Cadeau inspiratie topic

@DikkeKip ik denk dat ik een kersenvlaai of een kersencurd voor hem ga maken. Meestal bak ik iets op vader/moederdag

2 likes

Leuk!! Ik ben ook van het bakken alleen is mijn vader geen zoetekauw haha. Hij houdt voornamelijk van kaas, worst en chips :joy:

2 likes

Misschien wat luxe worsten en kaas kopen bij de lokale traiteur? :face_with_monocle:

Of crisp…kan ook prima

1 like

@Nefertiti dit is ook echt een heel leuk boek!

4 likes

Hahaha ja gewoon sneetjes kaas. Er worden hier ook wel blokken kaas verkocht hoor, maar meestal om dus voor de apero in blokjes te snijden en niet om te schaven.

Is deze ook leuk voor mensen die Nederland wel al goed kennen (hij woont hier al bijna zeven jaar)? De Nederlandse reviews zien er in ieder geval goed uit!

2 likes

Libris | Beter wordt het niet, Caroline de Gruyter

Misschien is dit boek nog wat. Gaat over de geschiedenis van het Habsburgse rijk en de huidige EU. Het is wel meer een zoektocht van haar dan echt een heel dik naslagwerk. Het leest wel vlot weg en er staan echt interessante dingen in. Geinige feitjes ook, dus genoeg aanknopingspunten om andere boeken op te zoeken.

Libris | Nederland, Charlotte Dematons

Dit is ook een heel mooi boek over Nederland! Prachtige tekeningen en hele verschillende informatie dingen. Van historisch naar kinderliedjes.

5 likes

Ja ik heb hem zelf ooit gekregen, vind het een leuk boek! Er staat niet mega veel tekst in trouwens, veel illustraties en weetjes en dan per provincie ingedeeld. Het zijn niet van die dingen als “Holland is eigenlijk alleen noord en zuid holland en een kroket is een ragout met een korstje”

even wat random fotos gemaakt

8 likes

Wij doen niks met vaderdag, mijn ouders zijn beide vlak voor/ na die dagen jarig.

Maar ik zat te kijken naar een rondleiding in een bierbrouwerij met bierproeverij erbij als cadeau. Misschien leuk als je een activiteit wilt doen samen.

5 likes

Ohjaaa heel tof idee! Thanks!

3 likes

Nou wij hebben echt ontzettend veel soorten sneetjes kaas hoor. En specialere kazen worden ook wel in puntjes verkocht maar dus eerder op stukjes van de snijden, niet schaven met een kaasschaaf. Ik ken ook niemand die een kaasschaaf heeft :sweat_smile:

2 likes

M’n ouders krijgen dit weekend een nieuw chalet waar ze dan ieder weekend lekker naartoe gaan. Ik wil graag iets geven, maar kom zelf niet verder dan een plant in een mooie pot voor buiten. Heeft iemand van jullie nog ideeën? (Geen snijplank, daar heeft ze er zelf genoeg van hahaha)

1 like
  • Een mooie gezins/familiefoto die ze kunnen ophangen.
  • Lekkere koffie/thee speciaal voor de weekenden
  • Een boek als ze van lezen houden
  • Een cadeaubon voor een diner/lunch/uitje in de buurt
2 likes

Misschien als er ook een tuin bijzit een boek over planten/tuinieren of een boek met uitjes of fiets/wandelroutes in de omgeving van het chalet? Of iets heel anders, een borrelpakket met (lokale?) dingetjes

2 likes

Een deken voor de koude avonden op de bank?

4 likes

Leuk! Ik ga opzoek naar een cadeaubon!

1 like

De gids met fietsroutes is heel leuk! Dat wordt m’n vaderdagkado :blush: Thanks!

2 likes

Een houten peper- en zoutvat? Vind ik zelf wel heel leuk als ‘housewarming’ kadootje

1 like
  1. Weet iemand een goede site om een naambordje voor bij de voordeur te bestellen?

Dat wil ik graag voor vaderdag aan mn vriend geven maar zie zoveel sites dat ik hoop dat iemand positieve ervaring heeft.

1. Daarnaast hoort ons nichtje wo of ze geslaagd is en willen we een studiestart pakket maken, ze gaat mbo zorg en welzijn doen, wil richting kinderopvang.

Wil er een schrift, pen, chocolade voor concentratie, etc in doen maar zoek nog wat originelere aanvulling, iemand tips?

1 like

Een leuk spel wat ze met kinderen kan doen?

Je kunt misschien wel een boekje maken met ‘jouw eerste jaar op de kinderopvang’ beetje een knipoog naar die boekjes die je kan geven aan ouders voor hun baby. Kan ze bijhouden hoe haar eerste jaar werken is. Met vragen als wanneer huilde je voor het eerst om je werk? Geef de koffie een cijfer van 1 tot 10. Maak hier een afdruk van je hand (ze gaan vast van die knutselwerkjes maken) hoeveel flessen melk heb je weg gewerkt?

Oh Edit ik lees nu dat ze die studie gaat doen. Dan heb je niet veel aan het tweede idee. Sorry. Ik had niet goed gelezen.

3 likes