Maar kan je dit niet overleggen met je medebewoners? In mijn studentenhuis sliep ik ook naast de ruimte met de wasmachine en wij hadden gewoon afgesproken dat na 22.00 uur de wasmachine niet meer gebruikt werd. En in uitzonderlijke gevallen werd er altijd even overlegd.
Wat stom. Ik snap dat echt niet, zo moeilijk is het toch niet om gewoon je was voor 22.00 te doen als blijkt dat een van je huisgenoten/medebewoners er last van heeft. Lijkt mij echt een kleine moeite waar iemand anders veel plezier van heeft. Snap dat nooit als mensen zoiets eenvoudigs niet eens op kunnen brengen.
Er wordt hier aangebeld en het huis boven doet de portiekdeur open? Dit gebeurt gewoon vaker, hoe fucking dom kun je zijn. 1a is niet 1b
Je hebt het goed gelezen, iemand belt bij mij aan en zij doen de deur open
De bellen zijn erg luid dus ik schrik me het lazarus als mijn bel gaat. Bel gewoon gelijk bij de goeie aan, of spreek af dat ze appen als zij die bel ook zo vervelend vinden.
Het was ook echt niet voor jou bedoeld dus?
Ik heb soms ook wel als ik in de tuin zit en de bel gaat dat ik helemaal naar de deur moet lopen en er vervolgens achter te komen dat het bij de buren is, gebeurt hier ook wel vaker dat iemand anders dan open doet lol :’) T is dan ook een tering harde bel overal.
Niet echt een burenergernis maar we wonen momenteel in een minidorpje boven winkels in het centrum. Nu gebeurt het echt zoooooooooo vaak (4x per dag ofzo) dat mensen hun hond aan een paal knopen en dan rustig 20 minuten bij de Vomar of Bruna naar binnen gaan. Die honden gaan dan de volle 20 minuten blaffen / piepen / keffen. Ik ben echt een super hondenvriend dus ten eerste gaat dat geluid bij mij door merg en been, ten tweede: IK PROBEER TE WERKEN! Hoezo doen mensen dit!?! Oke ja ik snap het wel, maar ik zou het zelf echt nooit doen als mijn hond niet gewoon rustig zou gaan liggen wachten tot ik terug zou komen.
Ik vind het sowieso altijd zielig voor die honden die trouw op hun baasje zitten te wachten. Snap dat het nog eens irritant is als je naar blaffende honden moet luisteren. Los daarvan zou ik ook bang zijn dat iemand m’n hond zou meenemen.
Hond een keer meenemen en als ze zoeken zeggen dat je hem los zag lopen.
Ik zie hier in de straat ook vaak 1 los lopen, helemaal wezen zoeken waar die hoorde was het oh, gebeurd vaker. Vet drukke weg hier.
Wij hadden een keer oppas op de hond en die deed dat ook. Ik was in shock, mijn hond toen was zo’n lieverd en liep met iedereen mee. En populaire ongecastreerde rashond.
Ging daar ook nooit niet meer logeren.
We zijn inmiddels al vijf keer langs geweest bij de buren voor het enorme pakket dat twee weken terug is geleverd bij ons maar volgens mij zijn ze op vakantie. Zo irritant want ik heb geen idee wat ik nu met het pakket moet, het staat echt behoorlijk in de weg.
Waar is het van?
Haha dit ben ik niet van plan!! Wat stom dat die man uiteindelijk nog kwam, ik snap het wel van je moeder hoor. Nu ga ik toch maar eens goed naar het adres kijken of het geen andere straat is.
Zou ik ook DHL kunnen vragen of ze het pakket weer ophalen?
Edit: ik heb de webshop gemaild. Misschien kunnen zij de t&t bekijken of contact met ze opnemen, ik heb geen telefoonnummer of iets namelijk.
Haha die gedachtenkronkel ook ‘Ze dacht dat het stuk zou gaan dus heeft ze het maar stuk gemaakt en weggegooid.’ Zoiets zou ik ook kunnen doen en daarna denken ‘Fuuuuck wat doe ik?’
Maar ik denk dus dat die man wel een nieuwe glasplaat krijgt omdat het de verantwoordelijkheid van de verzender is dat het goed aankomt.
Ik heb nieuwe buren sinds twee maanden die heel normaal lijken, maar ze verzamelen al hun oud papier gewoon los voor het huis. Niet in een bak, gewoon los op het stoepje dat onze voordeuren verbindt (wel aan hun kant gelukkig).
Ik vind het zo tokkie eruit zien en irriteer me elke keer als ik het zie (nogal vaak dus). Alleen ik denk dat ik er niks van ga zeggen, omdat we hier toch over drie maanden weg zijn.
