Huh? Doet ze dat dan tijdens het douchen of laat ze dat boxje daar uren aan staan?
Mijn buren zijn al de hele coronatijd aan het klussen. Dat is op zich al irritant, maar gelukkig stoppen ze op tijd en hebben we dus geen last met slapen.
Maaaar…nu zijn ze deze week vrij ofzo en gaat het de heeeele dag door. Net een online cursus achter de rug, waarvan ik de helft niet heb meegekregen door het constante geluid van een zware boormachine.
Zo. Dan ga ik nu weer verder werken in het lawaai.
Wel eens geprobeerd dit aan te kaarten bij hen? Lijkt mij slopend om daar al maanden last van te hebben.
Tot nu toe was het dus niet zo’n probleem…de herrie viel wel mee. Maar nu dus constant zwaar geluid (denk aan een zware boor nu, terwijl het eerder voornamelijk behangen en latjes zagen was).
Ik ben bang dat we binnenkort inderdaad in gesprek moeten. Het is zo lastig, want het is een aardig jong stel dat sinds een paar maanden samenwoont en ik snap het ook allemaal wel weer
Wat zijn ze al die maanden eigenlijk aan het doen? Je zou denken het is een keer af.
zo herkenbaar… ik kan me dus ook echt niet herinneren dat ik me als kind zo gedroeg maar mijn moeder vertelde laatst dat ook ik en mijn zusje, twee rustige kinderen, wel eens heel hard konden schreeuwen denk dat dit een grote irritatie blijft totdat je zelf kinderen van die leeftijd hebt
@Foxy ik vind dat wel een kwestie van opvoeding hoor. Die van mij mag echt niet schreeuwen in de tuin. Laatst waren de ongeleide projectielen van mijn zwager en schoonzus hier en die hadden echt een teringherrie. Daar zou ik zelf ook niet in willen zitten.
Hahah inderdaad! Het zijn ook echt van die kleine schippershuisjes waar we in wonen. Ach misschien had de ingetrokken persoon nou eenmaal een hele andere smaak
Nouja kijk het is voor 99% een kwestie van opvoeden vind ik maar heeeeeeel af en toe moet een kind toch ook gewoon buiten kunnen spelen zonder constant te horen: doe stil, schreeuw niet. Als het echt dagelijks is, ben ik het er zeker mee eens dat het een kwestie van opvoeden is maar een kind moet (vooral buiten) ook wel eens kind kunnen zijn toch
Natuurlijk, zeker waar. Maar in het geval van @Foxy is daar geloof ik geen sprake van. Dan is het wel heel storend.
Misschien ben je je er wel bewust van maar zo niet hou er dan rekening mee dat anderen nu weten waar je woont
Naast de Apenheul
Je bent toch gewoon een aso als je op zaterdagochtend op vol volume je muziek aanzet in een gehorig appartementencomplex, begrijp niet hoe je zoveel schijt kan hebben aan je buren. Het zou niet eens in me opkomen om dat te doen.
Ik droom echt van het moment waarop ik ergens woon zonder onder- of bovenburen.
Muziekoverlast blijft sowieso mijn grootste ergernis. Het is ook nooit leuke muziek.
Ja de mijne ook, ik voel ook gelijk ergernis als ik muziek hoor, dan wil ik rustig in het ochtendzonnetje een kopje koffie drinken en BONK BONK BONK nou dan ben ik alweer klaar hoor. Echt zo kut.
Ja hier precies hetzelfde, gisteravond heel de tijd en nu weer
Hier werd ik vanmorgen vét vroeg gewekt door m’n bovenbuurman die (meerdere keren achter elkaar!) blauwe dag van Suzan en Freek op vol volume zat af te spelen. Echt rot op joh… ik word daar gewoon agressief van. Aso…
Suzan en Freek ook echt, arme jij
Ik woon hier nu een week en we hebben al een paar keer behoorlijk last gehad van de bovenburen, vooral de kinderen die stampertje spelen.
Nu ben ik mij er bewust van dat we in een ouder huis wonen en dat geluiden er bij horen en zit het totaal niet in mijn aard om direct bij de buren te gaan klagen. Maar gister hadden ze dus een feestje en stonden ze flink te springen ofzo, iig iets waarvan de lampen aan ons plafond gingen trillen, net als de onderzetters op tafel en de glazen in het wijnrek.
Nu vraag ik me af of het okee is om na een week al naar de buurvrouw te gaan om te vragen of ze minder geluid kan maken. Leefgeluiden kan ik echt mee leven, maar dit is gewoon niet meer normaal toch?
Hoe is het 1e contact geweest, komen de buren benaderbaar over? Ik zou even langs gaan of als je ze beneden tegenkomt, gewoon in gemoedelijke sfeer. Had de vorige bewoner al zoiets doorgegeven? Ligt er een goeie ondervloer denk je? Is het koop of huur?
Mijn moeder heeft jarenlang een zwaar overlast veroorzakende buur gehad, contact was helaas niet goed dus dat liep niet zo lekker. Heel vervelend als je hierin zit. Thuis rust is zo cruciaal!
Ik zelf heb net een woning gekocht waarvan de vorige eigenaar aangaf: de onderburen kwamen geregeld klagen. Ik heb nu geïnvesteerd in een betere ondervloer, hoop dat het werkt. Ik zou er wel altijd iets van zeggen, dan weten ze het en kunnen ze er rekening mee houden, en van daar weer verder als het aanhoudt. Anders blijf jij met het gedoe zitten, missch hebben die kids net een hele “springerige fase”?
Heb je contact gegevens van de vorige bewoners die je misschien eens een berichtje kan doen om te polsen hoe en wat?