Mooie kristallen wijnglazen voor je moeder?
Mijn zwager heb ik laatst een huis en tuin cadeaubon gegeven toen hij ging samenwonen, misschien is dat ook wat voor je broer.
Moeder: mooie glazen, wijnstopper, misschien samen een wijnproeverij of high wine doen. Pantoffels, sjaal, handschoenen of een paar oorbellen.
Broer+vriendin: misschien een wok of braadpan als ze dat nog nodig hebben, gebaksbordjes + vorkjes, leuk bordspel, borrelplank (eventueel met wat schaaltjes/bakjes erbij), set thee- en handoeken, ovenhandschoenen, theedoos of koffiecuphouder, set koffie/thee bekers als dat bij ze past.
Vriendin: drinkfles, thermobeker, luxe notitieboekje of reisdagboek, Noorse wollen sokken, leuk toilettasje met mini’s voor als ze weer kan reizen.
Voor de vriendin:
Lonely Planet heeft mooie, meer koffietafel achtig, boeken. Bv epic hikes of the world. De Engelse variant via Amazon is 17.50 oid. Of het boek van Stine Jensen, Licht op het Noorden. Zelf heb ik altijd wel iets nodig voor backpacken, handige toilettas, packing cubes, etc. En heb een keer een wereldkraskaart cadeau gekregen, niet mijn ding maar misschien vindt zij het wel heel leuk? Bij de bever hebben ze hele fijne sokken van merino wol met een Noorse print.
Ik ga vandaag voor het eerst de ouders van mn vriend ontmoeten en twijfel over wat ik mee moet nemen. Het is een paar uur met de trein dus bloemen lijkt me niet zo handig denk ik? Alcohol drinken ze niet/nauwelijks dus een fles wijn is ook geen optie. Heb nu zo’n grote kerstster plant gehaald maar twijfel of dat niet te zuinig is? Was maar €5 in de bonus misschien nog iets erbij, maar wat? Please help een onzekere stier
Het gaat om het gebaar en niet de prijs! Ik denk dat iets meenemen ze helemaal niet nodig vinden en het al lang heel lief is dat je eraan denkt! Veel plezier!
Misschien wat lekkere chocolade? Ik weet dat mijn moeder ooit gehad heeft van een ex-vriendje van mijn broertje. Heeft hij zeer goede indruk mee gemaakt…
Maar gaat inderdaad echt om het gebaar.
Een mooie doos (alcoholvrije) bonbons! Bij de bijenkorf of plaatstelijke chocoladewinkel slaag je vaak wel.
Ahh dit is altijd iets waarbij je op voorhand een groter ding maakt dan het eigenlijk is. Gaat niet om het bedrag, maar om het gebaar, dus alleen een plantje is toch al prima? Ik doe wel eens iets van de bakker als ik iets kleins nodig heb, dus koekjes of chocolaatjes ofzo.
Veel plezier!
Toen mijn vader mijn vriend laatst voor het eerst ontmoette had mijn vader een pompoen voor hem mee. Ja, dat kan ook
Ja heb je gelijk in! Mn laatste eerste ontmoeting (lol) met schoonouders is inmiddels jaren geleden dus begon opeens te twijfelen haha. Maar wat jullie zeggen, gaat inderdaad meer om het gebaar. Thanks!
En haha die pompoen, lekker authentiek cadeau wel
Iemand een idee wat ik als kerstpakket aan mijn schoonouders kan geven die vaak voor ons oppassen? (We hebben al een keer een dinerbon gedaan, een keer een pakket vol lekkere dingen en een keer een airfryer). Budget is ongeveer 60 euro.
Heeft iemand inspiratie voor een origineel verjaardagscadeau voor een vrouw van 54 en man, 56.
Samen gaan ze graag naar de sauna. (Saunacadeaubon hebben ze al eens gehad)
De vrouw houd van interieur, lekker eten (maar niet van koken), maar ook wel van persoonlijke verzorging.
De man houd van geschiedenis, boten, tuinieren en een lekker wijntje op zijn tijd.
Ze zijn dit jaar voor het eerst opa en oma geworden.
Het mag een gezamenlijk cadeau zijn maar ook gescheiden.
Een wijnproeverij?
Passen ze regelmatig op hun kleinkind? Dan kan een abonnement voor bijvoorbeeld een dierentuin ook leuk zijn.
Wat zijn jullie favoriete housewarming cadeaus als de persoon zelf niet echt wensen heeft?
Een plant! Of mooie theedoeken.
Cadeaubon van tuincentrum of woonwinkel, niet origineel maar wel fijn! Vaak hebben ze nog genoeg nodig na het verhuizen.
Goeie fles bubbels! Altijd handig om koud te hebben liggen voor jeweetmaarnooit