Cadeau inspiratie topic

We gaan zaterdag op kraambezoek en zij heeft nogal een pittige bevalling gehad. Kan nog steeds niet uit bed en zou graag een leuk kleinigheidje willen geven voor haarzelf.

Ik kom zelf niet verder als chocola. Tijdschriften heeft ze al genoeg is houdt niet van cremepjes en maskers ed. Iemand tips?

Thuisbezorgd kadobon.

5 likes

Wel even checken wat het aanbod van thuisbezorgd is (bij ons is dat namelijk alleen shoarmatent, pizza of friet), maar anders is dat echt fijn om te krijgen.

Of bv een abonnement op een streamingdienst die ze nog niet hebben voor een X-aantal maanden (voor netflix heb je cadeaukaarten, voor andere diensten wellicht ook). Of als ze van lezen houdt bv voor storytel (zowel ebooks als luisterboeken).

6 likes

Dit is een superklein en dun boekje wat je kan gebruiken bij taalbarrieres, dan kan je aanwijzen wat je nou bedoeld.

Nu waren mijn meeste ‘verre’ reizen wel van voor de tijd dat je overal mobiel internet/wifi had (never forget alle internetcafe’s :slight_smile: ) dus misschien is dit met allerlei vertaal-apps tegenwoordig volledig obsoleet hoor.

7 likes

Helemaal eens met @LaPetiteRobeNoire en @Keroppi !
Dat Point-it boekje heb ik echt veel gebruikt in China en Rusland. Wat ik zelf ook handig vond was:

En deze:

Maar het is vrij persoonlijk hoe je gaat reizen, waarheen, op welk budget, met wie, etc. Dus een bon voor een luxere nacht, zoals hierboven genoemd, zou ik ook heerlijk hebben gevonden!

En nog een tip voor die vriend: Als hij/zij een beetje weet waar hij heen gaat en wanneer, dan is het leuk om “post restante” iets op te sturen. Dat was altijd een feestje, als ik op een post restante punt aankwam.

Edit: En een kussensloop vond ik onmisbaar. (vaak gaat wel een slaapzak of lakenzak mee, maar dit wordt nog wel eens vergeten) En deze was heel toepasselijk:

4 likes

Ik heb ooit via de Hema een gepersonaliseerd kaartspel gegeven met foto’s, zo kan diegene ook leuke gesprekken voeren nav de kaarten! (Foto’s van tijdens festivals en activiteiten etc)

3 likes

@anon86562306 je hebt van die spelletjes die heel klein zijn in een blikje. Regenwormen enzo dat doet het altijd wel goed als je de tijd moet doden op een busstation ofzo!

3 likes

Het spel koehandel is echt een aanrader. Andeesmisschien een paar wandelsokken (to keep your feet warm and your head cool)?

4 likes

Ik zoek een cadeautje voor een kind van 2. De ouders wonen klein en houden niet van te veel spullen in huis, dus ik dacht aan iets dat opgaat, of echt weinig ruimte inneemt.
Ik dacht zelf al aan bellenblaas, maar is dat wel geschikt voor een kind van die leeftijd? Hebben jullie hier nog goede ideeën? Heb weinig kinderen in m’n omgeving, dus input van ouders is zeer welkom. Een voorleesboek kan natuurlijk ook, maar is toch weer rommel om mee te nemen voor de ouders.

Kleurboek met stickers, of ander knutselspul. Dat gaat het huis ook weer uit.

3 likes

Ik heb echt geen flauw idee waar ik dan aan moet denken bij die leeftijd? Dacht even aan een muziek / theater voorstelling voor kinderen, maar wat ik vind is pas vanaf 3+
Voor over een jaar wel iets om te onthouden!

Ooh stickerboek vind ik een hele leuke @Discopony

3 likes

Anders is bijzonder badschuim of een bruisbal hier ook altijd een succes, of een vliegende ballon

4 likes

Zo’n fles badschuim in de vorm van een (disney)personage?
Dat had ik vroeger leuk gevonden als cadeau (nooit gekregen)

5 likes

Een mooi prentenboek misschien? Neemt niet heel veel ruimte in. Het Nijntje museum is ook leuk vanaf 2 jaar, maar hangt er misschien vanaf of ze in de buurt wonen (Utrecht).

1 like

Bellenblaas is echt de hel vind ik, geeft namelijk rotvlekken die er niet meer uitgaan en je pas ziet na wassen (reageert op wasmiddel en dan zitten er bruine vlekken in je kleding als je het niet eerst hebt uitgespoeld).

Zou dan eerder voor knutselspullen gaan: waterverf met een kleurboek, krijtjes, uitwasbare stiften. Foam stickers (ook goed voor de fijne motoriek) dat soort dingen. Of een leuk setje play doh klei. Of inderdaad een uitje (nijntje museum, dierentuin, vlindertuin, kinderboererij, krijspaleis zoiets) maar dat zou ik wel even overleggen met de ouders; wij zouden onze kinderen niet met iedereen zomaar een dag op pad sturen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Of gewoon een kaartje + een kaartje voor een van de ouders? Ik ben trouwens gefascineerd door de naam Krijspaleis wat is dat hahaha

3 likes

Ja dat kan inderdaad ook natuurlijk! Bij ons is het dus toevallig vaak dat mensen dan zelf iets met ze willen gaan doen, de optie om dan een kaartje voor kind + ouders zit blijkbaar totaal niet in mijn systeem.

Krijspaleis is monkeytown of andere soortgelijke binnenspeelpaleis. Grote hal, veel kinderen die aan het spelen zijn = veel gekrijs en herrie :stuck_out_tongue_winking_eye: leuk voor de kinderen meestal hoor en op een rustig moment valt het ook wel mee qua herrie, maar bij ons in de omgeving is het dus echt “gaan jullie mee naar monkeytown” maar vaak “gaan jullie mee naar het krijspaleis” :joy:

5 likes

Wij hebben een andere uit deze serie maar dat is echt zo’n grote hit! Het systeem om de muziekjes te laten spelen vind ik ook veel makkelijker/beter dan die waar je echt op moet duwen.

1 like

Ik ben zwanger en heb sinds een paar weken een meisje van 16 die mij helpt met m’n eigen paard. Ze is er nu al een paar keer per week samen met mij, straks gaat ze ook meer alleen doen. Ik vind haar zo’n schatje en geef haar graag iets liefst als blijk van dank.

Ik loop echter een beetje vast… ze is een hele moeilijke eter en kan daar eigenlijk niet van genieten. Ze is wel creatief, tekent af en toe en is bezig aan een verhaal. Paarden vindt ze dus ook geweldig. Ze doet een vmbo opleiding richting kinderen/onderwijs. Verder weet ik nog niet zo heel veel van haar. Heb haar moeder gevraagd, maar die wist het ook zo snel even niet. Iemand hier met een leuk idee? Dacht aan een euro of 20.

1 like

Misschien van die aquarelstiften? Of een mooi schetsboek?

4 likes