Burenergernissen (Deel 1)

Geen ergernis maar wat ik soms best jammer vind is dat het contact met mijn buren echt minder is geworden sinds dat mijn ex uit de woning is vertrokken. Toen ik hier nog samenwoonde hadden we regelmatig spontane borrels met elkaar en nu kan er met moeite nog net gedag gezegd worden. Ik heb wel geprobeerd contact te zoeken maar dat is geen succes en ik wil niet wanhopig over komen en ik heb stiekem ook geen zin in geforceerd contact.

Pff, wij woonde in een heel rustig ā€œhofjeā€ aan het water. Tot dat hier een stel kwam wonen die er van houden om luidruchtige feestjes te geven. Ze waren de hele dag weg dus heerlijk buiten kunnen zitten in alle rust. Hun komen met wat aanhang thuis en gelijk wordt je naar binnen gejaagd door geschreeuw en harde muziek.

Er zijn al verschillende buren bij ze aan de deur geweest, evenals politie. En maar lekker doorgaan.

Fijn.

Echt zonde hoe 1 huishouden het voor een hele straat kan verpesten :confounded:

5 likes

Hier vannacht ook. Tot 2.30 uur vannacht met een groep in de achtertuin. :triumph:

Mijn nieuwe achterburen hebben een HELE grote vriendengroep wat heel gezellig is, maar ze zitten serieus iedere avond met een beetje goed weer buiten en ze praten dan zo hard. Echt irritant

1 like

De kookluchtjes van onze buren :face_vomiting: Een afzuigkap hebben ze niet, koken gebeurt met de keukendeur open waardoor ik mijn ramen sluit tegen de stank.

1 like

Ik heb binnenkort een nieuw appartement, en heb getekend zonder het te hebben gezien (wel natuurlijk videotours, door Corona en andere omstandigheden). Ben nu (deels door dit topic) haast bang dat mn buren niet relaxt zijn. Tijdens een normale bezichtiging had ik ze stiekem kunnen inspecteren en beoordelen op tokkiegehalte, nu wordt dat een verassing :scream:

Misschien dat even langsrijden, kijken hoe het is helpt.

ja maar je kan nu ook niet meer terug als je al getekend hebt.

1 like

Helaas kom je hier bij een normale bezichtiging vaak ook niet gelijk achter, maar pas als je er echt woont

4 likes

Had ik zeker graag gedaan, maar het is in het buitenland dus vandaar dat het ook op deze manier gegaan is. In NL staan mensen bekend om luidruchtig te zijn, dus daar is in het buitenland misschien weer minder kans op haha

1 like

Ik hoop het voor je! Buitenland maakt het helemaal lastig.

@Solee dat is waar maar aan de wijk kan je soms al zien wat voor types er wonen en rond lopen. Al hoef dat niet altijd te kloppen.

Late reactie maar wat koken ze dan dat het stinkt?

1 like

Mijn buurman is echt al maanden aan het klussen in zijn nieuwbouwhuis. Op een gegeven moment heb je alles wel opgehangen lijkt mij? Klinkt alsof hij een gatenmuur aan het maken is

Sterk gekruide stoofpotten met veel knoflook

Klinkt heerlijk, maar ik kan echt genieten van etensgeuren van de buren.

1 like

Ja haha ik kan me voorstellen dat er dingen zijn die echt stinken zoals trassi of vis (of vlees als je dat niet eet), maar verder vind ik alles zo lekker. Soms ben ik in staat om aan te kloppen bij de buren als ze weer eens roti maken.

1 like

Hahaha ja ik ook, mijn buren zijn heel irritant maar hun eten ruikt echt lekker

1 like

Misschien hangt hij ook wel al z’n bestek aan de muur, net als de buurman van @mercurysummer :rofl:

8 likes

Haha een bestekmuur. Dat zou inderdaad wel kunnen ja :thinking: