Burenergernissen (Deel 1)

Wauw wat aso, maar je kunt vast ook anoniem je melding doorgeven toch? Of dat de gemeente in ieder geval jullie naam niet aan de buren doorgeeft.

Ja ik vind het ook echt aso. @Berlin Het zijn ook gewoon nette mensen van middelbare leeftijd? Maar geven schijnbaar zero fucks om hun woonomgeving. Ik ga even kijken of ik een melding kan maken op gebied van groenvoorziening. Misschien dat er dan iemand komt kijken en dan zien ze vanzelf het stuk tuin dat open ligt.

Ja ik zag het net! Kan zelfs een foto meesturen maar moet wel mn contactgegevens achterlaten.

The saga contintues:
ik had zaterdag 2 snoeren met van die solar lampen er aan opgehangen in de tuin, gisteren waren ze weg.
Heb de andere buren gevraagd of ze iets gezien hebben, maar helaas heeft niemand iets gezien of gehoord.
Kan natuurlijk wel raden wie dit heeft gedaan (die buurman die mij laatst verrot schold omdat ik zijn lege bierflesjes maanden daar voor had weggeruimd), en ik baal er echt van. Omdat die lampjes samen rond de 40 euro hebben gekost, en ook omdat het echt zo’n nare strijd word waar ik helemaal geen zin in heb.

Een andere buurman heeft voorgesteld dat hij eens met hem gaat praten, ik ben benieuwd of het wat oplevert. Ondertussen ga ik maar een brief sturen naar mijn verhuurder en de situatie uitleggen, en aangifte doen van diefstal :’-)

28 likes

Wow dat is echt erg :scream: hopelijk gaan de stappen die je nu gaat nemen helpen tegen deze nare man

1 like

Ik woon in een appartement en het complex loopt in een soort L-vorm waarvan ik in het korte gedeelte woon en uitkijk op het lange gedeelte. Elke keer de kinderen die hun afval gewoon over het balkon op het grasveld gooien alsof het niets is :exploding_head: Vervolgens zie ik de vogels erin pikken en argh

Toch maar binnenkort er nog wat van zeggen.

2 likes

Ah balen hoor. Ik hoop dat je ze terugkrijgt op de een of andere manier!

1 like

Oh wat vreselijk irritant. Mijn bovenbuurvrouw gooide eerder deze week ook afval uit haar raam op m’n platte dak. Lijkt me meer moeite om een raam open te doen en afval eruit te gooien dan twee stappen naar je prullenbak te lopen, maar ach

1 like

Maar
 Ik snap niet waarom je ĂŒberhaupt iets duurs achterlaat in een gemeenschappelijke tuin waarvan je weet dat er een psycho buurman is die het meeneemt of vernielt?

1 like

“waarom doe je een kort rokje aan als daardoor mannen opgewonden raken en aan je gaan zitten? Eigen schuld”

2 likes

Werd vannacht om kwart over 4 wakker van luide muziek en geschreeuw :tired_face: het ging gelukkig niet de hele nacht door, maar ik dacht dat ik wel van dit soort onzin af was sinds het verhuizen.

Ik merkte bij mijn oude buurman en deze ook eerst dat ze soms een relatie kregen en dan minder overlast veroorzaakte. Maar nu heeft hij een vriendin die het alleen maar aanmoedigt :roll_eyes:

What the

Ik loop net met de hond de lift uit en er komt een stel de flat in. Zij gaat eerst naar binnen en bij hem leek het alsof hij stopte. Dus ik loop met de hond naar buiten. Loopt hij ook opeens heel dichtbij me naar binnen en zegt hij uit het niets: “Chagrijn”
Uuuh oke? Ik liep gewoon, maar kennelijk is dat iets wat alleen chagrijnen doen?

De vorige keer bleef hij ook een minuut naar me schreeuwen, omdat ik hem geen gedag zei. Omdat ik dat niet durf.
Als ik volgende keer de moed heb verzameld, zeg ik er wat van.

