Burenergernissen (Deel 1)

Woon je koop of huur? In het geval van huur heb je al contact gehad met je verhuurder?

1 like

Dat meen je niet! Wat onwijs triest van die vent!

2 likes

Pfff wat een debiel zeg.
Echt niet normaal, het lijkt net alsof hij zo doet om jou te pesten inmiddels.

1 like

Wat een ongelooflijke eikel! Ook wel een beetje eng, waar die vent toe in staat kan zijn :worried:

1 like

Hij heeft een paar weken terug ook een fietskar van mijn onderbuurvrouw vernield (eerst het slot kapot geknipt, en toen de hoes kapot gesneden en in de container gedropt. Toen ze hem er op aan sprak ongeveer een week geleden zei hij tegen haar “oh dat ding was toch al verrot, geef me maar aan bij de politie”.
Dus zij wil nu inderdaad naar de politie gaan en vroeg of ik mee wilde, dan kan ik misschien gelijk mijn aanklacht uitbreiden of hoe je het noemt.

@Popsicle huur, ik ga inderdaad ook contact opnemen met de verhuurder. Wil de tuin er niet te veel bij betrekken omdat de kans anders groot is dat ze zeggen: we zetten weer een slot op de tuin voor iedereen, we hebben geen zin in gezeik.

14 likes

Zo dit vind ik echt aso. Klussen ok maar niet om vijf uur 's ochtends omdat JIJ het anders te warm vindt.

Ik vond ons al zielig dat ze hier van de week om 7u begonnen, maar 5 is wel echt extreem. Echt doe normaal mensen.

Al 2 dagen parkeert echt zo een hugee Amerikaanse auto recht onder ons slaapkamerraam met zijn grotere aanhanger eraan, heeft zeker 2,5 parkeerplaats nodig. Mega kut natuurlijk dat ze vanuit de aanhanger werken terwijl wij nog gewoon slapen. En gisteren blokkeerde hij ook een stukje van onze oprit waardoor ik door een stuk van onze tuin moest rijden zodat ik eruit kon (is gelukkig nu nog onkruid).

Mijn vriend vond het zo aso dat hij gisteravond de auto voor ons huis heeft gezet zodat ze daar iig niet meer kunnen parkeren.

*Heb trouwen goed geslapen en vriend heeft net gekeken, ze staat nu aan de overkant, voor het huis dat verbouwd wordt. Waarom hadden ze dat gewoon niet al meteen kunnen doen?

4 likes

Zou ik ook doen. Ik heb weleens gevraagd waarom ze perse hier moesten parkeren als ze voor de buren kwamen en daar nog plek was plus aan de overkant van de weg, dus paar stappen verder, leeg is en niemand er last van heeft.
Of verbaasd de deur open doen alsof bezoek voor ons was.
Heb ook weleens mijn auto voor de buren hun huis gezet als voor ons huis stonden en voor hun leeg was.

3 likes

Oh ja dat soort buren hebben we ook in de straat. Iedereen zet hier in principe gewoon 2 auto’s op de oprit. Maar zij hebben er altijd 1 en de 2e parkeren ze of bij mijn buren voor of tegenover, terwijl het bij hun voor leeg is? Snap er echt niks van. Super frustrerend voor onze buren.

Als wij bezoek krijgen zeggen we ook altijd ze bij die buren voor kunnen parkeren. Hebben sowieso een drukke straat met auto’s.

2 likes

Is het normaal om om half 8 al te beginnen met fucking boren? Het hele huis trilt :rage:

Hier beginnen ze al een paar dagen om 7 uur :sob:

Aaah nee nog erger!

Net voordat ik ging verhuizen werd me verteld dat de bovenburen (huurders) weg zijn en dat het huis verkocht gaat worden. Maar eerst wordt het helemaal verbouwd. Dertien (!!!) weken lang. Dit wordt echt de hel.

van de andere kant een vraag:
wij zijn laatst verhuisd (een maand geleden ofzo) en zijn ons toen gaan voorstellen aan de buren met de mededeling dat ze misschien last van ons zouden hebben maar sorry alvast, het zou niet lang duren
inmiddels dus een maand verder, het was meer werk dan we dachten en het huis is meer naar de tyfus dan we dachten.
het is niet super veel overlast vergeleken met wat hier staat - er is een paar dagen geschuurd wat een kutherrie was, maar nu is het eigenlijk alleen nog elektrisch gereedschap zoals zagen, + alles is tussen half 9 en 4 en alleen doordeweeks.

mn schoonvader zei dat ik die mensen misschien een bloemetje moest gaan brengen van sorry het duurt wat langer, maar wat vinden jullie? het zou mij heel random lijken, van oke bedankt voor de bloemen???

Doe een briefje in de bus.

Hoi buurtjes,
Vorige maand hebben we kennisgemaakt en jullie ingelicht over de kluswerkzaamheden. Deze duren helaas langer dan op voorhand voorzien. We hopen dat het niet teveel overlast op levert. Als jullie er last van hebben laat het dan vooral weten, dan kunnen we kijken of we het misschien op andere tijden/momenten kunnen doen. Net als jullie hopen wij ook dat het snel klaar is!

Groetjes de kluskabouters

12 likes

dit vind ik een goeie!
bij dat bloemetje zie ik al heel awkward voor me dat het gaat van

ding dong
hoi het duurt langer sorry het is kut hier bloemen

oke bedankt
deur dicht

7 likes

Ja ik zou dat ook vreemd vinden als de ontvangende partij. En zet ook je telefoonnummer op het briefje erbij, dat je echt goed benaderbaar bent.

Een maand is ook nog niet heel lang en al helemaal als er op zulke schappelijke tijden wordt geklust! Ik vind een bloemetje nu nog niet nodig hoor. Dat briefje is inderdaad wel een goed idee!

Ik heb net dit hele topic teruggelezen en ben heel benieuwd of jouw buren al eens klaar zijn met klussen?

Ah haha lief dat je ernaar vraagt! Ja ze zijn eindelijk klaar. In totaal hebben ze 9 maanden geklust, meerdere dagen per week en in het weekend vooral om 8 uur 's ochtends al en doordeweeks vaak van 15 tot 21. Om gek van te worden.

Nu hoor ik haar heeeel af en toe nog een gaatje boren. Ben ZO blij dat het eindelijk klaar is. Ik moet nu vaak in het weekend om 7 uur 's ochtends beginnen met werken en haar slaapkamer zit onder mijn werkkamer. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dan rekening met haar hou :see_no_evil:. Kinderachtig misschien, maar wraak is soms wel zoet.

Edit: nu ik het er toch weer over heb. Ik kwam haar laatst tegen in het trappenhuis en we groetten elkaar en toen nodigde ze me uit om binnenkort eens koffie te gaan drinken?! Echt een bord voor d’r kop.

10 likes