Cadeau inspiratie topic

whahah dit ja
komt de partner binnen met al diens spullen, dozen zakken en tassen in zijn handen, gaat richting de kamer waar de kledingkast staat
partner die er al woont snelt erachter aan: oh shit ja dat is waar ook, je komt hier wonen en je hebt ruimte nodig

:rofl::rofl:

Ik vind het het vrij normaal als je samen bent en je slaapt vaak bij elkaar dat je überhaupt al een deel van een kast/lade tot je beschikking hebt voor je spulletjes ipv uit je tas blijven leven.

Ik zie dan weer geen probleem in 2 bosjes van de AH voor het gebaar, maar als ik ergens zou aankomen en er is geen rekening met mijn komst gehouden zou ik serieus twijfelen of ik mijn oude huis wel had moeten opzeggen/verkopen :rofl:

4 likes

Wij hebben ooit voor mijn ouders die iets dergelijks deden gepersonaliseerde fietsshirts en bidons besteld

1 like

Ken ik niet, maar ziet er wel echt leuk uit!
Als hij Berlijn al goed kent is misschien een wat meer bijzondere tour een idee, over een bepaald thema wat hem aanspreekt? Zijn heel veel aanbieders.
Als hij toevallig van voetbal houdt, 1. FC Union heeft ook fietsaccessoires en shirts :smile:

1 like

Ik zou iets voor onderweg op de fiets geven, maar je moet natuurlijk opletten dat het geen onnodig gewicht is. vind het idee van een gepersonaliseerd fiets shirt een goed idee! Een e-reader is ook heel chill voor zo’n reis.

2 likes

Ik ging laatst pizza eten in een pizzeria en daar kreeg ook iedereen een schaar als bestek. Was top!

3 likes

Omg zeikerds, ik zei toch niet dat kastruimte een cadeau was ofzo :joy:

3 likes

Ik ben op zoek naar ideeën voor het 50-jarig jubileum van mijn ouders namens kinderen en kleinkinderen. Er zijn best wat maren:

• Ze zijn op leeftijd en slecht ter been/invalide. Een nachtje of activiteit die verder van huis is, is dus met z’n tweeën lastig
  • Ze drinken geen alcohol (meer).
  • Ze wonen klein, dus beperkt ruimte voor iets in huis.
  • Ze hebben geen uitgesproken voorkeuren of hobby’s. Ze zijn al gewoon tevreden met hun vriendengroepjes, families en gezamenlijke uitstapjes naar een restaurant in de buurt. Ze gaan geregeld lunchen of dineren samen, maar dan is dat iets eenvoudigs, je maakt ze niet blij met iets luxe of fine dining.

Een digitale fotolijst hebben ze al en om verder aan beeldmateriaal van de trouwdag te komen is lastig. Veel is verloren gegaan.

Ze nemen ons als kinderen en kleinkinderen een weekje mee op vakantie en dat vinden ze eigenlijk het meest waardevol. Was een leuk cadeau geweest namens ons, maar dat betalen zij dus :sweat_smile:. Verder geven ze voor vrienden en familie nog een feest

Nou samengevat zijn ze dus eigenlijk al zo tevreden met wat ze hebben dat het lastig is om iets te verzinnen wat echt nog origineel is en waar zij iets aan hebben. Maar juist omdat ze zo veel voor ons doen wil ik er wel iets bijzonders van maken. Inmiddels begint de tijd te dringen en hebben we nog maar een week of vier en ik kom niet verder dan foto’s van ons laten maken en die geven. Zullen ze hartstikke leuk vinden hoor, maar voelt toch wat makkelijk.

1 like

Wij hebben voor 60-jaar jubileum van mijn oma en opa met alle kleinkinderen een magazine laten maken. Met foto’s van ons en hen samen, mooie herinneringen en leuke verhalen, vragenlijsten.
Vonden ze heel leuk!

50-jarig jubileum hadden ze een boot afgehuurd met catering en vaarden we de Amsterdamse grachten door. Was ook leuk.

7 likes

Een schilderij laten maken met belangrijke dingen van hun er in? Mijn schoonouders hebben dat ooit gekregen. Locatie van 1e date, trouwlocatie, 1e huis etc

1 like

Geen idee met hoeveel jullie zijn, maar misschien een ‘kalender’ met (bijna) elke maand een activiteit met een familielid. Bijvoorbeeld januari met jou en dan neem jij ze mee uit eten en dan gaan ze in februari met een ander kind bijvoorbeeld naar een voorstelling. Het idee is dus dat je dan het hele jaar stilstaat bij hoe mooi het jubileum is. Daarbij kan je zelfs een fysieke kalender laten afdrukken met elke maand een foto van de persoon wiens maand het is.

11 likes

Een activiteit/dagtrip (die zij ook kunnen doen uiteraard) op de vakantielocatie met zn allen?

Wij hebben mijn ouders ooit bedankt voor een trip naar New Orleans met een dag excursie naar een plantage. Dat was inclusief alles, dus auto gehuurd, kaartjes ect geregeld avond eten en nog een leuke stop onderweg. Op Curacao hadden we het ‘gemakkelijker’ maar hadden we een en daar hebben we toen gezeild met een heel groot zeilschip incl eten ect.

1 like

Als ze van koken houden; een kookboek maken met iedereen hun favoriete recepten?

1 like

Huur een fotograaf in die op die vakantie een uurtje of 2 fotos komt maken van jullie. Iedereen is bij elkaar dus dat is geen geplan meer en je hebt een prachtig aandenken en familiefotos waar ze heel blij mee zullen zijn

17 likes

Ooooo ja gewoon een fotograaf huren voor een paar uurtjes, klinkt als een leuk idee! Dan krijg je wel een goed aantal relaxte kiekjes terug lijkt me. Grootste uitdaging is het vinden van een goede fotograaf denk ik.

3 likes

Heel leuk idee ja! Ik ga eens kijken of ik in die regio fotografen kan vinden die op zo’n korte termijn tijd hebben.

2 likes

Focus je niet te veel op de regio, de meeste fotografen werken door heel NL en met een uur rijden oid heb je een enorm zoekgebied. En 4 weken vantevoren in deze tijd is echt niet last minute, het is laagseizoen :smile:

(Sowieso een tip voor iedereen, huur eens een fotogaaf in als je op vakantie bent. Zo leuk om fotos te hebben waar je met zn allen op staat)

1 like

Moet die week vakantie wel in NL zijn

1 like

Ook dan vind je wel iemand, kijk bijv hier:

https://thisisreportagefamily.com/search/

En

https://www.fearlessphotographers.com/family/best-family-photographers-directory.cfm

Werkt ook goed voor NL :slight_smile:

4 likes

Een vriendin van mij die heel creatief is heeft iets voor mij gemaakt, wat ik weer cadeau ga geven aan een andere vriendin. Ik heb aangegeven dat ik haar graag wil betalen voor de tijd/moeite maar dat wil ze niet. (Ik heb wel het materiaal aangeschaft) Ik wil haar wel graag bedanken, maar wat is nou leuk en een goed bedrag? Ze is er denk ik zeker drie a vier uur mee bezig geweest. Ik dacht misschien een bos bloemen en een cadeaubon of haar mee uit lunchen/eten nemen? Ideeën en evt. een passend bedrag zijn welkom.

1 like

Cadeaubon van de plek waar ze haar spullen koopt?

8 likes