De dag dat ik mijn sleutel kreeg, stond de buurman al voor de deur te klagen dat hij zoveel lawaai had van mijn afzuiger en of ik die niet wilde gebruiken, want dat had hij ook met de vorige buurvrouw zo afgesproken. En oh ja, welkom.
Ik had de hele afzuiger nog niet gebruikt en aangezien ik geen raam heb dat open kan in de badkamer, ben ik er niet mee akkoord gegaan hem niet te gebruiken. Heb wel gezegd hem dan niet midden in de nacht te gebruiken, om hem nog tegemoet te komen.
Ik had vanochtend om een uur of 10 gedoucht, stond hij daarna aan de deur of ik de afzuiger uit wilde doen, want hij had er zo’n last van dat hij niet kon werken. Man, wat een gezeik. Ik hoor die afzuiger ook en het is echt geen kabaal, maar gewoon een normale afzuiger. Bovendien was ik letterlijk net uit de douche, dus hij had maximaal een half uur aangestaan en voor de ventilatie was dat ook wel nodig.
Maar goed, had ook al van buren aan de andere kant gehoord dat het een zeikerd is en hij bij hun ook altijd direct op de stoep staat als ze aan het klussen zijn.