Burenergernissen (Deel 1)

Nu snap ik het beter, het is inderdaad niet leuk dat ze geen tijden door wilden geven.

Ik snap de frustratie ook wel hoor, ik heb dat zelf soms ook maar ben zelf ook een buur die veel klust en een gehorig huis, maar vind dat het wel geven en nemen is inderdaad.

Aah snap ik, ik kon me helemaal jouw frustratie inbeelden. Ik snap dat er geklust moet worden maar ik zou deze situatie ook echt niet hebben getrokken.

En was inderdaad ook benieuwd of je de toen gemaakte wraakplannen al had uitgevoerd. :sweat_smile:

1 like

Nou precies dat! Het is dan inderdaad geven en nemen. Dan had ik de geluidsoverlast natuurlijk alsnog vervelend gevonden, maar ja, dat hoort er dan inderdaad bij. Het was vooral dat ze daarnaast ook nog eens hele asociale, vervelende mensen zijn. Toen ik zei dat ik thuis moest werken en daarom vroeg of ze hun planning door wilden geven (zodat IK me aankon passen aan HEN) kreeg ik terug: niet mijn probleem, je klanten kunnen je een andere keer wel bellen.

Ja dan breekt mijn klomp hoor😅. Maar goed, het is nu gelukkig klaar en ik kan weer tot rust komen in mn eigen huis haha.

@Branko ja haha, deels dus. Ik had veel meer en heftigere wraakideeën, maar uiteindelijk heb je jezelf daar ook mee. Ik zit ook liever te Netflixen dan een uur lang met een stok op de grond slaan ofzo haha. Dus nu doe ik het soms door extra hard met hakken aan door huis te stampen en soms de muziek net iets te hard aan te zetten :joy:

5 likes

Geen idee. Er stond een kluswagen beneden, maar dat kan ook van de andere huizen zijn. Heb ook geen zin om er over te klagen. Het duurde gelukkig maar een uur

1 like

Ja precies haha, daar heb ik helemaal geen zin in. Maar heb wel op veel van die ideeĂ«n zitten broeden in the heat of the moment😂. Daadwerkelijk uitvoeren is inderdaad een tweede.

Ja het zou kunnen dat dat haar idee erachter is, maar zoals ik haar nu ken, schat ik het niet zo in. Denk dat ze het eerder uit een soort misplaatste beleefdheid is. Net als dat je een kennis van langgeleden per ongeluk tegenkomt en dan zegt dat jullie “snel weer moeten afspreken”.

Als ze het nog een keer vraagt ga ik er wel op in. Vooral ook uit nieuwsgierigheid. Ben nu ook wel benieuwd wat al dat geklus uiteindelijk heeft opgeleverd :stuck_out_tongue:

1 like

Het briefje van @Joejoejoe vind ik ook een goed idee! Als je er toch een klein gebaar bij wilt doen, misschien iets wat door de brievenbus past zoals een reep chocolade ofzo met het briefje er op geplakt?

1 like

Mijn buurvrouw belt elke avond vanaf 21:30 uur met haar familie (vermoedelijk buitenland, denk iets met tijdzones gezien de tijdstippen) en echt keihard met het raam open. Naast mijn slaapkamerraam. Ik snap dat ze haar familie mist en ze graag wil spreken, maar moet dat tot een uur of 2:00 s’nachts en met het raam open :tired_face:.

Ik heb nu twee keer (met een tussenpoos van 11 dagen) aangebeld maar ze ontkent gewoon dat zij het is? Wat moet ik hier nu mee? Ze praat zo hard dat het slaapkamerraam sluiten geen nut heeft.

Oh, wat irritant zeg. Vooral als het (bijna) elke avond is.

Kan je misschien een deel van het gesprek opnemen? Dan kan je het haar laten terughoren, dan kan ze moeilijk ontkennen dat zij dat is.

4 likes

Herkenbaar, valt laatste tijd gelukkig mee

Ik heb haar zelfs wel eens aangekeken vanuit de tuin terwijl ze belt
 En ze blijft maar volhouden dat ze het niet is, volgende week is haar zoon terug en ik ga het dan denk ik bij hem aankaarten. Hij is wel heel chill.

Opnemen durf ik niet zo goed, ik versta het wel niet maar het is we een privégesprek.

2 likes

Ik woon in een nieuwbouw flat die eind december 2019 is opgeleverd maar het lijkt alsof al mijn buren na 7 maanden nog niet uitgeklust zijn? Er is elke dag non stop geboor, gehamer en getimmer. Echt mijne gute, ik word hier zo gek van. Ooit moet iedereen toch wel eens uitverhuisd en geklust zijn? Hoe kan dit zo lang duren zeg.

1 like

@Miep42 Heeft het met je idiote buurman nog een staartje gekregen?

1 like

Oh nou eigenlijk niet echt, behalve dan dat ik hem sindsdien niet meer in de tuin heb gezien dus dat is chill. :thumbsup:

5 likes

Iemand die regelmatig rond 1 uur 's nachts voor ons open slaapkamerraam gaat staan roken :roll_eyes: (begane grond direct aan de straat). Echt hoe verzin je dat, alle andere gebouwen in onze straat kun je prima bij staan, daar zijn entreehallen of balkons, maar precies voor ons openstaande raam is natuurlijk de beste plek.

1 like

Oh dat is echt goor. Heb je er al eens wat van gezegd? Lijkt mij een kleine moeite om even een paar meter verderop te gaan roken.

Er gaat binnenkort weer ruzie komen. Een buurvrouw doet nu aardig haar best om ons te irriteren

Ik haat mijn bovenburen, gister nog gevraagd of ze iets zachter zouden kunnen doen en vandaag weer de muziek keihard aan.

1 like

wat doet ze?

Mijn haat voor caravans wordt niet beter met de buren. Ze hebben een nieuwe en deze is iets groter en nu staat ie beetje scheef en weer paar cm eraf gesnoept om in te kunnen rijden. K*t ding.

1 like

Luide muziek (1 nummer op repeat :rage:) om 23u s’avonds. Ik moet er morgen vroeg uit :thumbsup: Het staat zo luid dat ik de lyrics gewoon kan meezingen :roll_eyes:
Ik weet ook niet van waar het komt aangezien er heel veel tuintjes en terrassen samenkomen in de achtertuin.