Burenergernissen (Deel 1)

Geen idee :sweat_smile:

@Foefjeisthuis Ja, alle buren op de galerij rouleren. Dus als ze boos is op ons, is ze bevriend met de andere 3 buren. Na een tijdje is die boosheid weg en wordt ze boos op een andere buur. Dan komt ze weer bij ons om te roddelen over hoe vervelend die buur is etc. etc.
Joh, ik heb zoveel verhalen over haar. Ze wilde me ook ooit ergens laten ontslaan. Dus jaa…

1 like

Omg dat gaat wel heel ver als ze ook bij je werkgever gaat aankloppen :scream: Lastig ook met wat je er aan kan doen behalve het bij de woningbouw (als het huur is) melden en met de buren blijven bespreken denk ik?

Ja joh, dat was toen echt super vervelend. Dat was zes jaar geleden, maar nu pas bood ze half haar excuses aan.
Het lijkt misschien nu erger dan dat het is, maar het is niet echt iets waarbij we de woningbouw mee lastig willen vallen. We zijn gelukkig zelf ook niet op ons mondje gevallen. We wachten wel tot het overwaait :sweat_smile:

Echt altijd is er wel ergens herrie in de ochtend van klus mannen of buren hier in de straat. Vandaag bij onze directe buren waar een steiger werd opgezet en ik denk dat ze een zonnescherm krijgen maar was chill geweest als we een briefje of appje hadden gehad. Dan had ik niet alweer een kansloze frustrerende poging gedaan tot uitslapen. Slaap al met oordoppen in, we hebben dubbel glas laten zetten maar ik kan gewoon serieus nooit uitslapen hier. Eerst word ik om half 7 wakker van iemand met een motor die niet in 1 keer wil starten en vervolgens om 7 uur van mijn onderbuurmeisje die haar moeder gaat roepen en om half 8 van een bouwvakkers busje wat een paar keer de deuren dicht gooit hij en en dan drie keer per week de vuilnis om kwart voor acht. Als het een van dit alles was, dan zou ik wel weer kunnen slapen maar als ik twee of drie keer wakker ben geworden dan kom ik echt niet meer in slaap en vanmorgen was mijn vriend ook echt super aan het klunzen terwijl hij zachtjes probeerde te zijn.

Weet iemand of op maat gemaakte oordoppen beter werken dan die standaard schuim dingen?

2 likes

ja natuurlijk

Ik heb gegoogled en veel slaap oordoppen dempen tot 30 db. Veel van die schuim doppen dempen tot 35 db. Vandaar mijn vraag want afgaande op die db verwacht ik niet dat het veel meer dempt maar meer dat het comfortabeler zit. Ik geloof dat ze niet al het geluid mogen dempen vanwege veiligheid dus ja als het ongeveer hetzelfde is heb ik niet perse zin om 100-150 euro uit te geven omdat ik die schuim dingen prima vind zitten.

Ah dankje! Aan zo’n antwoord heb ik tenminste iets. Was hier al ‘bang’ voor maar dan maar sparen voor een huis op de hei ooit haha.

1 like

De dag dat ik mijn sleutel kreeg, stond de buurman al voor de deur te klagen dat hij zoveel lawaai had van mijn afzuiger en of ik die niet wilde gebruiken, want dat had hij ook met de vorige buurvrouw zo afgesproken. En oh ja, welkom.

Ik had de hele afzuiger nog niet gebruikt en aangezien ik geen raam heb dat open kan in de badkamer, ben ik er niet mee akkoord gegaan hem niet te gebruiken. Heb wel gezegd hem dan niet midden in de nacht te gebruiken, om hem nog tegemoet te komen.

Ik had vanochtend om een uur of 10 gedoucht, stond hij daarna aan de deur of ik de afzuiger uit wilde doen, want hij had er zo’n last van dat hij niet kon werken. Man, wat een gezeik. Ik hoor die afzuiger ook en het is echt geen kabaal, maar gewoon een normale afzuiger. Bovendien was ik letterlijk net uit de douche, dus hij had maximaal een half uur aangestaan en voor de ventilatie was dat ook wel nodig.

Maar goed, had ook al van buren aan de andere kant gehoord dat het een zeikerd is en hij bij hun ook altijd direct op de stoep staat als ze aan het klussen zijn.

