Cadeau inspiratie topic

Kleurboek met stickers, of ander knutselspul. Dat gaat het huis ook weer uit.

3 likes

Ik heb echt geen flauw idee waar ik dan aan moet denken bij die leeftijd? Dacht even aan een muziek / theater voorstelling voor kinderen, maar wat ik vind is pas vanaf 3+
Voor over een jaar wel iets om te onthouden!

Ooh stickerboek vind ik een hele leuke @Discopony

3 likes

Anders is bijzonder badschuim of een bruisbal hier ook altijd een succes, of een vliegende ballon

4 likes

Zo’n fles badschuim in de vorm van een (disney)personage?
Dat had ik vroeger leuk gevonden als cadeau (nooit gekregen)

5 likes

Een mooi prentenboek misschien? Neemt niet heel veel ruimte in. Het Nijntje museum is ook leuk vanaf 2 jaar, maar hangt er misschien vanaf of ze in de buurt wonen (Utrecht).

1 like

Bellenblaas is echt de hel vind ik, geeft namelijk rotvlekken die er niet meer uitgaan en je pas ziet na wassen (reageert op wasmiddel en dan zitten er bruine vlekken in je kleding als je het niet eerst hebt uitgespoeld).

Zou dan eerder voor knutselspullen gaan: waterverf met een kleurboek, krijtjes, uitwasbare stiften. Foam stickers (ook goed voor de fijne motoriek) dat soort dingen. Of een leuk setje play doh klei. Of inderdaad een uitje (nijntje museum, dierentuin, vlindertuin, kinderboererij, krijspaleis zoiets) maar dat zou ik wel even overleggen met de ouders; wij zouden onze kinderen niet met iedereen zomaar een dag op pad sturen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Of gewoon een kaartje + een kaartje voor een van de ouders? Ik ben trouwens gefascineerd door de naam Krijspaleis wat is dat hahaha

3 likes

Ja dat kan inderdaad ook natuurlijk! Bij ons is het dus toevallig vaak dat mensen dan zelf iets met ze willen gaan doen, de optie om dan een kaartje voor kind + ouders zit blijkbaar totaal niet in mijn systeem.

Krijspaleis is monkeytown of andere soortgelijke binnenspeelpaleis. Grote hal, veel kinderen die aan het spelen zijn = veel gekrijs en herrie :stuck_out_tongue_winking_eye: leuk voor de kinderen meestal hoor en op een rustig moment valt het ook wel mee qua herrie, maar bij ons in de omgeving is het dus echt “gaan jullie mee naar monkeytown” maar vaak “gaan jullie mee naar het krijspaleis” :joy:

5 likes

Wij hebben een andere uit deze serie maar dat is echt zo’n grote hit! Het systeem om de muziekjes te laten spelen vind ik ook veel makkelijker/beter dan die waar je echt op moet duwen.

1 like

Ik ben zwanger en heb sinds een paar weken een meisje van 16 die mij helpt met m’n eigen paard. Ze is er nu al een paar keer per week samen met mij, straks gaat ze ook meer alleen doen. Ik vind haar zo’n schatje en geef haar graag iets liefst als blijk van dank.

Ik loop echter een beetje vast… ze is een hele moeilijke eter en kan daar eigenlijk niet van genieten. Ze is wel creatief, tekent af en toe en is bezig aan een verhaal. Paarden vindt ze dus ook geweldig. Ze doet een vmbo opleiding richting kinderen/onderwijs. Verder weet ik nog niet zo heel veel van haar. Heb haar moeder gevraagd, maar die wist het ook zo snel even niet. Iemand hier met een leuk idee? Dacht aan een euro of 20.

1 like

Misschien van die aquarelstiften? Of een mooi schetsboek?

4 likes

Fineliners zijn altijd handig

@LeviOHsa kun jij even advies geven?

3 likes

Een kinder/ voorleesboek?

2 likes

@Bakkes Die aquarel markers drukken altijd zo door, dus vind ik zelf lastig te gebruiken. Een mooi schetsboek vind ik wel een super goed idee!! Denk dat ik dat ga doen, samen met de suggestie van @Schaakmat. Ik gebruik die dingen ook bijna dagelijks, waardoor ik niet eens meer bedacht had dat ik dat ook kado kan doen. Gok dat ze nog geen fijn setje daarvan heeft. Leuk zo samen!

@GroenTakje ook een lief idee, maar ze is nog niet echt aan het werk met kinderen dus daar heeft ze voorlopig nog even niet zoveel aan. Misschien later! Ik onthoud ‘m in ieder geval.

4 likes

Misschien een leuke sleutelhanger met een ( symbolische) sleutel van de paardenbox, aangezien ze daar straks alleen mag zijn en jij haar vertrouwd? Zoiets:

2 likes

Aye aye!

@DelilahBard Die fineliners zijn altijd goed! Als ze bezig is met een verhaal misschien een bujo boekje? Die vind ik zelf altijd heel fijn voor ideeën omdat je er ook in kan tekenen.

3 likes

Was echt heel tof geweest erbij, als ik niet een cijferslot op de zadelkast had gehad ipv een sleutel :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

En @LeviOHsa thanks voor je toevoeging! Ga kijken wat ik voor leuks kan vinden :grin:

3 likes

Of gewoon een sleutelhanger met een foto van het paard?

3 likes

Dit is hem geworden voor de nieuwsgierigen trouwens! Samen met een inside joke die ik geborduurd heb en ingelijst, maar die is natuurlijk voor thuis. Hij vond het echt heeel leuk.
Heb een mooie samenstelling gemaakt van foto’s van ons groepje van 4, sentimentele foto’s van hem met onze baby’s en foto’s waarop ie compleet laveloos is. Hij zegt dat ie hem meeneemt en nu al zin heeft in de ongemakkelijke gesprekken die hieruit gaan komen :joy:

3 likes

Heeft iemand een tip voor leuke cadeaus voor een meisje van 5? Ze houdt van knutselen. En ja er is zoveel en ik wil ook nooit met het zoveelste standaard cadeau aankomen.