Wat dacht je van zo’n bloembak die je voor hun raam kan rollen?
Echt heel irritante en herkenbare struggles. Onze buurvrouw belt ook altijd op speaker en dan FaceTime ook nog. Het hapert en stoort altijd want buiten heeft ze amper WiFi.
Dus hele tijd schreeuwen en alles dubbel zeggen en het gaat nergens over.
Door dit soort dingen lijkt het me echt fijn om lekker achteraf te wonen
Je kan van die bijenzaadjes kopen, ik had dat gestrooid in de border bij ons (als biowapens tegen de buren, zij haten insecten dus ik heb de hele border volgegooid met insectenmix en allemaal bijenhotels opgehangen) en dat was echt binnen een maand een meter hoog hahahah
Maar is die rand van jouw huis dan? Het lijkt nu op de foto net of je de plantenbak aan hun huis gaat hangen namelijk. Ik snap dat het vervelend is dat je buren zo op je dakterras kijken maar als ik je buren was zou ik ook niet zo blij zijn als er ineens hele hoge planten vlak voor mijn raam worden geplaatst. Dan hebben zij amper daglicht meer binnen straks?
Mijn bovenbuurvrouw is niet thuis en nu zijn er andere mensen in haar huis en die draaien nog harder muziek dan dat zij altijd al doet.
En gewoon een stuk schutting? Neemt minder ruimte in dan planten en zou je kunnen vastzetten door achter je bank te klemmen. Dan hoeft die ook niet worden verplaatst. Beetje kamerscherm idee. Misschien ook leuk om daar dan zo’n buitenposter en een lampje oid aan de hangen. Alleen even uitkijken met storm
En als je van je bank een “hemelbank” maakt?
Met van dat shaduwdoek dat ook licht doorlaat voor de buren
Kunnen ze via dat raam ook op jouw balkon/terras klimmen? Of storten ze te pletter? Zie het niet goed.
Lijkt me erg irritant dat je het gevoel hebt geen privacy te hebben. Succes met de oplossingen!
Vannacht een nieuwe methode ontdekt om de buren stil te krijgen: tegen het plafond slaan met een slipper.
geeft een lekker zwiep
goed te horen door de buren
plafond is niet beschadigd
zool was vies, afdruk op plafond
8/10
Denk dat het wel kan. De wolligheid van de pantoffel kan wel invloed hebben op de zwiepkracht en het geluid dat deze gaat maken
Oh hahaha ik weet niks van beutypantoffels
De slipper did it again! M’n buurvrouw is wel echt zo’n ontzettend liegebeest. Ze schreeuwde naar beneden dat zij het niet was en dat er nog meer mensen wonen. Ja en die wonen zeker allemaal in het huis recht boven mij en maken daar samen geluiden alsof ze met een hark over de vloer schrapen. Als een of andere sektarische gemeenschap die communiceert door middel van ritmische bewegingen op geluiden van tuingereedschap. Natuurlijk. Hoor mijn slipper!
hear, hear!
Ik vind het zo irritant om de leefgeluiden van mijn bovenbuur te horen. Ook al is het in principe binnen de perken. Thank god voor de goede isolatie. De buren naast mij hoor ik nooit, terwijl ze een hond hebben en ook wel eens bezoek. Heerlijk is dat
Buren hier zijn zonder enige waarschuwing begonnen met klussen aan hun gevel wat betekend dat er non stop met een drilboor in de voegen gebikt wordt. Dit is al een aantal dagen aan de gang, elke dag van ‘s ochtends acht uur tot het eind van de middag (vijf uur) terwijl ik verplicht moet thuiswerken. Nu ben ik de laatste die overal over wil klagen dus buurkinderen die continue de trap op en af rennen of een buurvrouw met de radio aan daar hoor je mij niet over. Maar dit geluid is echt heel storend en zelfs klanten horen het als ik aan het bellen ben. Dus ik ben vanochtend naar de buren gelopen om te vragen hoe langs de overlast nog gaat duren. Buren waren niet thuis maar bouwvakkers zouden het doorgeven. Staat buur net op hoge poten voor de deur (ken die mensen verder niet want geen naaste buren maar achterburen) en eigenlijk kwam het er op neer dat ik niet moest zeuren en dat als ik wilde werken maar naar een kantoor moest gaan. Echt sommige mensen die hebben volgens mij de laatste nieuwsberichten gemist. Nu zit ik met een noisecancelling koptelefoon op waar het geluid nog steeds door heen komt
Dat zei ik dus ook stop dan even een briefje in de bus. Maar ik weet nu in ieder geval dat dit nog zeker een week gaat duren. Maar wat mij dus het meeste boos maakt is de onverschilligheid. Je weet dat er een pandemie is, je weet dat mensen verplicht thuis moeten werken en dit is geen klus die niet kan wachten tot het voorjaar en je weet dat je overlast veroorzaakt. Dan zou ik mij wat bescheidener opstellen ipv het afschuiven op diegene die overlast ervaart.
Pff ben blij als de herfstvakantie weer over is. De buurkinderen weten niet hoe ze normaal moeten lopen, traplopen of deuren dicht moeten doen. Normaliter niet zo’n last van maar nu zitten ze de hele dag thuis, op elkaars lip. Ga ook gewoon iets leuks met die kinderen doen, als je toch thuis bent.
Als hij bouwvakkers heeft ingehuurd kan hij het denk ik niet zomaar verplaatsen
Het is vaak ook gewoon stukje informeren wat veel ergenis al weg neemt.
Ik vind het sowieso altijd makkelijk om als buitenstaander te oordelen dat het wel op een ander moment had gekund, zoals het voorjaar.
Dat gezegd is een briefje altijd netjes en reageert die man echt buitensporig nu.
Ik snap dat het als buitenstaander makkelijk gezegd is dat iemand iets kan verplaatsen maar wat anderen ook aangeven iemand had op zijn minst even een briefje in de brievenbus kunnen gooien. Nu is het wel zo dat de bouwvakker zelf ook wel aangaf dat hij het ook logischer had gevonden deze klus op een ander moment uit te voeren.