Ik verhuis volgende maand, dus dan ben ik er af. Mijn ouders blijven hier wel wonen dus wil ook geen gedoe voor hen veroorzaken. Maar heb er wel eens aan gedacht om een briefje door de bus te doen. Je weet nooit hoe mensen reageren als je ze rechtstreeks aanspreekt.
Bij m’n ouders gillen de buren, (volwassen) kind en kleinkind ook altijd. M’n ouders hebben ze pas op een nette manier gevraagd of het iets zachter kan en sindsdien worden ze genegeerd als ze langslopen.
Een briefje zou ik niet doen. Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt maar ik vind dat je in een normale fatsoenlijke burenrelatie elkaar best vriendelijk moet kunnen aanspreken op dingen. Als ze niet welwillend zijn om hun gedrag aan te passen als je het in persoon vraagt zijn ze dat bij een briefje ook echt niet. En andersom zou ik zelf juist veel meer bereid zijn om te luisteren als iemand gewoon zelf even langskomt, bij een briefje in de bus zou ik waarschijnlijker met mijn ogen rollen om de methode en veel minder geneigd zijn om mijn gedrag aan te passen. Als je wil dat ik mijn best een beetje doe voor jou, doe dat dan ook voor mij. Een briefje in de bus vind ik daar niet bij horen en verstoort de relatie alleen maar verder eerder.
de buren van mijn ouders doen dit ook, kinderen krijsend in de achtertuin, buren lekker rustig voor.
Nou idd ik moest echt direct naar binnen als mijn moeder mij op straat hoorde schreeuwen of in de tuin, kreeg ook altijd als argument dat ik niet de enige was die buiten was en dat er ook mensen rustig in de tuin wilde zitten. Kinderen maken geluid maar schreeuwen hoeft echt niet
Ja maar wat je hier schrijft is precies de issue toch?
Wat @Pierlala @Moet @Jolie en @anon95960165 omschrijven is duidelijk niet binnen de grenzen, keihard krijsen voor minutenlang. Kinderen moeten ook leren om rekening met anderen te houden en daar een filter voor te ontwikkelen. Als ze daar nooit in gecorrigeerd worden is dat niet bevorderlijk lijkt me.
Kinderen vind ik minder erg, maar bij m’n ouders doen de ouders en grootouders van het kind ook mee. Ze hebben op een vriendelijke manier gevraagd of de volwassenen wat zachter kunnen doen, maar daar werd heel heftig op gereageerd.
Die baby van de buren huilt heel veel maar ipv er iets aan doen of oppakken schreeuwen ze alleen maar hou je mond naar dr
Kind is 1 ofzo. En constant videobellen in de tuin is zooo irri omdat je beide dan hoort. Zo’n blikkig kutgeluid en zelf extra hard praten natuurlijk
Dat is echt sneu! Merk je ook tekenen van mishandeling?
Nehh, alleen perfect zicht op hoe sommige problemen in gezinnen ontstaan en wat er allemaal mis kan gaan in de communicatie en opvoeding.
Nog een kindje van 7 jaar dat waars op school het labeltje adhd heeft gekregen maar waar thuis alleen maar tegen geschreeuwd wordt en letterlijk nooit iets liefs of aardigs wordt gezegd, waardoor dat kindje echt de bizarste dingen doet en zegt voor wat aandacht
Dit klinkt wel als psychische verwaarlozing, kan je niet een keer veilig thuis bellen?
Ik vind dat in dit topic soms wel heel erg snel richting het bellen van Veilig Thuis wordt gepusht op basis van 1 berichtje met weinig informatie.
Hoezo? Je hoeft niet gelijk een melding van mishandeling te maken. Ze kunnen ook advies geven waar je op zou kunnen letten. Daar kan ze het eventueel uitgebreid vertellen en kunnen ze ook zeggen of dit slecht klinkt of wel mee valt.
Deze nuance lees ik niet terug in je vorige bericht, vandaar mijn opmerking. Jij koppelt er ook meteen het woord psychische verwaarlozing aan
Maar Yzile zei toch al dat ze geen tekenen van mishandeling constateerde. Waarom dan nog zoiets opperen? Misschien worden de kinderen niet direct uit huis geplaatst, maar het kan wel enorme impact hebben op zo’n gezin mocht veilig thuis er (wellicht dus onterecht) iets mee doen. Vind het gewoon raar dat dat zo snel als oplossing wordt aangedragen voor een situatie die totaal onduidelijk is. Ik ben van mening dat je er wel 3x over na denkt voordat je zo’n melding maakt maar goed, misschien ben ik daar te terughoudend in
Dit verhaal kreeg vandaag een staartje.
Ik was in de tuin wat planten aan het spalken die door de storm waren geknikt, en toen kwam DE buurman opeens de tuin in. Hij zegt: volgens mij moeten wij eens praten. Ik zei oh? Begint hij meteen te schreeuwen dat ik met mijn gore poten van zijn spullen af moet blijven, en als hij barbecuet in de tuin, en dan “wat dingen” op tafel laat staan, dan heb ik er van af te blijven want dat kan er gerust een paar dagen blijven staan tot hij het opruimt.
Ik zei: nee iedereen moet zijn eigen vuilnis (we hebben het hier over asbakken, peuken, en lege bierflesjes) gewoon opruimen, en niet dagen laten staan.
Nou toen waren de rapen gaar en begon hij me uit te schelden, hij begon nog over de klimplant die ik op een bamboe klimrekje heb gebonden (oost indische kers, dus niet schadelijk voor de muren) dat ik die planten allemaal maar heel gauw moet verwijderen anders trekt hij alles er persoonlijk uit. Want de muren gaan er helemaal kapot aan.
(foto van de bewuste plant in de spoiler)
En toen zei ik: hou toch op die planten zijn niet schadelijk voor de muur en als je niet normaal met me kunt praten dan ga je nu weg. Hij blokkeerde de in- uitgang ook nog dus ik kon ook niet echt een kant op. En toen schold hij me helemaal de huid vol en spuugde me in mijn gezicht, hij zei ook dat hij er al veel langer woont en dat ik dus niks te zeggen heb.
Toen droop hij al scheldend af en toen heb ik de politie maar gebeld. Die kwamen en hebben hebben eerst mijn verhaal gehoord en zijn toen naar hem toe gegaan. Ik werd ook gelijk door 2 buren aangesproken of alles in orde was en dat ze het gehoord hadden voor het geval ik een getuige nodig heb. Wat een gezeik echt iedereen heeft mot met die mensen.
Ooh nee wat vreselijk! Is de politie geweest? Hopelijk kun je hier nog ergens ook een melding van maken dat het genoteerd staat?
WTF! In je gezicht gespuugd?? Sorry hoor maar wat een idioot!
Wat doet de politie?
Wat heftig om te lezen zeg. Gaat het al een beetje met je? Ik vind het echt knap dat je de confrontatie durfde aan te gaan. Hoop dat de politie die man tot denken heeft gezegd en z’n houding verandert.
Jezus! Ik vind het knap dat je de confrontatie bent aangegaan, wat een lul zeg.