Burenergernissen (Deel 1)

wat doet ze?

Mijn haat voor caravans wordt niet beter met de buren. Ze hebben een nieuwe en deze is iets groter en nu staat ie beetje scheef en weer paar cm eraf gesnoept om in te kunnen rijden. K*t ding.

1 like

Luide muziek (1 nummer op repeat :rage:) om 23u s’avonds. Ik moet er morgen vroeg uit :thumbsup: Het staat zo luid dat ik de lyrics gewoon kan meezingen :roll_eyes:
Ik weet ook niet van waar het komt aangezien er heel veel tuintjes en terrassen samenkomen in de achtertuin.

De buren hadden een enorm pakket besteld, maar ze waren niet thuis, dus ik kreeg het in mijn handen geduwd. Inmiddels staat het hier al vijf dagen en ze hebben het nog niet opgehaald. Ik ga ook niet naar ze toe lopen, zowel niet zonder als met dat enorme pakket. Ze komen het maar halen. Maar het staat wel in de weg.

Misschien hebben ze geen briefje gehad? Hier krijg ik nooit een briefje als ze het bij de buren achterlaten (portiek met 4 appartementen). Mega irritant want ik kom het pakket dus nooit zelf halen want geen idee waar het ligt…

2 likes

Ik had dit ook een keer, maar was degene die het pakketje niet haalde, omdat ik geen briefje had gekregen. Toen kreeg ik een heel naar briefje in de bus van mijn (gelukkig niet directe) buren. Wellicht is dit ook bij jouw buren ook dat er geen briefje was?

Oh duh @Druppels zegt hetzelfde

2 likes

Mijn buurman die ineens denkt: laat ik om 23:15 op zondagavond een avond karaoke gaan doen!! Yay!!! Echt leuk dat valse gekrijs en de muziek zo hard dat je het al hoort als je het trappenhuis in komt lopen.

Ondertussen heb ik er maar een lol uit gehaald om mijn broertje elke keer te appen als ze weer met iets herrie beginnen te maken als hij aan het werk is.
Dit weekend was ik zelf niet thuis, stuurde hij de ene dag ‘grasmaaier’ en dan weer ‘heggenschaar’ :joy:

3 likes

Ze heeft dit al vaker gedaan, dus ik weet het niet. Ik ga morgen wel even langs voor de zekerheid, maar dan mag ze zelf meelopen voor de doos.

Zou het gewoon vragen, ik roep het hier elke keer maar dat ik dus geen briefje krijg en het daarom niet zelf kan halen. Maar misschien ziet zij er de ernst niet zo van in. Doos zou ik inderdaad lekker zelf laten tillen, jij bent niet de plaatselijke postbezorger.

1 like

Haha hahah hahahaha mn buren gingen gisteren om 23:50 twee spijkers in de muur slaan. WHY. Wat is er zo fucking belangrijk dat om twaalf uur 's nachts aan de muur in de rommelkamer moet hangen wat wat wat

Dingen in onze brievenbus stoppen, aanbellen voor de meest random vragen, raampjes keihard dichtklappen, overdreven vrolijk doen (als coping) en gisteren probeerde ze me bij mijn neus te pakken? Je weet wel, zoals je bij een baby doet. Heb toen meteen een stap naar achteren gedaan, want corona, autisme en ik ben gewoon fucking 25 wtf?!
Deze acties lijken misschien voor buitenstaanders niet raar, maar wij weten nu wel dat dit betekent dat ze achter onze rug om roddelt en straks weer eens de pleuris uitbreekt

1 like

Is ze niet een verward persoon?

Ik vind dit behoorlijk vreemde acties! Doet ze dit ook met andere buren?

Geen idee :sweat_smile:

@Foefjeisthuis Ja, alle buren op de galerij rouleren. Dus als ze boos is op ons, is ze bevriend met de andere 3 buren. Na een tijdje is die boosheid weg en wordt ze boos op een andere buur. Dan komt ze weer bij ons om te roddelen over hoe vervelend die buur is etc. etc.
Joh, ik heb zoveel verhalen over haar. Ze wilde me ook ooit ergens laten ontslaan. Dus jaa…

1 like

Omg dat gaat wel heel ver als ze ook bij je werkgever gaat aankloppen :scream: Lastig ook met wat je er aan kan doen behalve het bij de woningbouw (als het huur is) melden en met de buren blijven bespreken denk ik?

Ja joh, dat was toen echt super vervelend. Dat was zes jaar geleden, maar nu pas bood ze half haar excuses aan.
Het lijkt misschien nu erger dan dat het is, maar het is niet echt iets waarbij we de woningbouw mee lastig willen vallen. We zijn gelukkig zelf ook niet op ons mondje gevallen. We wachten wel tot het overwaait :sweat_smile:

Echt altijd is er wel ergens herrie in de ochtend van klus mannen of buren hier in de straat. Vandaag bij onze directe buren waar een steiger werd opgezet en ik denk dat ze een zonnescherm krijgen maar was chill geweest als we een briefje of appje hadden gehad. Dan had ik niet alweer een kansloze frustrerende poging gedaan tot uitslapen. Slaap al met oordoppen in, we hebben dubbel glas laten zetten maar ik kan gewoon serieus nooit uitslapen hier. Eerst word ik om half 7 wakker van iemand met een motor die niet in 1 keer wil starten en vervolgens om 7 uur van mijn onderbuurmeisje die haar moeder gaat roepen en om half 8 van een bouwvakkers busje wat een paar keer de deuren dicht gooit hij en en dan drie keer per week de vuilnis om kwart voor acht. Als het een van dit alles was, dan zou ik wel weer kunnen slapen maar als ik twee of drie keer wakker ben geworden dan kom ik echt niet meer in slaap en vanmorgen was mijn vriend ook echt super aan het klunzen terwijl hij zachtjes probeerde te zijn.

Weet iemand of op maat gemaakte oordoppen beter werken dan die standaard schuim dingen?

2 likes

ja natuurlijk

Ik heb gegoogled en veel slaap oordoppen dempen tot 30 db. Veel van die schuim doppen dempen tot 35 db. Vandaar mijn vraag want afgaande op die db verwacht ik niet dat het veel meer dempt maar meer dat het comfortabeler zit. Ik geloof dat ze niet al het geluid mogen dempen vanwege veiligheid dus ja als het ongeveer hetzelfde is heb ik niet perse zin om 100-150 euro uit te geven omdat ik die schuim dingen prima vind zitten.