Burenergernissen (Deel 1)

Ah dat is wel rot ja, ik snap dat je daar zenuwachtig van wordt. Je kan dat misschien gewoon noemen dat je bang bent dat dit misverstand invloed heeft op je contract en dat je echt je best wilt doen om een goede verstandhouding te blijven houden.

Is het een idee om je telefoonnr te geven aan je buurvrouw? Dan kan ze appen als ze t ruikt en kan jij aangeven dat je op je werk zit of dat je geen wierook aan hebt. Dat werkt bij mij en m’n buren goed, ik ben ook gewoon te lui om naar boven te lopen en zij ook haha

Dus ze liep die 2 vorige keren toen ze het rook naar je toe, maar er deed niemand open - terwijl ze wel iets hoorde, aldus de buurvrouw? Ipv dat ze het op een ander moment probeert, stuurt ze je gelijk een hele brief. Die is gek, klinkt als een ras-klager (oogde ze wel chill voordat dit allemaal gebeurde)?

En hoe hield jij hier rekening mee, als je al wierook wilde opzetten? Lijkt me zo gek ieder kiertje en naadje dicht te moeten zetten, is toch ook onmogelijk en ondoenlijk. Kan me haast niet voorstellen dat je geen wierook mag opzetten in je eigen 4 muren! Ja ondanks dat wel bekend is dat het voor sommigen hoofdpijn teweeg brengt maar dat is met muziek (geluidsoverlast) soms net zo?
Sry voor alle vervolg vragen maar vind het een bizar verhaal.

Ik zou idd richting verhuurder en makelaar jouw kant zeker meegeven, ook dat je het qua communicatie wijze heel onvolwassen en weinig constructief vindt.

Zou zelf ook niet snel je tel. nr geven, denk dat ze je dan iedere avond appt?
behalve dan als er eerst gewoon een goed gesprek plaatsvindt over wat prettig werkt voor beiden.

5 likes

Ja misschien ben ik wel te naïef en is ze zo crazy om dan elke keer te bellen inderdaad.

Helemaal eens met dat ze er niks mee te maken zou hebben, maar gezien sunmoonstars een tijdelijk contract heeft en de verhuurder de buurvrouw serieus genoeg neemt om brieven te sturen, zou ik toch wat voorzichtig zijn. En dan als je contract wordt omgezet lekker elke dag wierook stoken naast je voordeur :joy:

Oh man dit lijkt me zo vervelend, vooral omdat het zo onterecht is! Meer dan wat je nu hebt gedaan (zelf contact opnemen met je makelaar) kun en hoef je denk ik nu niet, aangezien je NIKS hebt gedaan (haha ik stoor me hier kennelijk op afstand al enorm aan!)

1 like

Mijn buurman besluit al een paar dagen op rij pas na 20.00 te beginnen met timmeren en schuren. Het is een jaren dertig woning dus het is precies alsof in mijn huis staat te timmeren. Echt wat bezielt je. Huur iemand in als je pas zo laat tijd hebt. Dat is toch niet netjes, of ben ik mierenneukerig?

Even deze crosspost omdat het me opviel dat de buren het vandaag de dag maar moeilijk goed kunnen doen :sweat_smile:

3 likes

Nationale Buren-Ergernis Dag :netherlands:

:laughing:

Whoop terwijl ik dit post bedenk ik me dat ik zelf ook overlast heb :grimacing: vanaf 09:00 uur ‘gelukkig’ pas, maar de godganse dag een hele zware boor gehoord. Zo’n ding waarmee ze deuren ‘zagen’ in bestaande muren enzo.

Maar dat was alleen in de slaapkamer hoorbaar godzijdank. Hoorde het alleen als ik naar de wc moest.

Hahaha ja klopt. Er is hier non stop gezeik om op FB bij ons. Vooral in maart toen het thuiswerken net begon en de flat net opgeleverd was waardoor de helft nog leeg stond. Maar men mocht s ochtends niet klussen ivm slapende baby, overdag niet ivm thuiswerkend kantoorvolk, dan mocht het even wel volgens FB tussen 17.00-19.00 en daarna mocht het weer niet ivm babies.

En opzich moet iedereen lekker zelf weten wanneer hij klust. Maar dit geboor heeft uiteindelijk ruim 4 uur geduurd en heb mij er onredelijk veel aan geërgerd omdat het wel net kut is als je meetings erdoor verstoord worden. Als je zo lang gaat boren en klussen kan je dat in thuiswerktijden vind ik beter buiten kantoortijd doen

Ik vind na 20.00 niet zo heel vreemd, zolang het rond 21.30/22.00 weer klaar is.

6 likes

Nee nu ik me bedenk met thuiswerken snap ik het ook wel dat overdag niet ideaal is. Ik werk niet thuis dus dan zou overdag voor mij fijner zijn. Snap gewoon niet dat het elke dag moet.

Ja iemand anders klusgeluiden zijn eigenlijk gewoon altijd irritant!

1 like

Getver

2 likes

Voel je je niet onveilig als ze op je deur staan te bonsen?

Is de politie later ook nog bij hen langsgeweest om te vertellen dat je tv op normaal volume stond?

Lekker voor ze wel.

3 likes

Ik vind dit altijd wel lastig. Mijn buurvrouw heeft de televisie echt heel hard staan. We kunnen zo’n beetje horen welk programma ze kijkt. Bij andere buren horen we de tv niet eens. Maar de buurvrouw vindt waarschijnlijk ook niet dat die heel hard staat…

Hahah misschien ben je de buurvrouw van mn moeder. Die waren in hun eerste week komen klagen dat mn moeder de tv zo hard aan had staan. Mn ma was helemaal verbouwereerd en geloofde er niks van want had bij de vorige buren nooit wat gehoord en wil niet tot last zijn.

De eerst volgende keer kwam ik nietsvermoedend langs en was het eerste dat ik zei: “Jemig wat staat die tv hard!”
Mn moeder: :astonished:

22 likes

Even een positieve noot in dit topic: ik heb geen last meer van buren!!! Wat een genot.

42 likes

Ik zag dat jij als laatst gepost had in dit topic en ik dacht even dat je nu in je nieuwe huis weer last had van lawaai. Maar gelukkig niet dus!

1 like

Harde feestmuziek + heel veel stemgeluid van de buren. Hoe kun je zo zijn?

Oh no hopelijk is het weer gestopt!

Hier hebben de buren naast mij weer een feestje (vorige week ook al) met keihard muziek en het klinkt als of er heel veel mensen zijn. Net de politie gebeld hopelijk komen ze sneller dan vorige week (toen duurde het ruim 2 uur) Ik wil slapen :sob:

Mijn onderbuurjongen heeft vrienden over de vloer, en behalve dreunende muziek en lachende gasten hoor ik nu ook een fluit. EEN FUCKING FLUIT. En gewoon de hele tijd hetzelfde hetzelfde melodietje gevolgd door stom gelach. Ik heb al geappt en hoorde meer gelach en het gaat gewoon door. :sos: send help.

4 likes