Dit doet me denken aan een aflevering van De Rijdende Rechter
Mijn vriend was even een uurtje aan het klussen aan zijn motor op onze plek in de parkeergarage achter ons appartementencomplex. We delen die garage met een blok huizen. Komt er net eentje van die huizen klagen dat mijn vriend stroom gebruikt voor het klussen. Que? We betalen toch gewoon de huur van die plek? āJa, want die stroom is van iedereen.ā
Doe even normaal man. Uurtje klussen, niemand heeft er last van. Wil je twee euro voor de gemaakte kosten ofzo? Wat een zeiksnorren bestaan er. Hoop dat ik hem een keer betrap terwijl ie zijn auto staat te stofzuigen ofzo.
Haha wat een gek. 2 euro zal dat toch ook echt nooit kosten, eerder 20 cent ofzo (geen expert verder)
Vraag me altijd af waar die bizarre geldingsdrag van boomers toch vandaan komt?
Maar āis van iedereenā dus iedereen kan er toch gebruik van maken? Verwachten ze dat je een (aantal) verlengsnoer(en) gebruikt om stroom van huis te gebruiken? Zeikt ie ook als je daar het licht aan hebt? Wat een gek
Ja helemaal lijp. Denk dat ik ff speciaal in de garage tostiās ga bakken.
Nu je het erover hebt, ik neem best vaak de trap in plaats van de lift. Ik vind eigenlijk wel dat ik daar gecompenseerd voor moet worden.
Wij hebben in ons gebouw op elke verdieping in de gemeenschappelijke hal een stopcontact voor de stofzuiger van de schoonmaakster, maar die zijn op uitdrukkelijk verzoek van de boomers in onze VvE uitgeschakeld, want er zou toch maar iemand in de gang de stroom stelen die zij dan moesten gaan betalen! De sleutel van de stoppenkast die we voor de schoonmaakster hebben moeten laten maken om die stopcontacten āaanā te zetten moet meer hebben gekost dan er ooit aan stroom zou worden gestolen, maar de geldingsdrang heeft weer gezegevierd
Ik heb ook wel eens een klacht gekregen dat men niet mee wilde betalen aan de scootmobiel die in de hal werd opgeladen⦠echt come one hoe duur kan dat zijn op jaarbasis
Waaaauw, overtreffende boomertrap
Dit geluid van de vriend van mijn schoonzus (onze onderburen). No joke
Met vijf man in een tweepersoons woning wonen is volgens mij wel verboden.
Bij ons wordt in de buurtapp af en toe gevraagd of iemand in zulke situaties kan vertalen, is dat misschien een optie voor je? Ik woon op dit moment in een gebouw met alleen maar mensen die geen van allen Engels spreken en dat is af en toe wel lastig met bijvoorbeeld afspraken over het afval. In zoān geval worden we geholpen door een oud-bewoner die Engels en de desbetreffende taal spreekt
Twee portieken verder had iemand gisteravond grof vuil buiten gezet, met o.a. een aftands tuinbankje. Doe ik net mān gordijnen open, staat dat ding bij mij voor de portiek, tegen een fietsnietje zodat het net niet op de doorgaande stoep staat. Rot op man, dit is geen verlenging van je balkon! Ik ga echt huilen als de asobuurman hier voortaan gaat chillen want het is echt letterlijk voor ons raam en dan hoor en ruik (wiet) je alles.
Als iemand een tip heeft op het rottingsproces van hout te versnellenā¦
Grofvuil bellen.
Ik weet niet wat helpt maar extra water op sprayen?
Of gewoon aangeven dat het voor je raam staat en je je fieta niet kwijt kan.
Is het nog wel brand veilig?
kan je het niet weer ergens anders neerzetten?
Tja omdat het bankje nog in een staat is dat je erop kan zitten, dus snap dat je het meeneemt als je m zelf wil hebben, maar bij voorkeur niet voor mijn raam in de openbare ruimte lol. Mān vriend is niet thuis en hij ziet er zwaar uit dus aan terug zetten waag ik me niet. Als ie er over paar dagen nog staat bel ik grofvuil joe
Iemand in de straat is al 1,5 uur zijn heg aan het snoeien. Kijk als het nou zoān heg is van 5 meter hoog dan snap ik het nog maar het is echt zoān mini ding van 15cm hoog
We hebben een buurvrouw die een beetje vreemd is. Ze is alleen en de televisie is haar enige gezelschap (zegt ze zelf). Ze is nogal luidruchtig; ze heeft de televisie op standje 100 en ze praat (heel hard) in zichzelf en tegen de televisie.
Ze heeft haar hele huis potdicht zitten, behalve natuurlijk het raam dat vlakbij ons raam zit en vlakbij onze tuin. Als zij haar raam open heeft en wij die van ons dicht, horen we gaan tetteren in de woonkamer. Ze durft geen ander raam open te doen, uit angst dat er katten binnenkomen (?).
Vinden jullie het een goed voorstel om te vragen of zij een ander raam open wil zetten en dat wij dan een hor tegen de katten betalen en monteren voor dat raam? (En dat ze dat andere raam dus dicht houdt)