Burenergernissen (Deel 1)

Hahaha moest hardop lachen :+1:

hahah ja dan had ik nog gedacht okee you did something. Nu duurde het gewoon van 12 tot 5 af en aan voor, in mijn ogen, niks :’)

1 like

Ik zou een melding maken bij veilig thuis, als je dat al niet gedaan hebt

Daar ga ik maar even naar kijken, wel zo verstandig inderdaad, dankjewel! @Wonderland

1 like

Omg dit kan echt niet. Ik zou echt een melding maken bij Veilig thuis. Hoop dat zij snel wat meer aandacht krijgen.

Ik ga ze morgen denk ik maar even bellen en de situatie uitleggen!

1 like

Oh ik baal zo. Wij wonen in een koophuis met een niet al te grote tuin, maar het voordeel van de tuin was dat er geen enkele inkijk was. We hebben daardoor aan de achterkant grote ramen, oa in onze badkamer en slaapkamer genomen. Nu doe ik vanochtend de gordijnen open, zie ik ineens een nieuw raam dat door onze achterburen geplaatst is, wat zo op onze tuin uitkijkt. Het huis van de achterburen staat haaks op dat van ons, wij keken dus uit op de zijkant van hun huis, waar tot gisteren geen ramen in zaten. Helaas zit het raam meer dan 2 meter van de erfgrens en is daarmee volgens mij wel toegestaan, maar ik vind het zo bizar dat dit gewoon helemaal niet met ons besproken is en we nu onze privacy kwijt zijn :cry:

Oh wat balen. Die twee meter is inderdaad het minimum voor de regelgeving. Is het in hun woonkamer of een kamer waar ze wat minder tijd besteden?

Is jullie erfgrens dan open? Kun je daar niet een heg/schutting/struik/boom neerzetten?

@Taichung het is de slaapkamer van hun puberzoon op de tweede verdieping. Ben wel bang dat die de komende jaren veel tijd met z’n vrienden op die kamer gaat doorbrengen

@C3PO oh dat is wel een goede suggestie! Hoop dat ze er voor open staan, aangezien ze tot nu toe helemaal niks overlegd/medegedeeld hebben

@Merel nee er staan platanen, maar het raam zit er helaas net boven

1 like

Zo kut hey, je zou nog hoge planten of bomen kunnen planten?

Ik zou dit ook ontzettend kut vinden als ik jou was, maar als ik de buurvrouw was had ik dit ook niet besproken

39 likes

Maar jullie hebben dit zelf dus ook zonder overleg gedaan? Ik snap dat dit kut is maar ben het eigenlijk wel met @Quinn eens.

Nee hoor, die ramen zaten er al. Maar omdat de buren er toch niet op uit keken hebben we ze vervangen voor ramen van dezelfde grootte. Wij hebben wel een boom uit onze tuin weggehaald die zij vanuit hun tuin wel konden zien, dit hebben we in overleg gedaan. Blijkbaar zijn wij te brave burgers, want ik vind het niet meer dan normaal om even je buren te informeren als je iets van plan bent waar je buren mogelijk last van kunnen ondervinden. Los van of het juridisch gezien mag

1 like

Misschien hadden ze dat niet door of zijn ze het door de hectiek vergeten. Het zal vast niet met opzet gedaan zijn. Er zullen vast nog wel gordijnen komen. Maar ik zou sowieso wel even met hun praten of er iets geregeld kan worden.

als ik een nieuw raam zou laten plaatsen, zou ik dat niet doen om er folie op te doen.
maar ik hoop dat je het nog kan fixen @Madonna!

16 likes

Sinds een jaar hebben we nieuwe buren die schuin achter ons wonen mĂ©t kinderen. Nu woon ik sowieso in een kinderrijke buurt (ga volgende maand verhuizen), maar dit is next level. ‘S morgens vroeg tot ‘s avonds laat is het krijsen, jengelen, schreeuwen en janken. Ik begrijp heus dat kinderen al spelend geluid maken, deed ik vroeger ook. Maar bij hen is het Ă©cht hard en die ouders grijpen nooit in. Ze zeggen wel eens zachtjes wat maar het houdt gewoon niet op. Vandaag weer. Toen ik nog op de parkeerplaats stond hoorde ik al keihard gejengel, gewoon nephuilen. Dat ging letterlijk tien minuten zo door, non stop. Weer zaten de ouders erbij maar niemand die haar even hard toespreekt dat het een keer klaar is. Toen knapte er iets en schreeuwde ik ‘HOU NOU EENS JE KOP DICHT’. Even was het stil maar nu is het alweer schreeuwen. Gelukkig geen gejank, ben benieuwd hoe lang het duurt.

21 likes

Dit is zo mega irritant. Ik heb 18 jaar bij m’n ouders het geschreeuw en gejank van de buurkinderen aangehoord. Ik speelde vroeger ook wel eens met ze en dan werd er ook alleen maar geschreeuwd (niet door mij natuurlijk haha). Die ouders zeiden er nooit iets van en nu hoor ik het soms nog steeds als ik bij m’n ouders ben, terwijl die kinderen tussen de 16 en 25 zijn :joy:. Ze hebben ook nog 2 honden die heel extreem blaffen

1 like

Ja ik vind dat zo raar? Tuurlijk maak je geluid als je speelt maar zĂł hard schreeuwen en janken? Ik kan me niet voorstellen dat je je daar als ouder niet aan stoort en ingrijpt. Het is net of sommige mensen die kinderen de tuin in duwen om zelf binnen rust te hebben. Zou me zelf doodschamen als anderen echt last hadden van mijn kind.

Lekkere types trouwens als ze dat op die leeftijd nog doen :joy:. En dat lawaai van blaffende honden lijkt me ook heel vervelend.

Ik weet wel zeker dat mijn buren dat laatste deden ja. Misschien een keer op aan spreken? Als je dat durft haha

1 like