Burenergernissen (Deel 1)

Ja ik kreeg ook meteen een automatische melding nadat ik had ingediend bij de gemeente dat ze erg veel meldingen van afvaloverlast hebben en hun best doen om alles zo snel mogelijk weg te halen, maar daarom ook niet verder kunnen reageren. Het lijkt inderdaad alsof ze een beetje overbelast zijn, normaal is het ook niet zo erg bij ons. Ik snap ook niet hoe mensen dan denken nouja dan pleur ik het hier wel neer. Zo aso. En smerig vooral.

Kan me wel voorstellen dat het deels door corona komt trouwens, iedereen is natuurlijk veel meer thuis dus produceert meer afval. En daarbij is iedereen ook nog eens grondig aan het opruimen, de textielinzameling en grofvuilplaatsen zijn ook al tijden overbelast.

1 like

Mijn buurvrouw is de galerij aan het stofzuigen en ondertussen zit ze tegen haar blaffende poedel/chiwapwap-mix te schreeuwen. Heel fijn dit.

1 like

Mijn oudere buurvrouw heeft een tokkie dochter die de laatste tijd steeds langskomt en dan staat te krijssen en te roken in de achtertuin, dat waait dan precies mijn deur in als die open staat en stinkt alles naar rook. Ook gewoon 5 x per uur een sigaret ofzo, doe normaal.

1 like

Mijn buurvrouw heeft een vuurkorf en met mooi weer zit ze de laatste tijd vaak tot middernacht bij de vuurkorf. Ze heeft een grote en diepe tuin maar de vuurkorf staat precies een meter van het huis, dicht tegen de heg aan, en mijn huis en vooral slaapkamer wordt dus geheel uitgerookt. Met dat warme weer is het binnen niet te doen met ramen dicht dus helaas moeten die wel iets open. En ik kan dus ook woord voor woord de gesprekken verstaan, zo dichtbij zitten ze.
Echt, f en toe maakt het me niet uit maar regelmatig tot middernacht met vuurkorf met veel rook word ik niet blij van :expressionless:

1 like

Oooh ik heb precies hetzelfde gehad een tijdje in m’n studentenhuis. Mijn slaapkamer grensde aan de tuin van een ander studentenhuis. En die gingen wel eens na het drinken in de tuin zitten en hele verhalen bespreken en de vuurkorf aanzetten. Heb wel eens m’n raam open moeten doen en vanuit m’n bed zeggen dat het niet chill was. En dan gingen ze echt zachter praten etc… Maar dat hielp vaak toch niet.
Snap de frustratie :frowning:

Mijn tokkieburen hebben 2 jaar geleden in onze vakantie zonder overleg een (hele lelijke) schutting geplaatst. Nu hebben ze deze schutting precies op hun erf geplaatst en niet de erfgrens overschreden, dus officieel mocht dit wel. Netjes is het natuurlijk totaal niet…

Wij zijn nu bezig met onze tuin en willen dus ook een (mooie) schutting laten plaatsen. En wij kwamen er achter dat wij onze schutting niet precies langs de al staande schutting kunnen plaatsen… Dit komt door het beton wat al gestort is (technisch gezien overschrijd het gestorte beton wel de erfgrens…)

Dat houdt in dat wij een nader te bepalen afstand tussen die schuttingen moeten hanteren en waardoor onze kleine tuin nog kleiner wordt… En daarnaast zie ik het ook gebeuren dat er allemaal onkruid tussen die schuttingen zal groeien waar wij dan weer verantwoordelijk voor zijn. Waarom zijn mijn buren ook zo tokkie… De rest van de straat is supervriendelijk.

Ja, dat zou in principe kunnen - alleen blijft het probleem bij de begin- en eindpaal. Misschien toch maar even een melding maken bij de rijdende rechter.

1 like

Ik dacht dat alles op de erfgrens overlegd moest worden. Ik zou gewoon kijken van dat beton waar dat precies ligt van het hek, dan maken zij hun tuin maar kleiner ipv jullie. En over de erfgrens, succes met graven buurtjes, had maar overlegd. Lijkt mij wel raar 2 hekken naast elkaar.
Ken zelf niet anders dan met hek vernieuwen samen met buren de kosten delen.

