Burenergernissen (Deel 1)

De buren hebben de hele dag de radio aan in de tuin, wat nog wel oké is MAAR ze hebben ook het samsung fluitje als er een berichtje binnen komt

Dus het is skyradio afgewisseld met

2 likes

Hahahha die van mij ook! Zó irritant! En bij mijn buren staat ook de hele tijd 100% NL Aan en laat dat nou net mijn minst favoriete zender zijn (zachtjes uitgedrukt).

1 like

Dat heeft mijn buurman ook, echt zo hatelijk! Hij gebruikt ook nog een externe box voor zijn telefoon die heel vaak opnieuw verbinding moet maken en dat maakt ook zo’n irritant geluid.

ik vraag me dan de hele tijd af wat er zou gebeuren als ik nu gewoon ook muziek aan zou zetten
want dat doen we blijkbaar hier in de tuin
zouden zij hem dan harder zetten? uitzetten? beseffen hoe kut het is?

helaas zullen we het niet weten

1 like

Oh ik vind dat wel een mooie test! Hoezo zal je het niet weten?

Één bovenbuurman of -vrouw flikkert peuken naar beneden in de gezamenlijke tuin. Hoe verzin je het?

Ik twijfel of ik een briefje in de gemeenschappelijke hal ga ophangen met de vraag of diegene daarmee wil stoppen. Ik weet niet wie het is, er bevinden zich 4 appartementen boven dat stukje tuin.

1 like

omdat wij ons huis nog aan het verbouwen zijn en ze (op schappelijke tijden, dat wel, tussen 9 en 16) ook weleens last van ons zullen hebben

ik bewaar dit experiment voor volgende zomer!

dat briefje kan best toch?
al kan ik me haast niet voorstellen dat diegene niet weet dat dat niet oke is en dat ze na het lezen van dat briefje dan ineens zullen denken ‘o kut ja nee dat is niet oke wat ik doe’

1 like

Hmm ja inderdaad dikke kans dat diegene schijt heeft. Ik kan ook de vier appartementen bij langs gaan, maar daar ben ik eigenlijk te schijterig voor want ik weet niet wie er aan die kant van het gebouw wonen.

Ah dan kan je ze inderdaad beter even te vriend houden! Misschien kan een andere FF-er dit experiment op zich nemen. Ik heb zelf geen tuin anders had ik het zelf gedaan

Misschien krijg je uiteindelijk een domino effect en zet iedereen z’n muziek harder. Ben je ineens in een buurtfeest belandt :joy:

13 likes

Ik heb zelf ook best wel moeite met luid zijn, ondanks dat ik overlast heb van bijna alle kanten :sweat_smile: als de tv een tikje te hard staat doe ik hem meteen zachter, ik vind het gewoon onprettig als anderen last van me zouden hebben. Beetje jammer dat mijn buren er niet hetzelfde over denken :clown_face:

2 likes

Als je het ziet (omdat je toevallig in de tuin zit) zou ik gewoon schreeuwen dat je hem bijna in je haar kreeg.

1 like

Ik wou net hetzelfde komen posten. Ik schaam me wel een beetje voor mijn privilege-geklaag want ik ben opgegroeid in een vrijstaand huis met vrijwel geen overlast van omliggende buren.. Als ik nu in mijn eigen tuin zit en de buren ook, hoor ik letterlijk elk woord van het gesprek. Zo irritant.

4 likes

Heel herkenbaar. Ik raakte als kind volledig in de war als ik bij klasgenoten over de vloer kwam en ik hoorde iemand van de trap afkomen… maar er kwam niemand van de trap af. Bleek het bij de buren te zijn.

4 likes

Mensen die met dit weer een vuurkorf aanzetten (of überhaupt een vuurkorf aanzetten) verdienen in mijn ogen de eeuwige jeuk en korte armen.

Hier verderop heeft iemand ook keiharde muziek aan. Zet lekker je tyfusherrie uit, iedereen wil gewoon kunnen luchten zonder dat ze jouw muziek horen. Snap dat echt niet.

7 likes

Hahah zelfde hier, ben opgegroeid op een boerderij in de heerlijke stilte. Nu moet ik ook zeggen dat ik heel erg ongeluk heb met mijn buren maar kan niet wachten om later in een vrijstaand huis te wonen :heart_eyes: ben echt 100% overtuigd dat ik geen buren direct naast me wil hebben

4 likes

Ze zijn ergens in een tuin ruzie aan het maken. Lig helemaal opgefokt in bed

Een jongen uit de buurt is volgens mij alleen thuis. Wat een grafmuziek

1 like

Dit is echt de enige reden dat ik een grotere tuin wil: verder weg van de buren!!!
Wij hebben nu een klein tuintje en onze achterburen hebben ook een vrij kleine tuin. Telkens ze hun schuifdeur open doen maakt het een ‘trrrrr’ geluid, ik word daar gek van. Ook die man heeft standaard een luide stem dus kan hem constant horen praten. :sob:
En sinds Corona hebben ze plots een hond en roepen ze heel de dag: Nee Charlie!!! NEE CHARLIE.
Ik hoop echt dat hun directe buren doof zijn (oudere mensen) want ik zou knettergek worden.

4 likes