Huh, hoe moet ik dit voor me zien? Gewoon een stapeltje papier? Dat waait toch weg? Zou ik me ook enorm aan ergeren.
ik heb ook ooit dure op maat laten maken, wat een miskoop. Gebruik nu al heel lang Pluggerz, die zijn echt top! en niet super duur dus het proberen waard.
Dankje voor de tip! Ik ga ze proberen want zie dat ze inderdaad prima zijn qua prijs.
Twee verdiepingen onder ons wonen 2 teckels en die blaffen echt 24/7. Toen het nog geen corona was viel het me wel eens op als ik eerder thuis was dat ze veel blaffen maar nu is echt niet te doen. De eigenaar zet ze overdag op het balkon (of gewoon balkondeur open) en dan keffen die honden echt de héle dag door en daarnaast hoor ik ze snachts ook vaak doorblaffen. Soms roept een andere buur keihard SHUT UP maar dat helpt natuurlijk niet. Daarnaast heeft 1 van die honden vorig jaar een ander buurmeisje in haar been gebeten, dus het zijn sowieso geen lieve hondjes.
Nu verhuizen we over 2 maanden dus nu denk ik okay laat maar gaan (ik had eigenlijk vorig jaar er al iets van moeten zeggen) maar ik vind het zo bizar dat die eigenaar niet bedenkt dat dit gewoon echt aso is.
Stapel papier met dozen idd. Er waait wel eens wat weg en het ziet er ook ranzig uit nadat het geregend heeft. Niemand in de hele buurt heeft dit ook, dus geen idee hoe ze aan het idee zijn gekomen dat dit normaal is. We hebben een hele strenge buurman in de straat die iedereen overal op aanspreekt en ik hoop dat hij eens bij hen op de stoep staat binnenkort.
Ik heb al eens in een ander topic hierover geklaagd, maar ik haat het dat er buren zijn die het leuk vinden om beneden in de hal van de flat te hangen. Normaal kon ik dat nog wel hebben, want mij vallen ze gelukkig niet lastig, maar tegenwoordig met die Corona maatregelen staan ze nog steeds beneden te hangen en te wachten tot er iemand is waarmee ze kunnen praten. Bovendien nemen ze plek in de lift in die ze gemakkelijk aan iemand anders kunnen geven. Je mag maar met twee huishoudens in de lift staan en aangezien ik in een flat met veel ouderen woon, word ik erop aangekeken als ik die plek bezet houd (zo’n jonge gezonde meid kan wel met de trap). Zo heeft er een man al eens de lift bezet gehouden terwijl er een verpleegster met de lift naar beneden moest. Die heeft hem daarna ook terecht uitgescholden. Vanochtend ging ik de hond uitlaten en moest ik de lift ook drie keer voorbij laten gaan, omdat er de eerste keer een man stond die alleen naar beneden ging om in de hal te gaan staan om vervolgens weer naar boven te gaan.
Ik kon dat echt even niet hebben, omdat ik gewoon erg gespannen ben. Toen ik naar beneden liep en die man daar een beetje doelloos door de hal zag lopen, kon ik hem ook alleen maar kwaad aankijken.
En ja, ik weet dat je het recht hebt om te gaan en staan waar je wilt. Ik heb er alle begrip voor dat iemand naar beneden gaat en even door het park wilt wandelen. Dat begrijp ik echt. Maar ik vind het gewoon irritant dat deze mensen bewust naar beneden gaan om vervolgens te dichtbij anderen te staan praten. Zelf zou ik ook uit de lift stappen als ik zou zien dat iemand de lift harder nodig heeft dan ik, maar ik begrijp dat velen dat misschien iets teveel van het goede vinden.
Oh en nog een kleine ergernis: Heel veel ouderen stappen nu met z’n allen de lift in tot 'ie vol zit. En wie krijgt weer de schuld van Corona. Moi.
Oke, ik heb genoeg geklaagd. Tijd om te relaxen.
Ik begin echt een lichtelijke haat te ontwikkelen voor mijn buurvrouw. Ze heeft twee teckels die ze 0 heeft opgevoed en nu ineens weer altijd los over de galerij laat lopen. Daar heb ik an sich niet zoveel moeite mee, wel dat ze constant voor mijn deur aan het blaffen zijn. Terwijl zij dan ‘gezellig’ met een andere buur staat te beppen. En als ik dan de deur opendoe (om even wat weg te gooien of gewoon woest te kijken) is het gelijk heel hysterisch ‘oh nee kijk uit! De honden! kijk uit voor je katten!!’ lijn die beesten gewoon aan hypocriet mormel.
Extra info: een hond van haar is eens mijn huis ingerend en heeft mijn kat toen aangevallen. Daarom kan ik al vrij weinig meer van haar hebben. Kat is er bovenop gekomen en later was het volgens haar ook nog eens mijn schuld. Maar soms wel zo’n spijt dat ik de politie niet heb gebeld