Burenergernissen (Deel 1)

Nadat onze buren enkele weken zo’n kutkattenpiepding in de tuin hadden gezet en wij gevraagd hebben m weg te halen, zet die $#@£¥&$#@¥ buurman dat klote ding vandaag weeeer in de tuin. Ditmaal aan de voorkant. Ik ging volledig uit mijn stekker. Ik kan zo vreselijk slecht over zulke dingen. Nu heeft mijn man afgesproken dat we moeten appen als we m horen. Echt, tyf op met dat ding of ik flikker hem in de sloot. Wij hebben altijd een raam open, dus ga weg met die zooi.

Goed. Dit lucht een beetje op.

3 likes

horen ze hem zelf ook? zonee misschien saboteren?

mijn buren hadden ook zon apparaat dat begon te klikken als er iemand langs liep, en dat hoorde ik ook uit m’n raam de hele tijd. op een gegeven moment naar buiten gaan met een zwabberstok en dat ding uitgeramd…

12 likes

Luxe probleem hier. Ik mis juist buren die een beetje geluid maken. Aan allebei de kanten woont een stel, maar ze praten ook gewoon niet met elkaar in de tuin? Of heeel zacht want ik hoor niks. En ik voel mij dan zo opgelaten dat mijn kind enthousiast aan het kraaien is in zijn badje.
Mis gewoon mijn buren van een paar huizen verderop die de hele middag Nederlandse muziek draaide.

2 likes

Ik vind dat ook zo’n stomme regeling dat jullie moeten appen, mijn buurman zei ook over muziek ‘als het te hard staat mag je altijd aankloppen’ ja of je zet het gewoon uit jezelf niet zo hard op als je weet dat we daar de vorige keer ook last van hadden🙄

18 likes

Oh dus zelfs haar eigen familieleden vonden dat het niet kon? En toen is ze boos weg gegaan uit haar eigen huis?

Inderdaad blijven bellen en meldingen maken (liefst na 22:00 uur). Politie/woningbouw moet wel een dossier kunnen opbouwen. Ook aangeven dat je het bijna niet durft door haar reacties.
Maar hopelijk blijft ze een tijdje weg!

Nee, ze horen hem zelf niet. Dus ik bedacht me vannacht inderdaad dat ik hem dan zelf uit kan doen als ze hem toch niet horen :joy:
@NInja nou inderdaad. Maar mijn man is van de lieve vrede. Ik ging gisteren echt tekeer (ik wijt het maar aan de zwangerschapshormonen), dat had sowieso een burenruzie opgeleverd :joy:

Nou echt dit hoor. Je kan ook gewoon geen lawaai maken!?
Ik heb nu ruzie met de buren, omdat ze vinden dat ik ook maar elke keer moet aanbellen als ik overlast ervaar. Ehm nadat ik al ontelbare keren heb aangegeven dat ze niet midden in de nacht moeten schreeuwen, is het wel een keertje klaar hè. Ze hebben nu een officiele waarschuwing gehad van de verhuurder en geven mij daar de schuld van. Moet je maar niet je buren elke dag om 4uur ‘s ochtends hun bed uit schreeuwen :mad:

2 likes

Mijn buren zijn weer terug van vakantie dus er wordt weer de hele dag keihard gerend op de trap door die kinderen😑

Merk nu echt weer wat een rust het was zonder hen en snap echt niet waarom die ouders dat nou toelaten altijd. :expressionless: dat wil je toch zelf ook niet de hele tijd in je huis? :face_with_symbols_over_mouth:

Oh ja dat snap ik wel hoor! Mijn ene buren zijn heel luid, maar de andere kant hoor je echt bijna nooit dus als ik weet dat zij buiten zijn of de deur open hebben staan, dan voel ik me al bijna bezwaard als ik een keer moet hoesten.

1 like

Mijn bovenbuurvrouw is begin mei bevallen en die baby heeft z’n slaapkamer boven die van mij. Nu zijn het jaren 30 woningen maar voorheen hoorde ik haar nooit, nog geen stofzuiger, geen schoenen.
Maar die baby kan krijsen, dat is ongelooflijk. Het klinkt alsof ie adem tekort komt, heel opgejaagd klinkt het. En zodra die begint met huilen schiet ik in de “stress” want het duurt ook gerust 20 minuten en ik word zo zenuwachtig van dat geluid
Het is voor haar natuurlijk ook super rot want niemand wilt een huilbaby maar ik ben zo “on edge” erdoor, constant alert of die baby huilt
En dat laatste snap ik dan weer niet van mezelf want waarom ben ik alert? Is niet mijn baby
Er is ook niks van isolatie in dr huis dus het klinkt
zowat alsof ie naast me ligt :dizzy_face: ik vind het zo kut want ik kan hier ook niks mee? Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het los kan laten/negeren

Edit: oh en z’n slaapkamer is boven die van mij maar je hoort het door het hele huis.

Mijn bovenburen hebben ook twee kleine kindjes en die rennen echt de hele dag heen en weer. Die ouders hoor je nooit lopen, dus zo gehorig is ons appartement niet, maar echt verbazingwekkend wat een gedreun die kleintjes kunnen veroorzaken. Laatst waren ze met vakantie en het was zo heerlijk rustig. Ik mocht vroeger van m’n ouders ook nooit binnen rennen, dan zeiden ze altijd als je wil rennen ga je maar naar buiten. Maar goed dit is op een appartement en ze zijn nog te klein om zelf buiten te spelen. Alsnog vraag ik me weleens af of die ouders er zelf ook niet gek van worden.

1 like

Vorige week om 22:50 geboor en nu net om 22:20. Ik heb een berichtje in de fsceboekgroep geplaatst tussen alle andere zeikberichten. Zo irritant

1 like

Migado de achterbuurvrouw zit op standje luidspreker haar dag te bespreken. Hou je bek en sodemieter op naar binnen, mensen moeten ook gewoon werken morgen.

2 likes

De puberdochter van de overburen (ik kan in hun tuin kijken) zitten nog in het zwembadje fucking veel lawaai te maken met vriendinnen. Hou je mond en ga naar binnen?! Mensen moeten gewoon werken morgen en ramen dicht is geen optie die paar korte uren dat het buiten minder heet is dan binnen :sob:

Normaliter zou ik oordoppen in doen maar omdat letterlijk elke deur en raam wijdopen staat durf ik dat niet… :pleading_face:

Diezelfde buren met dat piepding voor katten, zitten nu gezellig met zijn allen te zingen. Donder ooohooop. Je kunt niet zingen.

De oude bewoners van mijn appartement flikkerden wel eens bierblikken naar de tuin (okok, dat waren wel echt idioten). Maar die neiging krijg ik nu ook bijna HA HA. Verder mag ik niks klagen, maar dit is wel even een ergernis met die hitte en na elven. Kom op, vind echt dat ouders er wat van mogen zeggen. Die tuin grenst aan de straat, dus niks blokkeert het geluid ook.

Ik heb hier echt een soort kumbaya beeld bi

1 like

Klopt ook wel. Deze mensen zijn heel erg #blessed #circleoflife #decirkelisrond. Op het (insta)perfecte af. Krijg er altijd jeuk van.

1 like

Gisteravond rond 00:30 begon het opeens extreem naar vuur en hout te stinken in de slaapkamer. Ramen stonden open natuurlijk dus iemand was een vuurtje aan het maken in de tuin. Geur bleef mega hangen en uiteindelijk het raam dichtgedaan. Wie doet dat nou nu?

3 likes