2 likes

Hoe oud is deze beste man? Het klinkt namelijk gigantisch kinderachtig.

1 like

Ja en bij zijn zooi ging het om sigarettenpeuken en lege bierflesjes

Maar inderdaad hele zure mensen, mijn buurvrouw heeft ook aangifte gedaan.
En ik heb nieuwe planten er in gezet.

Weet niet of ik dit hier al had gepost, maar hij heeft haar laatst nog aangesproken in t trappenhuis om te zeggen dat ik over haar heb gezegd “haar huis stink naar kattenpis en ze wordt zelf alsmaar vetter”.
???

En nog een update over een buurman A. die eens met hem om de tafel wilde zitten, omdat hij dacht dat hij wel met hem kon praten over de situatie.
Sprak ik A, gister, zegt hij dat die kutbuurman (K.) over mij weer zat te schelden dat ik een kutmormel ben en ik woon er pas net een jaar en hij al 30 jaar (ik woon hier al 10 jaar, niet dat dat iets uit zou moeten maken maar bon).
En dat niemand zich kan voorstellen hoe het is met een gehandicapte vrouw samen te leven.
A. zijn conclusie was dat we medelijden met hem moeten hebben, en dat we ons rustig moeten houden.

Ik heb zelf meerdere keren met die vrouw gesproken toen alles nog koek en ei was, en het is niet zo dat ze een kasplantje is. Ze heeft een beroerte gehad tig jaar geleden maar kan wel lopen, praten, huishouden doen etc. Vind het alsnog echt sneu voor ze dat ze zo slecht met hun situatie lijken te kunnen omgaan, maar dat geeft ze niet het recht om de buurt zo te terroriseren.
Dat A. zegt “we moeten ons maar rustig houden” begrijp ik niet, er is namelijk niks aan mijn gedrag wat ik kan veranderen aangezien ik geen overlast veroorzaak.

Einde verhaal.

3 likes

haha ja dit inderdaad.

nog niet gedaan maar ga ik wel doen.

en ik kwam er gister achter dat hij ook nog de schroefjes/haakjes heeft gejat die ik in de palen had geschroefd, waar ik de lampjes aan wilde hangen :’-)
denk dat hij de betonblokken niet stuk kreeg waar ik de palen in had gezet
dit was het idee

2 likes

Dit verhaal klinkt echt iets als voor de rijdende rechter!
Geen idee of het zal helpen.
Hopelijk helpt de aangifte en de woningbouwvereniging.

2 likes

Kom ik weer. Ik sta in de lift met de hond en er komen twee mensen bij. Mag, want 2 huishoudens mogen in de lift. Stopt de lift nog ergens en wilt er nog 1 persoon bij. Dus ik zeg dat dat niet mag, maar van die andere mensen mag het wel. “Jongeren hebben het erger. In Delft ligt niemand op de IC. Aan de gewone griep gaan er meer dood. Ik ben al getest (dus dan weet je hoe kut dat is. Waarom gun je het dan een ander ook). Etc. Etc.”
Dus ik stond uiteindelijk helemaal in een hoekje gedrukt terwijl de drie bejaarden lekker tegen elkaar aan stonden te praten. Alsof mijn leven er niet toedoet. Als ik ziek ben, kan niemand naar mijn oma. Maar ja, wat maakt het uit als dat mensje in het verzorgingstehuis alleen is.

3 likes

Pff :roll_eyes: Mensen die voor een ander maar bepalen of ze zich wel/niet aan de voorschriften houden :-1: Misschien had je beter de lift uit kunnen stappen, volgende keer maar doen misschien?

Jij kunt dan toch uit de lift stappen

2 likes

@Karl_Lagerfeld
De liften zijn heel smal (is al over geklaagd) en ik was als eerste ingestapt dus ik stond achteraan. Ik had mijn blonde boyfriend bij me en die was al helemaal in de stress, dus ik kon maar beter zsm beneden zijn.
Dus nee

2 likes