Een mooie kaars? Eventueel met zo’n houten lont of geur.
Ik heb vrienden toen een paar hele mooie dingen van vlinderkusje gegeven, waaronder een beeldje met een kaarsje die ze aan konden steken voor het herdenkplekje. Webshop speciaal voor dit soort situaties, misschien is dat iets.
Thuisbezorgd bon vind ik ook een goed idee.
Thanks voor alle input! @Druppels @50193905 @iloveblush @Frambozentaartje @1103 en @Drawster!
Ik bespreek wat opties met een andere collega en dan hak ik de knoop door. Vind het lastig voor iemand die ik vooral als collega ken!
Al super lief dat je er zo goed over nadenkt wat voor hen fijn zou zijn. Een kennis van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt en kreeg een kaart met ‘veel beterschap’ o.i.d. ![]()
Dank je! Schofterig van dat bedrijf ![]()
Ik lees dit nu pas maar toch alvast de tip voor anderen als het gaat om rouw: je kan ook een Troostvaasje sturen.
Mijn vriend komt bij mij wonen en ik wil hem graag verrassen met een lief, symbolisch cadeautje op de dag van de verhuis. Hij offert best veel op door hierheen te komen (we woonden ver van elkaar, dus hij gaat nu ook ver van zijn familie, vrienden, sport… wonen en hij zoekt nu ook werk in de buurt). Ik weet alleen niet goed wat haha, inspiratie is welkom!
Een poster ingelijst van zijn vorige woonplaats? Je het tegenwoordig heel veel leuke!
Een mooie (gegraveerde) sleutelganger?
Heb dit een tijdje geleden ook gevraagd want zelfde situatie! En ben uiteindelijk gegaan voor een heel mooi oud schilderij van zijn vorige woonplaats via Marktplaats. Ik vond een getekende omtrek of zo’n standaard print net iets te afgezaagd maar het idee van iets om in zijn nieuwe huis zichtbaar op te hangen wel heel erg leuk. Uiteindelijk bleek ik zonder het te weten iets uitgezocht te hebben van een schilder die vrij bekend is in die stad en waar zijn ouders ook een schilderij van in huis hebben hangen dus was echt een schot in de roos. Afgelopen week kwamen er nog mensen in ons huis die het nog niet gezien hadden en hij liet echt als een van de eerste dingen dat schilderij zien ‘kijk, ook nog een klein stukje (betreffende stad) hebben we hier hangen!!’ en dat vond ik zo schattig 🥹 TLDR een mooi schilderij via bijv Marktplaats opsnuffelen dus!
2 bosjes supermarkt rozen in plastic.
@DikkeKip @Keroppi @iloveblush leuke ideeën, dankje! Heb nu een leuke poster gevonden van een Mexicaanse artieste die zijn oude woonplaats in beeld brengt, is toch net wat anders dan die standaardposters.
@Ludo
die ga ik skippen
Je was me voor hahaha
Ik zou sowieso een (korte) brief schrijven! Heeft hij de sleutel al? Anders kan je daar ook een momentje van maken. Mijn vriend vond het ook fijn dat ik al fysieke ruimte had gemaakt in de kledingkast en boekenkast enzo, zodat hij z’n spulletjes kwijt kon/het een beetje als thuis voelt al.
Dat is toch het minste wat je kunt doen als er iemand komt verhuizen
Haha ja het ging vandaag in een ander topic dat we als vrouwen de lat niet zo laag moeten leggen door te denken ‘het gaat om het gebaar’ als een cadeau niet zo in de smaak valt. Maar als iemand bij je in komt trekken vind ik ruimte voor diegene maken in je kasten wel the bare minimum en niet per se iets wat je kan doen om iemand zich thuis te laten voelen ![]()
Als ik het goed begrijp bedoelt ze dat ze vooraf al ruimte heeft gemaakt. Dus die vriend kwam met zijn spullen aan en er was al kastruimte voor hem. Dat is wel een klein gebaar denk ik. Het komt toch anders over als je op het moment zelf in allerijl kastruimte gaat vrijmaken.
Ik heb mijn vriend trouwens een pizzasnijder van Boska cadeau gedaan toen hij bij me introk. Hij had echt zo’n flut pizzasnijder dus dit was een mooie vervanging. En een paar jaar later doet-ie het nog steeds heel goed. ![]()
Ja dat snap ik maar ik vind van tevoren kastruimte vrijmaken wel echt the bare minimum? Je gaat toch niet zodra iemand met z’n verhuisdozen binnenkomt pas bedenken waar diens spullen moeten?
Haha dit doet me denken aan filmpjes van een vrouw die haar boterhammen knipt, dat triggert zooooo veel in mij ![]()