Burenergernissen (Deel 1)

Ik woon in een best wel gehorig appartement. Nu heb ik sinds kort nieuwe bovenburen. Blijkbaar drumt daar iemand en dat geluid de hele tijd is echt verschrikkelijk. Ook erger ik me aan mensen die gewoon rotzooi op de grond/galerij gooien. Gooi het netjes thuis in de prullenbak denk ik dan?

Wat zijn jullie buren ergenissen?

1 like

Buurvrouw die iedere dag twee of drie keer stofzuigt. Staaaahhhhp.

Mijn vriend en ik als we na drie weken weer eens stofzuigen: de buurvrouw is vast trots op ons nu.

21 likes

Takkeharde kutmuziek.

Diep in de nacht buiten gaan zitten kletsen (schreeuwen), zomer en winter.

Kind dat 20 uur per dag oorverdovend en zieldoorsnijdend schreeuwt.

Ik wilde gaan klagen over een wielucht maar dat is niets vergeleken jouw situatie. Was je thuis dat dit gebeurde? Bizar!

Ik woon in een flatgebouw en het is hier zo slecht geisoleerd. Ik hoorde elke ochtend mijn buurvrouw gezellig kletsen met iemand aan de telefoon. Mijn buurman hoorde ik een keer keihard niezen. Mijn andere huren hoorde ik dagelijks ruzie maken en dat is vrij irritant als je probeert te slapen. Op de wc hoor je ook alles. Ik hoorde een buurmeisje ook een keihard kreunen… privacy bestaat niet in dit gebouw :face_with_raised_eyebrow:

En dan al die keren dat de buurjongen midden in de nacht de muziek aandeed en feesten hield (letterlijk feest. Huiskamer zat altijd vol met mensen). Ik heb een aantal keer de politie gebeld maar dat was nutteloos. Ze reden een beetje om de flat heen en reden weer wrg en soms kwamen ze niet eens opdagen. Het toppunt was toen iemand op de 5de verdieping keihard muziek had aangedaan en mijn woonkamer een complete discotheek was geworden. :sweat:

1 like

Naast mij (dunne tussenmuur) slaapt een pasgeboren baby en voor mijn gevoel jankt hij echt 24/7. Niet dat mijn buren er veel aan kunnen doen hoor, maar ik ben wel genezen van mijn rammelende eierstokken

12 likes

Onze buurt heeft in het verleden veel last gehad van hangjongeren, maar dat is gelukkig minder nu door een samenscholingsverbod (gok ik). De nieuwe ergenis is misschien irrationeel haha, maar ik stoor me erg aan buren die dagenlang in de voortuin zitten, voel me altijd zo bekeken als ik naar huis loop. Ik heb zelfs een dame in de buurt wonen die een heel bankstel in de voortuin heeft staan, haha gewoon een buiten-woonkamer😅

2 likes

Mogen buren ergernissen van het huis van je vriend ook? Weet niet wat ik erger vind, de buurvrouw die als ze seks heeft klinkt als een gesmoorde chihuahua of als ze geen seks heeft haar vieb erbij pakt. Ze heeft geen satisfier maar een met standje klopboor. Hoop gewoon dat ze eens een kerel aan de haak slaat die fijner woont dan zij

21 likes

Tegenover mij woonde eerst een alleenstaande vrouw. Nooit geen last van gehad. Nu woont er een gezin met twee jonge kinderen (6 en 2 ofzo). Die vader is thuis en die moeder werkt geloof ik wel fulltime. Het is natuurlijk zomervakantie dus dat kind van 6 is veel buiten. Die vader schreeuwt zo fucking veel tegen die kinderen. Het is niet normaal. Ik word er helemaal leip van. Het zijn echt een soort tokkie’s. Hij kan gewoon niet normaal praten, alleen maar schreeuwen geloof ik.

edit: een andere ergernis is dat de buren naast ons een kat hebben. Maar ze zijn bijna nooit thuis dus die kat is zo vaak bij ons. Op zich prima want het is een prima beestje maar ik schrik me elke keer dood. Dan loop ik mijn kamer uit en dan zit ie daar opeens.

1 like

In mijn vorige huis (appartement) ging mijn bovenbuurman altijd naar de wc precies op dezelfde tijd als ik 's morgens mijn make-up stond te doen. Maar dat was in de badkamer en zijn wc was er vlak boven en het was niet normaal gehorig en dan hoorde ik hem eerst uitgebreid plassen en daarna een paar scheten laten. Elke dag. Word nog misselijk als ik er aan denk.
Nu hebben we dove buren die in denial zijn en gewoon steeds harder naar elkaar schreeuwen en elke dag op hun duivelse kleinkinderen passen omdat de ouders te cheap zijn voor kinderopvang.

10 likes

We wonen in een rustige straat maar er is 1 tokkie gezin die nog wel eens voor luidruchtige nachten zorgen . Tijdje terug was hun hond uit de voordeur gerend om 3 uur 's nachts… dus liepen ze met 5 man door de buurt te schreeuwen om dat beest terug te roepen.

Baco! Bacooo!! BACOOOOOOOO!!! HIERKOMEN NUUUUUUUUUUUUU

8 likes

Ik hoor echt alles van de bovenburen. Praten/wc/andré hazes op repeat/noem het maar op (maar seksen doen ze of niet of muisstil?). Tussen al het gegil over voetbal door, zeiden ze dan wel net tegen de hond “shhhh stil, de baby van de buren slaapt”. Dat vond ik dan wel weer lief. Een minuut later gilden ze weer, dus ik vind het alsnog irritant met een slapende baby in huis.

