Ik vind het wel kunnen, mits het niet de hele dag is. Hangt er ook even vanaf hoe goed de buren het kunnen horen. Wij zetten soms zelf muziek binnen op als we op het balkon eten, maar zo zacht mogelijk dat wij het wel prima horen maar niet de hele wijk.
Maar goed ik vind alles algauw beter dan de keiharde Nederlandstalige muziek van de ene buren (drie huizen verderop) of de hiphop van de buren schuin boven (beiden absoluut niet mijn smaak). Die muziek hoor ik zelfs als ik binnen in m’n eigen huis zit en overstemt ook vaak mijn eigen muziek… Wordt weer leuk dit weekend, zag in de tuin al een soort zwembadparadijs staan
Ik vind het, naast wat er al gezegd is, ook afhankelijk van wat gebruikelijk is in je omgeving. Waar ik woon kijkt niemand op of om van een balkonfeestje (ook niet als het heel luid is) maar als je in een rustige, kindvriendelijke woonwijk woont zou ik het denk ik uit beleefdheid aan de buren vragen of ze er last van hebben?
offtopic
Ik heb ook niet echt last hoor maar ik kan nu niet zeggen dat het hier echt rustig is, haha. Mega veel feestjes en gewoon mensen die random shit uithalen, maar meestal vind ik dat ook wel leuk. Een beetje een plek waar alles kan of zo. Houdt mij en mijn vriend een beetje jong.
Ik zou me hier dus niet zo snel drukmaken over of mijn muziek te hard staat voor de buren terwijl ik dat in de achtertuin van mijn ouders wel zou doen.
Volgens mij gooien mijn buren brood of iets anders qua eten in de tuin en daar komen kraaien op af, die gaan dan op mijn schutting zitten met als gevolg dat die hele schutting nu onder de stront zit. Daar kan ik niet echt iets van zeggen hè? Weet ook niet zeker of het mijn buurvrouw is of de buren daarnaast ofzo
Gewoon op normaal volume moet het wel kunnen, hoort er ook wel een beetje bij. Helaas voor mij hebben mijn buren een andere definitie van normaal volume
Ik luister al sinds carnaval dagelijks gedwongen op stand luchtalarm naar Englishman in New York Sting komt echt m’n neus uit
Ik had dit in mijn vorige huis met Purple Rain Als ik dat liedje nu hoor denk ik nog steeds ‘o jee’ ookal woon ik er al niet meer hahah kan dat liedje ook niet meer normaal aanhoren nu
Hahahaha ik heb dit met feesttent van Kraantje Pappie… altijd als ik die hoor ben ik weer terug in mijn studio met buurman die dat liedje tot zijn lijflied had gemaakt
Hahahah zo herkenbaar. Ik heb dit met Gimme The Light en Shake That Thing van Sean Paul. M’n buren hebben zo’n anderhalf jaar maar 1 cd gedraaid met alleen die twee nummers erop
Hahaha wat erg al die nummers. Ik heb het met zo’n nummer van R Kelly: if I could turn back the hands of time
Een draak van een nummer ook nog
Haha ik heb dit met dat nummer van Gotye, somebody I used to know.
Ik kan die titel amper uitschrijven, echt trauma’s. Mijn huisgenoot heeft daar zeker een halfjaar dagelijks vijf keer naar geluisterd. Achter elkaar ook.
Ot:
Mijn benedenbuurman heeft zijn vrouw verloren en nu draait hij in mei altijd keihard dit liedje een paar keer achter elkaar. Echt zo hard dat je het aan de overkant van de sloot (en dus in een andere gemeente) het hoort.
Ik snal dat hij haar verjaardag wilt vieren, maar het blijft wel altijd schrikken als de muren dreunen
Mijn buurvrouw doet dit ook elk jaar op de verjaardag van haar vader (met een ander nummer waar ik nu even niet op kan komen). Vind het altijd wel lief.
Mijn god, dat laatste. In combinatie met dat nummer zou ik daar zo emo van worden dat mijn gejank nog in 5 andere gemeentes is te horen.
Hahaha ik kan me echt voorstellen dat je dan bij de eerste drie noten al helemaal gek wordt, zijn ook echt van die mega herkenbare noten
Haha ja dat, ik had een onderbuurman met een muziekstudio die de hele dag the lion sleeps tonight repeteerde, regel voor regel
Onze oude onderbuurvrouw is absoluut gestoord. Ze heeft 3 appartementen in ons pand en vindt dus ook dat ze de meeste rechten heeft, op een plek in de fietsenstalling en op algemeen haar zin doordrijven. Ze haalt dit ook in elk gesprek aan. Anyway, ik kwam net thuis toen ze zich stond op te winden naast de papiercontainer. Ze was hem helemaal leeg aan het graaien op zoek naar het adres van degene die het erin gegooid had “Naja!! Geloof jij dit nou?! Vanochtend hebben ze hem leeg gemaakt en hij zit nu alweer vol. Dat kan toch niet!!”
Echt, dat is hoe een container werkt tantetje. Pffff, die vrouw is echt gek. Dan moet je met al je invloed maar regelen dat dat ding vaker leeggemaakt wordt hoor.
Zo klaagde ze eens dat we onze fiets in het fietsenrek hadden gezet want dat was alleen voor zwangere vrouwen (?) en voor haar, want zij heeft 3 appartementen en dus recht op een plek. En ze heeft nieuwe naamstickers voor onze brievenbus laten maken omdat ze vond dat we onze eigen naam verkeerd hadden geschreven. En het ventiel van verschillende fietsen leeggedraaid. Maar dan wel met een cadeau voor onze baby voor de deur staan, haha. Ze is echt gek.
Maar hoe vind je het? Ik weet van mezelf dat ik me hier dus zorgen om zou maken hahah Kan gewoon echt niet tegen harde muziek van buren.
Ik zou hier dus wel wat van zeggen. Het is jouw huis en dat voetballen kan hij ook tegen zijn eigen huis.