleden ofzo toen een man en een vrouw in een item gingen huilen omdat er een lantaarnpaal voor hun huis was geplaatst.

En die man was nog een veteraan ook!!! Ze konden er echt niet bij. Denk er nog vaak aan, zo’n mooi voorbeeld van mensen met te weinig zorgen en te veel tijd.

22 likes

Genoeg zorgen hier hoor, maar ik vind het gewoon van de zotte dat mensen in het bezit van een elektrische auto zelf mag beslissen waar een paal voor elektrische auto’s moet staan. Zonder rekening te houden met de mensen die daar wonen, laad hem dan gewoon aan huis op als je perse aan het milieu wil bijdragen

4 likes

Maar ff concreet: hoeveel last heb je ervan?

Denk je dat als je terug kijkt op je leven je nog denkt GVD DIE TYFUSPAAL HOORDE DAAR NIET of zou je überhaupt niet meer weten waar je je ooit druk over hebt gemaakt?

14 likes

Ja ik heb er last van, doordat er nu twee plekken niet gebruikt mogen worden staan er nu meer auto’s in de straat en worden uitritten geblokt door auto’s, indien de eigenaren in de straat woonden had ik er waarschijnlijk minder problemen mee maar gezien die elders wonen in het dorp vind ik inderdaad dat je je elektrische auto maar aan huis moet opladen, grappig trouwens dat je dit zo denkt, zou je hetzelfde denken als je 319.000 euro had betaald voor een huis op een rustig plekje in een dure gemeente? Prima dat je elektrisch wil rijden, zorg dan ook voor je eigen paal

5 likes

Maar dan ligt je irritatie toch meer bij de buren die nu verkeerd parkeren en uitritten blokkeren? Elektrische laadpunten zijn nu eenmaal in opkomst en als je ervoor kiest heb je momenteel geluk met een parkeer plek, zie het als een beloning voor het bijdragen aan het milieu.

8 likes

Nee want die buren heb ik al jaren, indien twee auto’s per huishouden was het de regel dat de tweede auto op de parkeerplaats naast dit blok huizen stond, nu van de 5 extra parkeerplekken dus op 2 niet geparkeerd mag worden ervaart de hele straat dat als problematisch. De mensen die die laadpaal hebben verzocht wonen allen in grote tweekappers met eigen oprit, laad je auto dan gewoon daar op

9 likes

Zelfde hier. Ik snap het ook wel. Bij ons zijn twee vergunningsplekken geofferd voor een laadpaal. En er is al te weinig plek in de buurt. Nu zie ik nooit elektrische auto’s op die plekken staan en dat maakt het extra frustrerend, want die plekken zijn verboden terrein voor andere auto’s. Kan ik als het vol is mijn auto weer op een plek zetten waar ik de parkeermeter aan moet zetten, terwijl ik gewoon voor een vergunning betaal.

Tot zo ver mijn zurigheid van de dag.

6 likes

Alleen de aanschaf waarde van je huis heeft lijkt mij niks te maken met hoe irritant zoiets is.

dit, en ik vind het ook een beetje vervelend dat je tot een paar keer blijft herhalen “als je zo nodig iets voor het milieu wilt doen” “prima dat je electrisch wilt rijden” “electrische nep auto’s”. @Poetsvrouw is je probleem met “electrische nep auto’s” alleen dat ze naast je schutting mogen laden, of heb je over het algemeen iets er tegen?
en hoe weet je dat die mensen mochten bepalen waar die paal komt? of heeft de gemeente een paar plekken uitgekozen en mochten zij hun voorkeur uitspreken?
als ze al mochten bepalen denk niet dat ze er voor mochten kiezen om die paal op hun eigen oprit te plaatsen
het voelt ook een beetje afgunstig dat je zegt: die mensen wonen in grote tweekappers :flushed:
niet als kritiek bedoeld, maar ben wel benieuwd naar je anti-electrische nep auto beweging.

edit: en begrijp ik het goed dat jullie 1 auto hebben en die op je oprit kunnen parkeren?

20 likes

Lijkt mij ook heel vervelend! Kunnen jullie niet gezamenlijk een klacht indienen bij de gemeente? Bijhouden wie daar precies parkeren. Als dat precies twee auto’s zijn die verder op wonen en daadwerkelijk plek hebben daar, dan zou je dat makkelijk kunnen bewijzen en klacht indienen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het is toch onderdeel van je woongenot. Anders #frankdevisser

2 likes

Maar een plug-in hybride is met een uur tot 4 uur vol, en dan moet je weer van zo’n openbare laadplek af, want over het algemeen staat er op het bijbehorende bord dat je alleen tijdens het laden mag parkeren. Je Toyota moet je dus na het avondeten terug naar je eigen oprit verplaatsen.
Als @Poetsvrouw de buren dus wil pesten gaat ze posten naast de laadpaal en ze elke nacht als de accu vol is een boete aannaaien. Maar of je dan het leven van de buren of je eigen leven zuur maakt valt te betwisten.

Overigens is er zeer waarschijnlijk gewoon een beroep- en bezwaarperiode geweest voor de aanvraag van de vergunning van die openbare laadpaal, dat soort dingen staat aangekondigd in het lokale suffertje of op de website van je gemeente, als je bezwaar had gemaakt, had de gemeente misschien wel de parkeerdruk moeten onderzoeken en moeten concluderen dat het bij jullie in de straat niet kan. Als niemand bezwaar maakt kan de gemeente ook niet weten dat het daar niet gewenst is.

13 likes

Nope, die paal is vorige week dinsdag geplaatst, niemand heeft een brief gekregen van de gemeente ofzo dus bezwaar maken was niet mogelijk omdat we het niet wisten. Ik ben overigens niet de enige die nu geïrriteerd is hoor, de hele straat viel erover

Bij ons is dat niet zo hoor en we wonen in Rotterdam centrum. Plus het duurt 6 uur oid voor onze auto is volgeladen bij een niet snellader, vaak laat je hem dan snachts staan. Stel we zouden hem 3 dagen laten staan, wat ik wel asociaal vind, dan zou er hoogstens een boos briefje op het raam komen van andere elektrische autobezitters.

Wij mochten trouwens helemaal niet kiezen waar de lader kwam overigens, zolang hij maar in het vergunninggebied zat. Het is trouwens niet altijd verboden om als niet elektrische auto te parkeren bij een lader. Vaak maken ze bij elke nieuwe lader gelijk 2 laadplekken en kruisen ze er maar 1 af, en de ander pas als ze meldingen krijgen dat er weer een elektrische auto bij is gekomen.

2 likes

Wij wonen zelf ook in een tweekapper dus afgunst is het niet, maar ik zie wel genoeg huizen hier die een oplaadpunt op hun eigen oprit hebben, dus waarom moet er zo’n paal staan op een parkeerplaats die altijd vol staat? En dat terwijl die mensen die om die paal hebben gevraagd niet in dit stuk van het dorp wonen

Ik zou zeggen, vraag het aan de gemeente?

2 likes

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe duur het huis van @Poetsvrouw was en wat voor huis het is.

16 likes

Omdat je voor een paal op eigen terrein moet betalen en als de gemeente er eentje plaatst op openbaar terrein niet!

2 likes