Beetje laat, maar dit is nieuw en echt heel erg leuk en ook nog leerzaam.
Oh leuk zoiets zocht ik ook nog ![]()
Echt een hit hier. Mijn kind is 4, maar speelt er ook al mee en kan zelf al simpele circuits maken.
Zelfs jongens van 9 jaar vinden dat heel leuk. Mijn zoontje heeft het gezien op de BSO en sindsdien hebben we het ook aangeschaft. In zijn klas ook meerdere jongens die het leuk vinden dat je zelf verschillende dingen mee kunt maken.
Ooh daarmee heb ik in mijn handen gestaan en getwijfeld! Maar is dus leuk?
In Nuenen zit âde grote wolfâ echt een mega leuke speelgoed winkel met dit soort spulletjes ook:pleading_face:
Ja, ik vind het heel leuk en leerzaam. Vooral voor kindjes die willen weten hoe alles werkt en van actie-reactie houden.
Ik ben op zoek naar een babyshowercadeau. De moeder is van de praktische cadeaus ivm klein eigen budget. Online kom ik in cadeaulijstjes vooral dingen tegen zoals een luiertaart, je favoriete kinderboek, fotoshoots, verwenpakketten, etc. Dat lijkt mij niet helemaal passend. Ik ben op zoek naar iets dat enigszins leuk en praktisch is. Wat zouden jullie geven? Zijn hydrofiele doeken met mooie printjes eventueel een leuk cadeau? Of kan ik het beter op iets als rompertjes houden?
Ik zou hydrofieldoeken met een leuk printje wel leuk vinden. Rompers ook prima of een leuk kledingsetje (maar dan moet je diegenes smaak wel een beetje kennen. Zou zelf iets kleins doen + Hema cadeaubon
Wat is je budget?
Tot ongeveer 30 euro! Maar mag eventueel iets duurder
Kleine kanttekening is dat de babyshower een verrassing is, dus kan het de moeder niet zomaar even vragen.
Paar praktische dingen die ik zelf leuk had gevonden om te krijgen omdat ik ze toch wel heb aangeschaft (maar zeker niet iedereen gebruikt): houten borstel + kam, 60x60 hydrofiele doeken met print, extra large hydrofiele doeken met print, handige badcape (noppies wearable of die van Bobbé als je wat meer budget hebt), lange douche handschoen, douchegel en bodylotion van Weleda baby, cadeaubon voor Hema/wasbare luiers/draagconsult, mooie kruikenzakken (Little Dutch heeft mooie), (wollen) babydeken, (wollen) slofjes bijvoorbeeld die van Hirsch Natur, luieretui. Of voor wat later: bord, kom, beker, besteksetje, mouwslab (vind zelf die van Jollein en Elskbar het fijnst), leuke nomale slab, bijtspeeltje.
Maar er zullen nu vast moeders meelezen die zeggen âhier heb ik absoluut niks van gebruiktâ, als je dus echt iets wilt geven dat ze nog goed kan gebruiken zou ik het even navragen. En bijvoorbeeld bij rompertjes waar ze de voorkeur aan geeft (ik kreeg allemaal korte mouwen rompers zonder overslag en heb alleen maar lange mouwen met overslag gebruikt bijvoorbeeld). En anders is een Hema bon altijd goed!
Edit - zie nu je budget en dat je het niet kan vragen maar hopelijk staat er alsnog een suggestie tussen waar je wat mee kan!
Ik denk dat hydrofiele doeken en bv badproducten zonder parfum heel praktisch zijn. Ik vond dat iig zelf leuk om te krijgen en heel nuttig.
Een badcape, mooie hydrofiele doeken, zwart wit boekje voor baby, slab met mouwen van Jollein, wollen sokken van Hirsch, loopy links, Freddie de vuurvlieg, drinkbeker van Munckin, mooie omslagdoek (Jollein heeft een leuke konijn, kan ook in de maxicosi)
Is er niemand in de groep van de babyshower die wel onopvallend kan vragen wat ze nog wil of nodig heeft? Rompers en hydrofieldoeken zijn handig, maar beetje zonde als praktisch iedereen denkt ja handig of aankomt met hetzelfde zwart-wit boekje.
Ik heb dit wollen dekentje onlangs gegeven en daar waren ze heel blij mee, maar daar hoef je er ook geen drie van: https://www.bol.com/nl/nl/p/knut-lamswollen-wiegdeken-nougat-65x90-cm/9300000130614443/?bltgh=gkm4Tf5PoVDsw2QbM6FArA.4_8.9.ProductTitle
Ik weet niet hoe ver ze is en of ze de echt praktische dingen al in huis heeft, maar dingen op mijn uitzetlijst die nog niet genoemd zijn:
- boxkleed (kan ook op de grond als ze geen box heeft)
- beddengoed voor wieg (hoeslakens, lakens, dekentjes)
- beddengoed voor ledikant (alleen hoeslakens)
- slaapzak (passend bij het seizoen waarin de baby geboren wordt)
- aankleedkussen+hoezen
- tummy tub (evt met standaard, maar wij hebben hem altijd in de gootsteen gezet)
En bonnen voor HEMA of Etos zou ik ook heel blij mee zijn geweest, al die kleine âohja nog een ander speentje proberenâ/âeen extra kruik is handigâ/âzou dit flesje beter zijnâ-aankopen tikken stiekem best aan.
Wow onzettend bedankt voor alle tips! Ik ga ze sowieso opslaan voor een eventuele volgende keer.
De babyshower is binnenkort al, ruim voordat ze is uitgerekend. Ze zegt nu nog niet veel in huis te hebben, dus dat helpt wel een beetje met het geven van cadeaus. ![]()
Je weet natuurlijk nog niet zeker of ze (of haar baby) het fijn vindt, maar ik ken veel mensen, waaronder ik zelf, die de love to dream slaapzakjes echt een uitkomst vonden en met een klein budget kan ik me voorstellen dat je zoiets niet zelf aanschaft, maar volgens mij past die wel in jouw budget.
Als je het echt niet weet vind ik boekjes altijd goed, daar hebben ze echt jarenlang plezier van
Echt goeie tips maar ik zou zelf een hema cadeaubon het allermeest waarderen. Als je cadeautjes krijgt is het toch altijd wat iemand anders inschat dat jij leuk vindt en dan zitten mensen er best vaak naast. Met een cadeaubon kan diegene uitkiezen wat ze Ăšcht graag wil.
Bol.com cadeaubon had ik zelf heel fijn gevonden. Zoveel besteld daar toen de baby er eenmaal was en ik ineens dit of dat nodig had.