Stel je persoonlijke vraag #11

Bij ons is het meer heel regelmatig en daarom dus teveel. Wijn bij het eten, even naar het café na werk, etc. Ik heb wel steeds meer vrienden die bewust matigen of periodes stoppen, omdat we er allemaal steeds minder goed tegen kunnen :joy: die dertigerskater is geen grap. En op een gegeven moment moet je natuurlijk ook gewoon gezonder gaan leven.

4 likes

Ik kijk daar serieus echt tegen op, ik weet dat mensen het dom vinden hoor maar ik vind alcohol gewoon echt bij gezelligheid horen.

Heb Dry January gedaan en ik vond het zo saai. Voor mij is het echt onlosmakelijk met elkaar verbonden. Gelukkig drinken mijn tantes en ooms die in de 50/60 zijn ook nog best veel en daarom is het altijd gezellig op familiedagen. Mn tante komt vd week logeren bij Mn ouders en daar kijk ik echt naar uit omdat dat betekent veel (goeie) wijn drinken.

10 likes

Het is ook wel wat je beschouwt als overmatig drinken. Ik denk dat niemand verslaafd is, maar met de kennis van nu over hoe ongezond drinken is, drinken we zeker wel allemaal overmatig. (Minstens één keer per week uitgaan en ook bij gewoon een etentje wel een paar glazen.)

Ik vind de leukste avonden ook nog steeds wanneer iedereen nét iets te veel gedronken heeft, want dan komen de goede gesprekken. De etentjes waarbij iedereen veel drinkt en je filosofeert met een glaasje limoncello of wiskey. Uitgaan doe ik tegenwoordig ook op spa rood.

@Vincent ik heb trouwens spaargeld maar ook een studieschuld. Dus trek je die dan af?

Was al een meelezer op het EGF en ben toen hier heen mee gegaan. Maar heb nu toch een vraag en ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Ik woon nu al een jaar in een super leuke studio in het centrum van mijn woonplaats. Helaas is het wel super gehorig. Mijn vorige buurman was snachts altijd veel aan het rommelen en liet rond 03.00 altijd z’n hond uit. Best vervelend. Toen hij wegging dacht ik nog ‘erger kan het niet worden’, dat was verkeerd gedacht haha. Inmiddels heb ik een drugsdealer naast mij wonen. Dus allemaal gare types die snachts in ons gedeelde halletje komen, heel veel gesmijt met deuren snachts… Ik lig continu wakker vanwege het geluidsoverlast. Nu is dat in de zomervakantie natuurlijk niet zo heel erg, moe op m’n werk red ik mij wel. Maar volgende week begint m’n studie weer en dan vind ik het wat minder grappig. Maar weet niet zo goed wat ik er mee moet? Hij is verder heel aardig… M’n huurbaas weet ook wat hij in huis heeft gehaald want die is op de hoogte van z’n ‘beroep’.
Ik vind hem aanspreken best spannend, wil ook niet als zeikwijf overkomen namelijk.

Heb jij twee kuiltjes/deukjes onderaan je rug?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat vervelend! Ik zou toch eens bij hem aanbellen. Als hij vriendelijk is, moet dat niet heel eng zijn. Bovendien is het een hele normale vraag. 's Nachts met deuren slaan is gewoon heel vervelend.
Wel gek dat je huurbaas dit allemaal maar prima vindt trouwens.

Misschien kan je hier nog wat tips vragen trouwens, het Burenergernistopic:

1 like

Ik snap ook niet helemaal hoe de huurbaas heeft gedacht dat dit een goed plan was :roll_eyes: Misschien toch maar m’n moed bij elkaar rapen en hem vanavond aanspreken als hij er is. Dankjewel voor je reactie in ieder geval. Ga het ook in dat topic vragen!

Ik dacht altijd dat ik ze niet had, maar vanochtend keek ik in de spiegel terwijl ik in bed lag en waren ze er toch, supertoevallig dat jij nu die vraag stelt

1 like

Ik heb dus van die lange slanke benen. Heb als puber veel geschaatst. Maar m’n buik is te dik en slap. M’n hele leven al en ik haat het nog steeds. Het past gewoon niet bij de rest van m’n lichaam.

Als je op stedentrip gaat, heb je dan ook een avondprogramma? Dus, een activiteit na het eten zoals drankjes doen, een grote stadswandeling, naar een concert etc.

  • Ja, altijd
  • Meestal wel
  • Soms.
  • Meestal niet.
  • Nooit.

0 stemmers

Als je (meestal) geen avondprogramma hebt, wat is dan de reden hiervoor?

  • Te moe van de activiteiten van de dag
  • Activiteiten zitten vaak te ver weg van het hotel
  • Te duur om zoveel activiteiten in één trip te doen
  • Fijn om even op mezelf te zijn in de avond
  • Al genoeg prikkels gehad
  • Ik ga altijd (redelijk) vroeg naar bed, dus op een stedentrip ook
  • Ik moet het dagprogramma van de dag erna nog uitzoeken
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Meestal eten we laat, rond een uur of 8-9. En daarna zijn we te moe. Als we wat vroeger eten, dan wel eens.

Verschilt, als ik alleen ben loop ik liever niet te lang 's avonds nog rond, ga da n vaak na het eten lekker film kijken in bed ofzo. Met anderen vind ik het wel leuk om s avonds nog wat te doen.

Geen gepland programma, maar we nemen altijd de lange route terug naar hotel. In de avond zijn de steden vaak op zn mooist met mooie lichtjes en iets rustiger, dus daar genieten we dan altijd wel van.
Door de straten slenteren en op mooie plekjes even zitten en praten vooral dus, soms op een terras. Nooit direct terug naar de hotelkamer.

5 likes

Heb jij weleens onverwacht een insect aangetroffen in je aankoop van de supermarkt/andere winkel met voedingswaren?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Of heb je weleens een ander beest gehad dat niet in de verpakking hoorde te zitten?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, heb je daar melding van gemaakt bij de winkel?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik maak nooit plannen op vakantie, wat gebeurt gebeurt. Hou niet van “en dan gaan we nu dit en dan en dan dat doen”.

6 likes

Heb wel een keer een foetus in een ei gehad, maar daar liep een haan bij dus het was te verwachten. Elk ei daarna werd met veel tegenzin geopend :nauseated_face:

2 likes

Ik had een keer een wesp in een zak brood. Gelukkig zag ik het nog voor ik wegreed bij de supermarkt :crazy_face:

Ik zou gewoon zeggen ‘Luister je zorgt ervoor dat ik nooit meer wakker word s’nachts anders bel ik de politie.’

2 likes

Ik heb helemaal geen activiteiten ‘gepland’ behalve eten

2 likes

Dat heb ik overwogen idd haha. Maar hij heeft ook een hoop verkeerde vrienden, dus ben bang dat ik daar dan problemen mee krijg. Ga vanavond met m’n huurbaas praten over het feit dat ik geen gare figuren meer boven wil hebben.