Burenergernissen (Deel 1)

Mijn buurman besluit al een paar dagen op rij pas na 20.00 te beginnen met timmeren en schuren. Het is een jaren dertig woning dus het is precies alsof in mijn huis staat te timmeren. Echt wat bezielt je. Huur iemand in als je pas zo laat tijd hebt. Dat is toch niet netjes, of ben ik mierenneukerig?

Even deze crosspost omdat het me opviel dat de buren het vandaag de dag maar moeilijk goed kunnen doen :sweat_smile:

3 likes

Hahaha ja klopt. Er is hier non stop gezeik om op FB bij ons. Vooral in maart toen het thuiswerken net begon en de flat net opgeleverd was waardoor de helft nog leeg stond. Maar men mocht s ochtends niet klussen ivm slapende baby, overdag niet ivm thuiswerkend kantoorvolk, dan mocht het even wel volgens FB tussen 17.00-19.00 en daarna mocht het weer niet ivm babies.

En opzich moet iedereen lekker zelf weten wanneer hij klust. Maar dit geboor heeft uiteindelijk ruim 4 uur geduurd en heb mij er onredelijk veel aan geƫrgerd omdat het wel net kut is als je meetings erdoor verstoord worden. Als je zo lang gaat boren en klussen kan je dat in thuiswerktijden vind ik beter buiten kantoortijd doen

Ik vind na 20.00 niet zo heel vreemd, zolang het rond 21.30/22.00 weer klaar is.

6 likes

Nee nu ik me bedenk met thuiswerken snap ik het ook wel dat overdag niet ideaal is. Ik werk niet thuis dus dan zou overdag voor mij fijner zijn. Snap gewoon niet dat het elke dag moet.

Ja iemand anders klusgeluiden zijn eigenlijk gewoon altijd irritant!

1 like

Getver

2 likes

Voel je je niet onveilig als ze op je deur staan te bonsen?

Is de politie later ook nog bij hen langsgeweest om te vertellen dat je tv op normaal volume stond?

Lekker voor ze wel.

3 likes

Ik vind dit altijd wel lastig. Mijn buurvrouw heeft de televisie echt heel hard staan. We kunnen zo’n beetje horen welk programma ze kijkt. Bij andere buren horen we de tv niet eens. Maar de buurvrouw vindt waarschijnlijk ook niet dat die heel hard staat…

Hahah misschien ben je de buurvrouw van mn moeder. Die waren in hun eerste week komen klagen dat mn moeder de tv zo hard aan had staan. Mn ma was helemaal verbouwereerd en geloofde er niks van want had bij de vorige buren nooit wat gehoord en wil niet tot last zijn.

De eerst volgende keer kwam ik nietsvermoedend langs en was het eerste dat ik zei: ā€œJemig wat staat die tv hard!ā€
Mn moeder: :astonished:

22 likes

Ik zag dat jij als laatst gepost had in dit topic en ik dacht even dat je nu in je nieuwe huis weer last had van lawaai. Maar gelukkig niet dus!

1 like

Harde feestmuziek + heel veel stemgeluid van de buren. Hoe kun je zo zijn?

Oh no hopelijk is het weer gestopt!

Hier hebben de buren naast mij weer een feestje (vorige week ook al) met keihard muziek en het klinkt als of er heel veel mensen zijn. Net de politie gebeld hopelijk komen ze sneller dan vorige week (toen duurde het ruim 2 uur) Ik wil slapen :sob:

Mijn onderbuurjongen heeft vrienden over de vloer, en behalve dreunende muziek en lachende gasten hoor ik nu ook een fluit. EEN FUCKING FLUIT. En gewoon de hele tijd hetzelfde hetzelfde melodietje gevolgd door stom gelach. Ik heb al geappt en hoorde meer gelach en het gaat gewoon door. :sos: send help.

4 likes

Grrrr irritant!
Stuur maar zijn locatie door, komen we ff langs zo :mask: :x: #bandefluit

1 like

Wtf! Waar moeten we glitterbrieven naar toe sturen?

1 like

@Foefjeisthuis Ze zijn opgehouden. :raised_hands:t3: Hij bood z’n excuses aan voor z’n vriend. Heb gestuurd dat mijn oren hem bedanken en nu zijn ze ook lief stil.

5 likes

Super fijn! Ik wacht hier nog op de politie. Ik ben maar op de bank gaan liggen dan lig ik tenminste niet in de techno herrie in bed :pensive:

Oh techno ook nog, dan heb jij dus ook continu dezelfde melodie. Zo’n haat aan techno. Hebben ze een indicatie gegeven wanneer ze zouden kunnen komen of is het echt afwachten?

1 like

Op een festival vind ik techno prima maar niet in mijn bed. Vorige week heeft het 2 uur geduurd voor ze er waren en de centrale mevrouw zei nu weer dat het druk was.
Vorige week lag ik eerst van 00:00-02:00 in de herrie, rond 02:00 uur politie gebeld en rond 04:00 uur waren die er eindelijk (ze belde mij nog) en toen was het stil. Dus nu ongeveer een uur geleden gebeld en ik hoop dat ze er snel zijn.
Blijkbaar ben ik ook de enige kut buurvrouw die belt terwijl ik aan de lichten die aan zijn zie dat er meer buren wakker zijn.