Burenergernissen (Deel 1)

319.000, dat zegt ze

Ik zou het ook irritant vinden als ik niet meer kan parkeren voor mijn huis trouwens. Go back to your own parkeerplaats!

Je krijgt ook geen brief, de burgemeester komt ook niet bij je aankloppen om te melden dat er iets gaat gebeuren, jij moet de bekendmakingen voor jouw omgeving in de gaten houden. Ik denk als je gaat zoeken tussen de officiële bekendmakingen van jouw gemeente dat hiervoor wel een vergunning is verleend, mogelijk vorig jaar al ergens. Tegen zo’n besluit kun je bezwaar maken, maar het is jouw verantwoordelijkheid om te weten te komen dat er iets staat te gebeuren in je buurt.

22 likes

Ja eigenlijk kan dit topic wel weg uberhaupt toch?
In de favela’s, daar hebben ze pas last van hun buren!

3 likes

Ja daarom vraag ik ook - hoe weet je dat die mensen zelf mochten kiezen waar die paal komt. Je gaat toch niet voor je lol die paal op 300 mt afstand kiezen als je het ook op 50 mt kan kiezen.
Maar aangezien @poetsvrouw het te druk heeft met zich opwinden over andermans tweede auto die niet voor de deur kan worden geparkeerd, kan ze maar op de helft van mijn vragen antwoorden.
Geen probleem verder

9 likes

Meeste Tesla’s zijn bijv gewoon leaseauto’s. Denk trouwens dat de meeste Nederlanders voor de gratis optie zouden gaan haha.

Tesla is zakelijk gezien vrij aantrekkelijk.
Als je gebruik maakt van de MIA-regeling in combi met je belasting aftrek heb je hem bijna voor de helft van de prijs in vergelijking tot een particulier.

maar het is toch niet het burenergernistopic zonder omg reacties, dus ik dacht mag wel een paar vragen stellen die misschien wel als kritisch worden beschouwd.

4 likes

Het lijkt me niet dat een klacht veel zin heeft want je had gewoon bezwaar kunnen aantekenen tegen de plaatsing van zo’n paal.
Daarbij vraag ik me echt af in welke gemeente je als elektrische autobezitter zelf kunt kiezen waar een openbare laadpaal komt, want dan ga ik daar morgen heen verhuizen.

Ik snap wel dat het wennen is en ook zuur is als er bijv. al weinig plekken zijn in je straat, maar daar is precies het systeem van bezwaar maken voor ontworpen. Ik zou je woede op de gemeente richten (of op jezelf dat je het bezwaar bent vergeten) en niet op de buren.

7 likes

Ik stel voor dat we allemaal even een momentje van bezinning inlassen om er bij stil te staat hoe blij we zijn dat we niet in de Van Eeghenstraat in Amsterdam wonen, en Nikkie P. als buurvrouw hebben.
Die houdt namelijk alle parkeerplekken al jaren bezet (let je op @Poetsvrouw) en parkeert haar eigen (electrische) strontkar gewoon op de stoep.
https://www.mediacourant.nl/2020/05/nikkie-plessen-compleet-uitgekotst-door-haar-buren/

17 likes

nou vind het eerder flauw dat jij nu aanhaalt dat ik me erger aan een kat die meerdere keren per week in mijn bloembak kakt…

3 likes

blijkbaar?

1 like

Hi hi

Zelf laat Nikkie in een reactie aan Privé weten: “ Hi hi voor ons hier echt geen verhaal .”

mooie hoor en wederhoor reactie dit

10 likes

2 likes

Volgens mij mag je hier dat niet-spoed telefoonnummer van de politie voor bellen!

2 likes

Volgens mij ook hoor, wel hylarisch spoed bellen voor Mac donalds

Maar het is ronduit aso! Want je zal maar echt met spoed weg moeten of moeten werken :frowning:

1 like

Wow ik stel voor dat we allemaal even stil staan bij dit leed als we de volgende keer zelf burenleed hebben, want dit is pas echt érg en onrechtvaardig.

2 likes

Goed gedaan! Wel echt gek. Waarom zou iemand zo parkeren? Zeker als anderen nog over de stoep moeten.

2 likes

Belangrijkste vraag: ga je nog McDonalds halen?

19 likes

Nee sorry ik was serieus (met een grapje natuurlijk) want dit lijkt me oprecht heel erg kut als je zin hebt in macd. Ik heb liever 10 katten die in mijn tuin poepen of 10 uur geluidsoverlast (zonder grappen). Wat ga je nemen?

1 like

Ik snap het niet. Basketballen ze tegen de buitenmuur van jouw woning aan ofzo?