4 likes

Dat ze ál-tijd in de tuin zitten. Zodra het april is tot oktober ofzo gaat om 6.30 uur ‘s ochtend de tuindeur open. Haar man werkt in de bouw en vertrekt rond 6.00 uur naar z’n werk maar doet dat nooit zachtjes. Als iedereen nog slaapt en je praat met je normale volume in de tuin is het net alsof ze bij je in de slaapkamer staan te praten.

Ook komen haar dochters 4 keer in de week op de koffie en ze zijn zo luidruchtig. Een van die 2 heeft een keiharde hysterische lach. Zitten tot diep in de nacht in de tuin te kletsen en hard te lachen. Geen wereldprobleem maar wel heel irritant!

Oh en ze praten eigenlijk alleen maar over anderen. De hele dag roddelen over Jan of Truus of Bianca.

1 like

Naaste buren zijn tokkies. Man drinkt vanaf dat’ie wakker is bier: hij bewaart het in het tuinhok, dus elke keer als hij een biertje wil hoor je hun schuifdeur opengaan, hem naar achteren wandelen, blikje open, 5 sec later blikje platduwen en in de vuilzak kletteren. Valt me extra op als ik in de zomer buitenzit, dan valt het pas op hoeveel zo iemand aan bier drinkt per dag. Ook “verstopt” hij bier in de koffer van zn auto, nou onopvallend hoor als je naar je uto wandelt, koffer opendoet en 2 min later terug wandelt. Klink als een stalker haha maar na meer dan 10 jaar vallen zo’n dingen nu eenmaal op :stuck_out_tongue: hun dochter is 35, woont nog steeds thuis, geen diploma en heeft al +30 verschillende baantjes gehad. Haar slaapkamer is naast de mijne. Jammer genoeg gaat ze dagelijks om 3u snachts nog buiten roken, waarna ze hun schuifdeur naar buiten toegooit alsook haar eigen kamerdeur. Een van hun honden slaapt in haar slaapkamer en rond 4 u snachts begint dat mormeltje te huilen en blaffen alsof zn leven ervan afhangt. Thank god voor oordopjes…
Wat ik nog het vervelendst vind is het gevoel hebben altijd bekeken te worden. De vader zit altijd aan de voordeur, iedereen die langsloopt tz bekeuren en als we ‘s zomers eens in bikini in onze tuin zaten begluurde hij mezelf/zus/vriendinnen steeds. We hebben nu gelukkig extra dichtgroeiende struiken gekocht waardoor dit laatste niet meer mogelijk is.
Toen we hier net kwamen wonen, ik was toen 10 ofzo, heeft hij in de buurt gezegd dat mn vader niet mn echte vader zou zijn?! Man man echt wat een marginalen. Snap niet waarom je bepaalde dingen zou gaan verzinnen. Ik heb een halfbroer (langs mn vaderskant) en die was volgens hen de zoon van mn moeder?! :joy: nou jongens bedankt voor jullie bijdrage maar neen is niet zo :stuck_out_tongue: ach ja dit type heb je overal wel denkik…

Dat jihadi verhaal hierboven plaatst wel alles in perspectief :o_o:

6 likes

Mogen huisgenoot buren ook? Naast me woont een stelletje en altijd als ik ziek op bed lig dan staan ze complete gesprekken te houden voor mijn deur maar als 1 van hun ziek is dan doe ik altijd zo stil mogelijk. :roll_eyes: (Wat ook zo hoort lijkt me)

Gelukkig zijn ze op dit moment op vakantie.

1 like

Dit. Mijn buurman heeft echt geen flauw benul hoeveel overlast hij veroorzaakt met zijn stem. Hij woont hier nog niet zo lang en is vrij jong. Ik heb het idee dat hij hiervoor ergens lekker buitenaf bij zijn ouders woonde. En zich er totaal niet van bewust is dat je in een appartement in de stad álles hoort, vooral als je zo’n harde grafstem hebt als hij. Als hij 's ochtends gaapt klinkt ie als een brullende leeuw. Vervolgens gaat hij op het balkon staan zingen en nee, daar is zijn stem niet geschikt voor.

Echt, wat denk je dan? Ga inderdaad lekker op een landgoed wonen. Of op de Veluwe, kun je lekker met de herten meeburlen :thumbsup:

4 likes

Ik heb het gezegd hoor, van ja ik woon hier en ik verplaats me door m’n huis. Ik kan er namelijk geen rekening mee houden op deze manier. Daarnaast heeft zij een super luide stem en loopt vaak de hele avond te bellen waardoor ik alles letterlijk kan volgen en daar klaar ik ook niet over. Dus ja de huizen zijn gewoon te gehorig denk ik! Woon hier gelukkig niet superlang meer waarschijnlijk haha

Ik woon in een huis waar meerdere appartementen zijn gemaakt. We delen 1 afvalpas voor de ondergrondse container, soms komt het wel eens voor dat je je afval weg wilt brengen en iemand anders de pas heeft (ja is irritant) maar de nieuwe bovenburen zetten hun vuil dan in de gemeenschappelijke kelder waar de wasmachine staat en dat is zo ranzig. Hel kelder stinkt dan. En het mag ook helemaal niet. Ik ben dan zo’n kutwijf die het daar weghaalt en voor hun trap zet zodat ze het opruimen

6 likes

Dis is niet te doen, echt niet. Kom op, wat assertiever worden en ertegen in gaan. Is moeilijk maar dit is geen leven meer joh. Ik krijg het al benauwd als ik het lees.

Dan is nu het moment om er wel over te gaan klagen!