Ik heb al eens in een ander topic hierover geklaagd, maar ik haat het dat er buren zijn die het leuk vinden om beneden in de hal van de flat te hangen. Normaal kon ik dat nog wel hebben, want mij vallen ze gelukkig niet lastig, maar tegenwoordig met die Corona maatregelen staan ze nog steeds beneden te hangen en te wachten tot er iemand is waarmee ze kunnen praten. Bovendien nemen ze plek in de lift in die ze gemakkelijk aan iemand anders kunnen geven. Je mag maar met twee huishoudens in de lift staan en aangezien ik in een flat met veel ouderen woon, word ik erop aangekeken als ik die plek bezet houd (zoân jonge gezonde meid kan wel met de trap). Zo heeft er een man al eens de lift bezet gehouden terwijl er een verpleegster met de lift naar beneden moest. Die heeft hem daarna ook terecht uitgescholden. Vanochtend ging ik de hond uitlaten en moest ik de lift ook drie keer voorbij laten gaan, omdat er de eerste keer een man stond die alleen naar beneden ging om in de hal te gaan staan om vervolgens weer naar boven te gaan.
Ik kon dat echt even niet hebben, omdat ik gewoon erg gespannen ben. Toen ik naar beneden liep en die man daar een beetje doelloos door de hal zag lopen, kon ik hem ook alleen maar kwaad aankijken.
En ja, ik weet dat je het recht hebt om te gaan en staan waar je wilt. Ik heb er alle begrip voor dat iemand naar beneden gaat en even door het park wilt wandelen. Dat begrijp ik echt. Maar ik vind het gewoon irritant dat deze mensen bewust naar beneden gaan om vervolgens te dichtbij anderen te staan praten. Zelf zou ik ook uit de lift stappen als ik zou zien dat iemand de lift harder nodig heeft dan ik, maar ik begrijp dat velen dat misschien iets teveel van het goede vinden.
Oh en nog een kleine ergernis: Heel veel ouderen stappen nu met zân allen de lift in tot 'ie vol zit. En wie krijgt weer de schuld van Corona. Moi.
Oke, ik heb genoeg geklaagd. Tijd om te relaxen.