Burenergernissen (Deel 1)

Ja dit is nog al een aso type. Het is dezelfde persoon waar ik gisteren over die motor schreef en hij is ook al eens tegen mijn auto aangereden. Het is dat ik het toen zag gebeuren want hij was zo weggereden. Werd toen ook een heel gedoe omdat hij weg wilde vanwege een afspraak en hij vond dat ik niet zo moeilijk moest doen ‘want het was een leaseauto en die zijn toch goed verzekerd’. Ik kan dan ook niet wachten tot dat ie gaat verhuizen maar het is zo’n typische scheefwoner volgens mij, hij woont samen in een eenpersoonsappartement via de woningbouw dus zie hem helaas niet snel vertrekken. Zijn sowieso veel rare types die daar wonen. Toen ik mijn huis kocht was dit een kleinschalig seniorencomplex achter mijn huis (6 appartementen waar allemaal oudere dames woonden) helaas zijn zij ondertussen allemaal overleden of naar het bejaardenhuis verhuisd en toen werden de appartementen voor iedereen beschikbaar en kwamen er allerlei vage figuren wonen vaak ook van buiten het dorp. Mijn buurman is al eens in zijn gezicht geslagen omdat hij iemand aansprak op zijn gedrag, er zijn al verschillende keren ontruimingen geweest vanwege plantjes etc. Er zijn ook al veel klachten door de buurt neergelegd bij de woningbouw en gemeente dat dit niet kan. Ondertussen wordt het wel iets beter want de hele buurt was er echt klaar mee zowel met de overlast maar ook met de gevolgen van zulke buren. Het hele dorp wist dit dus de prijzen van onze huizen kelderde daardoor ook omdat maar weinig mensen een
huis willen kopen op zo’n plek.

Spijkermat is effectiever. Maar wat raar joh? Vernielt ze dan ook niet eventuele planten?

4 likes

Ik weet eindelijk wie mijn bovenburen zijn en hun kind kan max 6 jaar zijn? HOE KAN DAT ZO STAMPEN?! Gelukkig lijkt het erop dat ze weer vaak naar de opvang kan want herrie is overdag een stuk minder.

Jaa zo irritant, meestal keert ze gewoon maar soms zet ze hem gewoon echt neer?
Ze probeert er volgens mij of we thuis zijn maar soms heeft ze het mis en ik vind het gewoon zo irritant. Ze woont ook gewoon letterlijk 4 minuten lopen van school vandaan, dus loop gewoon?

@Leverworst Nee mijn voortuin is ook een parkeervlak zeg maar. Maar mijn vriend is vaak om 07:00 al weg dus dan ziet ze dat schijnbaar als plek ofzo?

1 like

op instagram zie ik iemand al zo lang (nu denk ik al 3-4 maanden) NON STOP klussen, of ja… het hele huis verbouwen. ik moet dan af en toe aan dit topic denken, die buren zullen wel helemaal para zijn geworden intussen :flushed: :flushed:

2 likes

Als ik later groot en bejaard ben wil ik ook naar dit complex.

12 likes

Dat gebeurde bij ‘mijn’ senioren ook. Alleen geen bingo maar ze zaten vaak te genieten van een borreltje in de zon. Het waren ook allemaal dames en het waren echte kletskousen dus altijd even een praatje maken echt supergezellig.

4 likes

Schrok me rot want de keuken stonk naar vuur toen ik binnen kwam, maar bleek dat de buren weer op het balkon aan het bbqen zijn en de stank weer hier naar binnen trekt :roll_eyes:

1 like

In een appartementencomplex tegenover mn huis ( zit een behoorlijk brede straat tussen) zijn ze in 1 appartement ook al 3 weken aan het klussen. Elke dag. Vanaf 7.00 uur sochtends.

Ik ben blij dat ik er niet boven of naast woon want ik word er soms al wakker van sochtends vroeg. Zelfs op zondag zijn ze al bezig voor 9 uur.

Wij zijn nu overigens ook aan het klussen en ben benieuwd of de buren al gek worden van ons :crazy_face: ( maar niet weken lang en al zeker niet om 7 u sochtends)

Nee klopt, ik verlaag mezelf even naar het niveau hier wat niet zo hoog is blijkbaar

1 like

Buurman die nu gitaar speelt, GVD heb al hoofdpijn, voel me al kut en moet er morgen gewoon vroeg uit dus wilde op tijd slapen

Mijn buurman maakt een afdak maar ipv een licht doorlatend dak, hebben ze houten platen. Als dit zon wegneemt van mijn terras bel ik Frank Visser hoor.

afbeelding

24 likes

Mag je voor de lol de noodtrap gebruiken?

M’n bovenburen gebruiken nu altijd de noodtrap en dat maakt meer lawaai. Ze moeten dan ook door twee klapdeuren waar mijn voordeur tussen zit (en die maken ook lawaai). Ik heb nu een briefje opgehangen, maar vroeg me af of ik in m’n recht sta.

Erheen gaan of brief onder de ruitenwissers dat het privé terrein is.
Of even snel klem zetten dan moet ze wel aan bellen.
Wat aso van haar zeg zo in de voortuin.

Ik vind het zo irritant als ik de buitendeur open heb om het een beetje te kunnen laten luchten dat er dan meteen zo’n vieze rooklucht binnenkomt. Ik wil gewoon FRISSE lucht.

5 likes

Wat vinden jullie van muziek luisteren op je balkon of hoorbaar uit je huis komen met je balkondeuren open? Je kunt hier ook tuin van maken.
En dan niet heel luid op vol opengedraaid volume, maar wel gewoon hoorbaar.

Ik vind het een beetje afhankelijk van de tijd en het volume. Overdag op een zomerse dag oid en een acceptabel volume (wel kunnen horen, maar niet je huis uit dreunen) vind ik woongeluiden die erbij horen. En ja dat kan soms wel irritant zijn, bijv omdat het niet mijn muzieksmaak is of ik net met iets anders bezig ben, maar in een woonwijk met allemaal appartementen naast en boven elkaar kan ik niet verwachten dat iedereen de hele dag muisstil is.
Heel vroeg of heel laat op de dag of een volume waarbij de glazen van tafel af trillen is natuurlijk een ander verhaal.

8 likes

Wanneer mag je water op kinderen met fluitjes gooien? Of op buurvrouwen die keihard naast je raam staan te tetteren. (sorry ik heb niet zo’n goede dag)

2 likes

Ik vind dat wel kunnen, afhankelijk van het volume. Als ik in de tuin zit dan zet ik 9/10 keer de radio aan op mijn telefoon, maar als ik aan de andere kant van de tuin ga staan dan hoor ik het niet eens meer dus erg veel overlast zal het niet veroorzaken. Mijn buren zetten zelf ook altijd de radio aan (100% NL ook echt dus ik probeer ze voor te zijn met Q music) en zij zetten m wel harder dan dat ik zou doen.

Moet kunnen overdag tot 22u ofzo.