Burenergernissen (Deel 1)

Andere kunnen zich toch ook gewoon aan de regels houden? Waarom zouden mensen die dat wel willen zich aan moet passen, houd je gewoon aan de regels, klaar

1 like

Nouja het zijn niet echt ‘regels’ maar richtlijnen toch? Het is niet een regel zoals niet door rood rijden. Dus als zij niet in die volle lift wil staan kan ze er toch gewoon zelf uitstappen.

2 likes

Heb net ff flink de aso medebewoner van dit complex af zitten katten.Had ik echt zin in.
Hij was sowieso al fucking irritant de hele avond,had de deur van de woning opengezet en heeft tot een half uur geleden met een stuk of 10 mensen keihard lopen feesten.Ze zijn uiteindelijk naar buiten gegaan en hebben voor de gemeenschappelijke deur nog zitten chillen en roken.Maar ze hadden zichzelf buitengesloten en besloten dat het handig was om 20 keer in een kwartier aan te bellen.Nu hoor je het door het hele gebouw heen als er iemand aanbelt,maakt niet uit of het je naaste buren zijn of die van 2 deur verderop.En wij hebben ook niet gewoon zo’n triiiing maar zo’n kut riedeltje.Maar aangezien het niet mijn bel was kon ik de gemeenschappelijke deur niet openen dus ben ik maar naar beneden gegaan,en toen heb ik ze even duidelijk gemaakt dat het belachelijk is om op een doordeweekse dag dat te flikken en heul irritant.

En terwijl ik dit bericht zit te typen laten ze ook nog het BRANDALARM AFGAAN.OM DEZE TIJD!!! :face_with_symbols_over_mouth::rage:
Stonden ze in de trappenhal te roken waardoor ik nu met 3 bewoners probeer dat ding uit te zetten.Echt fucking hel.Zo’n bezoeker van de buurman kwam ook nog naar buiten in zijn onderbroek.Ik snauwde nog: nou kom vooral nog eens langs!
Zo klaar met deze nacht,en ik wou vroeg slapen :sob:

12 likes

Bij mijn ouders is er ook een stukje stoep achter de oprit waar mensen vaak hun auto parkeerden als ze naar de kinderopvang in de straat moesten. Dan konden mijn ouders er niet uit met de auto en al zei je er wat van zeiden die mensen “Ja, maar ik sta er maar 10 minuten hoor”. Dat deed natuurlijk iedereen, dus puntje bij paaltje sta je iedere dag klem. Mijn ouders hebben dit bij de gemeente aangegeven en binnen een paar dagen hadden ze er een paaltje neergezet. Is dat misschien ook mogelijk in jouw situatie? Het is dan vervelend voor het parkeerprobleem, maar dan is de situatie wel opgelost.

5 likes

Twee buren van mij (allebei alleenstaand met 1 kind) hebben een relatie met elkaar gekregen, heel leuk. Maar de kinderen en zij zelf praten, lachen, gillen zo hard buiten. Echt heel rumoerig. Alle andere buren hoor ik helemaal niet zo. Dat geluid is dus een ergernis, maar nog veel vervelender vind ik het dat ze hierdoor steeds wisselen van huis en tuin en het gegil dus eerst een uur van links komt en dan weer van rechts. Raak er echt overprikkeld van

Balen! En kun je misschien zelf zo’n inklapbare parkeerpaal/parkeerbeugel neerzetten?

De buren hebben de hele dag de radio aan in de tuin, wat nog wel oké is MAAR ze hebben ook het samsung fluitje als er een berichtje binnen komt

Dus het is skyradio afgewisseld met

2 likes

Hahahha die van mij ook! Zó irritant! En bij mijn buren staat ook de hele tijd 100% NL Aan en laat dat nou net mijn minst favoriete zender zijn (zachtjes uitgedrukt).

1 like

Dat heeft mijn buurman ook, echt zo hatelijk! Hij gebruikt ook nog een externe box voor zijn telefoon die heel vaak opnieuw verbinding moet maken en dat maakt ook zo’n irritant geluid.

ik vraag me dan de hele tijd af wat er zou gebeuren als ik nu gewoon ook muziek aan zou zetten
want dat doen we blijkbaar hier in de tuin
zouden zij hem dan harder zetten? uitzetten? beseffen hoe kut het is?

helaas zullen we het niet weten

1 like

Oh ik vind dat wel een mooie test! Hoezo zal je het niet weten?

Één bovenbuurman of -vrouw flikkert peuken naar beneden in de gezamenlijke tuin. Hoe verzin je het?

Ik twijfel of ik een briefje in de gemeenschappelijke hal ga ophangen met de vraag of diegene daarmee wil stoppen. Ik weet niet wie het is, er bevinden zich 4 appartementen boven dat stukje tuin.

1 like

omdat wij ons huis nog aan het verbouwen zijn en ze (op schappelijke tijden, dat wel, tussen 9 en 16) ook weleens last van ons zullen hebben

ik bewaar dit experiment voor volgende zomer!

dat briefje kan best toch?
al kan ik me haast niet voorstellen dat diegene niet weet dat dat niet oke is en dat ze na het lezen van dat briefje dan ineens zullen denken ‘o kut ja nee dat is niet oke wat ik doe’

1 like

Hmm ja inderdaad dikke kans dat diegene schijt heeft. Ik kan ook de vier appartementen bij langs gaan, maar daar ben ik eigenlijk te schijterig voor want ik weet niet wie er aan die kant van het gebouw wonen.

Ah dan kan je ze inderdaad beter even te vriend houden! Misschien kan een andere FF-er dit experiment op zich nemen. Ik heb zelf geen tuin anders had ik het zelf gedaan

Misschien krijg je uiteindelijk een domino effect en zet iedereen z’n muziek harder. Ben je ineens in een buurtfeest belandt :joy:

13 likes

Ik heb zelf ook best wel moeite met luid zijn, ondanks dat ik overlast heb van bijna alle kanten :sweat_smile: als de tv een tikje te hard staat doe ik hem meteen zachter, ik vind het gewoon onprettig als anderen last van me zouden hebben. Beetje jammer dat mijn buren er niet hetzelfde over denken :clown_face:

2 likes

Als je het ziet (omdat je toevallig in de tuin zit) zou ik gewoon schreeuwen dat je hem bijna in je haar kreeg.

1 like

Ik wou net hetzelfde komen posten. Ik schaam me wel een beetje voor mijn privilege-geklaag want ik ben opgegroeid in een vrijstaand huis met vrijwel geen overlast van omliggende buren.. Als ik nu in mijn eigen tuin zit en de buren ook, hoor ik letterlijk elk woord van het gesprek. Zo irritant.

4 likes