2 likes

Kun je niet in hun beton boren? Of eigenlijk, jouw beton (want op jouw grond)?

Totaal niet relevant aan je ergernis, maar: Ohh de droom :heart_eyes: Mis de dagen dat het hier nog eens per kwartaal standaard werd opgehaald. Nu mag je het zelf gratis een aantal keer wegbrengen, maar zonder auto vind ik dat toch een iets minder leuke activiteit.

Ik zie het verder ook nergens nee, 2 schuttingen tegen elkaar. Maarja, gezien ze dit zonder overleg geplaatst hebben gaan wij onze type schutting ook plaatsen (op onze erfgrond) zonder overleg. Onze schutting steekt dadelijk 20cm boven die van hen uit…

Dienburen zijn sowieso vreemd. Ze zeggen bijvoorbeeld af en toe wel ā€˜hoi’ tegen mijn man - mij negeren ze standaard, ook al zien ze mij gewoon vriendelijk hoi zeggen. terwijl ze me beiden aanstaren. Ik ben er na 4 jaar wel een beetje klaar mee. Wel vet akward want we delen de oprit met hun. En ze hebben inmiddels 2 jonge kinderen die wel altijd blij tegen ons doen :joy_cat:

Kun je geen begroeiing tegen hun schutting aan laten groeien? Dan lever je geen tuin in en hoef je ook niet tegen de lelijke schutting aan te kijken.

@monkeyslut Wat naar dat je zulke luidruchtige bovenburen hebt! Maar heb jij geen buren aan de zijkant? Want zij horen jou anders ook met die stoel bonken, dat zou ook vervelend zijn.

1 like

Ik heb buren die denken dat zo’n ondergrondse container ook voor grof vuil is. Elke week staat er wel iets bij van witgoed. Uiteindelijk verdwijnt dat ook, maar zo dom en irritant.

Wij hebben er zelfs 3 staan hoor, dus het komt wel meer voor.

Wel goed opletten dat je eigen schutting niet hoger dan de max is.
Ik vond t ook niet leuk gaan met mn buren, ze hadden ruzie met de vorige bewoners en daardoor doen ze heel moeilijk maar heb besloten de eer aan mezelf te houden, schutting even hoog te maken (Ik zou t ook lelijk vinden er tegenaan te moeten kijken anAndersen heb t idee dat daardoor t contact wel weer ietsje beter is

Vandaag staat er een hele keuken. Een fornuis en koelkast en ook nog wat kasten erbij.

6 likes

Oja ze zijn dus al maanden m’n flat aan het verbouwen en normaal ben ik op werk maar nu tijdens m’n verlof wordt ik voor 8 uur m’n bed uit gedrild :frowning: Jezus wat kut
Ik ga maar naar m’n ouders denk ik voor een paar dagen

Maar dit hoeft niks te betekenen.
Ik mag hier ook mijn grof vuil aan de straat zetten op bepaalde moment. Ik kan dan bellen voor een ophaal afspraak en dan kom de gemeente gratis mijn grof vuil halen.
De gemeente vraagt het dan op een plek te zetten waar ze makkelijk bijkomen. Dat is vaak bij een container, omdat ze daar al makkelijk bijkomen.

Bij ons moet je het tussen 7 en 8 aan de straat zetten en het liefst niet bij een ondergrondse container (voor het geval die die dag geleegd wordt). Daarnaast staat de helft van de spullen er al sinds vrijdag. Dus dat zegt wel wat.

Meld je dit via de gemeente-app of website? Ik zie namelijk ook verzenddozen van de Lidl en meer papier, dus als ze niet snugger genoeg zijn geweest om het adreslabel eraf te trekken kunnen ze een mooie boete tegemoet zien als de controleurs hiervan op de hoogte worden gebracht.

3 likes

Heb ik gedaan inmiddels, met de foto erbij. Ik ga het nu gewoon consistent doen

1 like