Burenergernissen (Deel 1)

Mevrouw probeerde me, zoals bij een klein kind, vandaag weer aan te raken. Natuurlijk uit reflex een stap naar achter gedaan.
Het schijnt nu dat ze inderdaad boos op een andere buur is en daarom nu extreem aardig tegen mij doet om te compenseren. Dat mot ik dus niet!

Mijn buurvrouw die super luid door de tuin roept naar iemand binnen in huis: “joehoe joehoe JOEHOE. Haha was je aan het slapen??? Telefoon voor u.”
Ja trut ik was aan het slapen. :sob:

5 likes

Gisteren hadden wij een kleine borrel in onze tuin en kwam de achterbuurvrouw klagen over het geluid. Vond het wel chill dat ze persoonlijk langskwam ipv briefje creëerde voor haar en mij allebei meer begrip.

Moet er wel bij zeggen dat iedereen om ons heen mini tuinen heeft dus je hoort elkaar sowieso en doe je weinig aan in de zomer, als mensen dan lekker kletsen

Wat een horror.

Omg ik zou er nu al wat van zeggen, anders denken ze dat het misschien normaal is. Echt heel gevederd lijkt mij dat. Wij hebben met het warme weer ook veel tuinfeesten in de buurt, maar gelukkig is dat beperkt en is het wel uit te houden om een avond of nacht minder goed te kunnen slapen.

8 likes

Onze overburen (hele leuke mensen verder) hebben sinds een paar weken een jack russell pup. Leuk beestje, schattig. Maar dat beest keft de hele godganze dag. Het stopt gewoon niet. Daar word je als baasje toch ook knetterleip van? Het is echt zo’n hoog piepend kefje.

Er gaat nu al een paar dagen elke ochtend vanaf 7 uur een UUR lang een wekker, ook nog zo’n ouderwetse wekker met zo’n irritant piepje ik word er helemaal gek van maar ik weet niet precies waar het vandaan komt dus kan ook niet gaan klagen :persevere:

Als hij een uur lang af gaat, zijn die mensen dan niet gewoon op vakantie en hebben ze de wekker aan laten staan?

Oké ik kan echt niet wachten op slechter weer omdat ik zoooo intens klaar ben met de krijssende kinderen van de buren.

Nu hoor ik ze straks wel weer stampen op de trap maar zelfs dat vind ik nog minder erg dan dit.
Na corona en een zomervakantie ben ik er echt zooo moe van. Kan ze echt niet meer horen.

Oh man mijn buurvrouw heeft de muziek weer keihard op staan. in de woonkamer terwijl ze zelf het balkon zit te krijsen. :tired_face: :triumph:

Dit vraag ik me dus ook altijd af. Wij zijn ook vaak de enige die lijken te klagen. Zou de rest er geen last van hebben of zouden ze er niks van durven te zeggen?

Ohhh ik zou echt in alle staten zijn.
Als ik ergens slecht tegen kan is dat het. Belachelijk gewoon.

1 like

de mensen schuin achter ons hebben een zwembad staan, en daar zitten haast elke avond tot half 11 kinderen in te zwemmen en te gillen
En dan niet speels geluid maken maar echt krijsen??? Het is niet eens zo warm nu buiten, is dit normaal???

Wij hebben een soort stuk grond achter onze tuin waar de containers staan. Nu heeft mijn vriend aangeboden aan de buren dat zij daar hun groene container neer mochten zetten (vond ik eigenlijk maar niks, maar goed). Maar ze zetten dus nooit hun container aan de weg waardoor hun container ontzettend stonk. Kan dan niet eens op de tuinset zitten zonder die stank. Heb de container maar weer op hun erf neergezet😅

10 likes

Een paar huizen verderop zitten al urenlang mensen in de tuin heel hard te praten en te lachen. Om 10 uur 's avonds al irritant, maar dan kan je er zo weinig aan doen want mensen mogen natuurlijk in hun eigen tuin zitten, maar nu (01:45u) nog steeds. Ik heb mijn raam dus dicht omdat ik het anders door mijn oordoppen heen hoor. Het is hier nog hartstikke warm binnen dus lig te zweten in bed maar met het raam open slapen is ook geen doen. Ik begrijp echt niet dat mensen dit doen en denk ook: worden hun eigen directe buren hier niet gek van?
Gelukkig is het verder een rustige buurt dus zeker niet elk weekend zo.

2 likes

Er is hier iemand in de straat die echt ieder weekend 's morgens om 7 uur met een kettingzaag, om vervolgens, als iedereen wakker is geschrokken, weer stil te zijn. Echt rot toch op man. Het mooie is ook dat ie helemaal geen bomen ofzo in de tuin heeft dus waarschijnlijk haardhout aan het zagen is.

Diezelfde persoon heeft overigens ook laatst bijna zijn huis en dat van de buren in brand gestoken omdat hij met een mega gasfles en brander (zo’n ding die je normaal gebruikt op een dak, maar dan maximaal opengedraaid dus enorme vlam) onkruid ging wegbranden. Zijgevel is compleet zwart en de regenpijp is gewoon gesmolten.

1 like

Ja inderdaad. Ergste was dat ie er gewoon bij stond te lachen 🤷 tijdje terug was ie super gevaarlijk met een bijl en elektrische heggenschaar in de weer, maargoed, dat was zijn eigen risico. Dat ie er anderen bij betrekt is nog veel erger

1 like

Ja dat vraag ik me dus ook een beetje af. Denk een beetje allebei. Rijdt hier bijvoorbeeld ook met 80 door de straat terwijl het hier heel krap is en er kinderen spelen. Laatst was hij super gevaarlijk met een bijl in zijn voortuin aan het werk. Als ie de heg snoeit met een elektrische heggenschaar dan slaat ie constant dat ding in de grond.
Er slapen telkens andere mensen met auto’s met buitenlandse kentekens, ook als hij niet thuis is. Hij denkt ook dat iedereen hem maar kent en liep, toen hij er pas woonde, ook gewoon bij zijn buren naar binnen zonder aan te bellen ofzo. Als je langsrijdt met de auto dan steekt ie zijn arm heel enthousiast omhoog om een soort peace gebaar te maken. Wil constant met iedereen praten en als er een vrouw langsloopt dan vallen zijn ogen nog net niet uit zijn hoofd.

Beetje rare snuiter eigenlijk.

1 like

Iemand viert hier zijn verjaardag en heeft een zanger in gehuurd want ik hoorde alles door de microfoon.
Moeten die ene mensen weer zijn als het muziek genre hoor.

Als het om 1 uur niet stil is ga ik weer bellen, ook ivm corona en max 6 personen. Is er geen snitch-lijn.
Gewoon muziek is al erg maar die Hollandse Schlagers helemaal en dan ook nog met microfoon etc.

Ohnee Tino Martin wordt nu gedraaid met zij weet het :cry: :triumph:

10 likes

Ik heb het ooit nagevraagd bij de politie, omdat ik vroeger bij mijn moeder veel last had van de bovenburen (hard muziek feesten tot laat). Zij gaven toen aan dat er helemaal geen regel is van “tot 22uur mag je zoveel herrie maken als je wilt”. Politie gaf mij toen aan van als jij om 20 uur al de herrie niet verdraagt en niet normaal vindt dat sta jij in je recht om daar iets over te zeggen en de buren te vragen geluid te dempen.

3 likes