5 likes

Is het huur? Dan kan hij toch lekker bij zijn verhuurder daar over gaan lopen klagen zodat ze iets aan het ventilatiesysteem oid aanpassen? Zou mooi de afzuiging blijven gebruiken inderdaad :joy:

Mijn nieuwe buren gingen “alleen de badkamer verbouwen”… 6 weken later zijn ze nog steeds iedere dag bezig en laatst waren ze zelfs met een paar man tegelijk aan 1 stuk door aan het hameren, geen idee wat ze allemaal aan het doen zijn daar. Mis m’n oude buren nu al.

Zooo mijn buren met 3 irritante krijssende kinderen hebben vakantie.
Ergerde me alweer helemaal dood aan dat gebeuk en gebonk op de trap, slaan met de deuren en hun harde geschreeuw maar gelukkig zie ik dat ze net een koffer op het dak van hun auto hebben gezet dus met een beetje geluk gaan ze morgen op vakantie en kan ik genieten van rust.

12 likes

Ik heb ruim een half jaar last gehad van mijn onderburen (dacht tot een maand geleden dat het mijn bovenburen waren) en afgelopen week een klacht ingediend bij de woningbouw en bij de gemeente. Nu heb ik te horen gekregen dat ze binnenkort gaan verhuizen, dus ik kan mijn geluk niet op :partying_face: hopen dat de nieuwe onderburen normaal zijn, maar als dat zo is krijg ik mijn nachtrust weer terug :blush::sunglasses:

16 likes

Ik weet bijna 100% zeker dat bij ons aan de achterkant een sushi tent of ander bedrijfje een enorme wietplantage heeft. Zoveel stank overlast, met name als de ventilator of airco aangaat. Heb al een anonieme melding gemaakt 2 weken geleden, mja.

5 likes

Ik dacht lekker uitslapen tot 10 uur… ik zat om half 10 al rechtop in mijn bed omdat mijn bovenbuurman ging stofzuigen. Van normaal stofzuigen word ik niet wakker maar dit was met ramen en deuren smijten (echt waarom kan je een raam niet gewoon dicht doen) met de stofzuiger smijten, het balkon stofzuigen (echt wtf) en op het balkon nog even overal tegen aan slaan en doen én om het af te maken keihard aan het bellen (of in zichzelf praten) in een andere taal. En dit een half uur lang.

Hoe kan iemand zo luidruchtig zijn?!

Volgens mij wordt het vannacht weer niet slapen want ze zijn nu al geluidsinstallatie aan het testen. En straks huren ze weer zo’n volkszanger in :sob:

Ik kan slecht tegen geluidsoverlast maar dan ook nog dat soort muziek.

1 like

Oh vreselijk. Hoop dat meevalt!

1 like

In mijn vorige huis zat mijn studio naast de kast waar de wasmachine en droger stonden. Hierdoor hoorde ik dus altijd wanneer iemand gingen de wassen. Overdag vond ik dat helemaal prima maar de sommigen gingen hem dan ook rond 2:00 aanzetten waardoor die oude wasmachine om 04:00 ging centrifugeren. Hoezo denk je dat dat een goed idee is?

Bij de droger moest je zelf het water eruit halen en als hij vol zat dan ging hij non-stop piepen. Maar niemand hoorde die piep dus ik moest steeds die stomme droger leegmaken omdat ik anders gek werd van dat gepiep :triumph:.

Ook heeft er een keer een paar dagen was in de wasmachine gezeten die er niet uit werd gehaald en toen ik wilde wassen heb ik het op de droger gelegd waar het toen een half jaar heeft gelegen :sweat_smile:. Die wasmachine was zo ranzig en ik probeerde hem als enige schoon te maken maar het was een onbegonnen zaak.

Ik was zoooo blij toen ik ging verhuizen en ik mijn eigen wasmachine kreeg die schoon was :heart:

2 likes

Gisteravond probeerde ik te slapen, hadden de benedenburen seks. Nu probeer ik uit te slapen want vakantie, gaan ze boven los :skull: Maar goed ik probeer er voortaan alleen over te zeiken als het onchristelijke tijden zijn, dan maar ongemakkelijk wachten tot het klaar is. En ik wil nooit weer zo’n gehorig appartement (ik hoor ook de meeste gesprekken, voetstappen, als iemand doucht etc)

Mensen doen dit vanwege nachtstroom, ik weet niet of dat nog zo is, maar vroeger was dit goedkoper!

Edit: ik lees nu dat het niet je buren maar je huisgenoten waren. Dan zal het zeker niet die reden gehad hebben :smiley: ohhh wat irritant

Ik heb soms het idee dat mijn huis gehoriger wordt met de jaren. Kan dit met een nieuwbouwhuis? En goed te weten wanneer de buurvrouw niet thuis is, dan slaan haar honden constant aan bij elk geluidje.