Ik ben op zoek naar ideeën voor het 50-jarig jubileum van mijn ouders namens kinderen en kleinkinderen. Er zijn best wat maren:
- Ze zijn op leeftijd en slecht ter been/invalide. Een nachtje of activiteit die verder van huis is, is dus met z’n tweeën lastig
- Ze drinken geen alcohol (meer).
- Ze wonen klein, dus beperkt ruimte voor iets in huis.
- Ze hebben geen uitgesproken voorkeuren of hobby’s. Ze zijn al gewoon tevreden met hun vriendengroepjes, families en gezamenlijke uitstapjes naar een restaurant in de buurt. Ze gaan geregeld lunchen of dineren samen, maar dan is dat iets eenvoudigs, je maakt ze niet blij met iets luxe of fine dining.
Een digitale fotolijst hebben ze al en om verder aan beeldmateriaal van de trouwdag te komen is lastig. Veel is verloren gegaan.
Ze nemen ons als kinderen en kleinkinderen een weekje mee op vakantie en dat vinden ze eigenlijk het meest waardevol. Was een leuk cadeau geweest namens ons, maar dat betalen zij dus
. Verder geven ze voor vrienden en familie nog een feest
Nou samengevat zijn ze dus eigenlijk al zo tevreden met wat ze hebben dat het lastig is om iets te verzinnen wat echt nog origineel is en waar zij iets aan hebben. Maar juist omdat ze zo veel voor ons doen wil ik er wel iets bijzonders van maken. Inmiddels begint de tijd te dringen en hebben we nog maar een week of vier en ik kom niet verder dan foto’s van ons laten maken en die geven. Zullen ze hartstikke leuk vinden hoor, maar voelt toch wat makkelijk.