Ik weet dat het tips, ervaringen etc. topic bestaat, maar ik dacht cadeautjes zijn wel wat specifieker en misschien leuk om te verzamelen per leeftijd wat leuk is om te vragen, of wat je zelf niet had bedacht maar heel leuk vond om te krijgen!
Perfect, mijn moeder vraagt al naar een lijstje voor kerst/sint en verjaardag en ik kom er niet uit. Ik wil niet te veel lego vragen want dan is dat het enige dat hij krijgt, maar hij heeft de laatste tijd veel moeite met spelen thuis, wil alleen maar samen spelen en als we dan tekenen wilt hij het liefst nog stift tegen stift tekenen.
Dit is wat wij tot nu toe op zijn lijstje hebben staan (4,5 jaar)
Ik kwam erop omdat ik dit weekend mijn zoontjes verjaardag heb gevierd, hij is twee geworden:
Ik had deze set gevraagd en gekregen (100 stuks voor 65,-)
Stevige en goede starterset voor magnetische tegels
- Houten treinbaan (Lidl/IKEA) en elektrische trein van IKEA
- Slofjes
Wat ik niet had gevraagd maar heel leuk vindt dat ik heb gekregen en wel leuke geeftip:
HABA - Mijn eerste boomgaard
Wij kregen met Sinterklaas elk jaar een pyjama van onze opa en oma (naast speelgoed) misschien nog leuk een Paw Patrol pyjama of iets in die trant als hij daar gek op is? Wilden wij altijd meteen aan op die leeftijd…
Dat soort dingen krijgt hij idd elk jaar. Onder de boom bij ons(pakken altijd 1e kerst sochtends uit) ligt altijd een kersttrui die hij dan meteen aankan en nieuwe ondergoed/sokken.
Maar dit is toch al een behoorlijk groot lijstje? : )
Qua spelletjes zou je nog Dobble en Krokoloco erbij kunnen zetten. Onze dochter van 5 speelt ook heel veel met de Connectix.
Hee wat leuk! Die ga ik eens opzoeken. Sowieso een goed idee dit topic, het gaat hier zo regelmatig over in Tips enz. dat er duidelijk een markt voor is zeg maar.
Ik heb voor verjaardag/Sint/kerst nu het volgende lijstje ter inspiratie (kind wordt in november twee)
- Ikea-keukentje (ben op jacht op Marktplaats maar heb nog niet beet)
- attributen voor bij het keukentje, in ieder geval van dat speelfruit/groente
- Duplo: ik ben echt verliefd op de sets Wilde Dieren van de Wereld en de Boomhut, maar die zijn te duur om kado te vragen aan iemand anders
- Een verkeerskleed, bijvoorbeeld deze of toch die van Ikea
- Vingerverf, bijvoorbeeld deze en grote vellen papier
Dat Haba spel kan je heel goed via Vinted kopen voor 5-10 euro. Zeker als je 'm in het frans zoekt op premier verger (handleiding is dan wel ook nederlands)
Ik vul dit lijstje altijd aan als ik denk, hé dat zal vast leuk zijn.
Voor kerst/sinterklaas heb ik een beetje een standaard indeling: pyjama, boek, spelletje en 1 speelgoed.
Ons kindje is nu 2,5.
Is die boomgaard ook (nog) leuk als je 2,5 jaar bent? Denk het wel hoor, maar kan niet zo heel goed inschatten hoe moeilijk/uitdagend het is.
Ik heb bijv ook het Vormen en Kleuren spel van Jumbo, maar dat doet ze met 2 vingers in haar neus, waardoor ze het meteen niet meer leuk vindt.
Ik heb deze ook op het december lijstje staan
En ook nog:
(dit krijgt ze niet allemaal, maar is om uit te kiezen)
- Kinetisch zand
- Eerste schaar
- Verkleedset, bijv een jurk
- Alfabet boek (letterdief)
- Ballenbaan voor onder de douche
- Houten dokterset
- Keyboard
- Theepot voor bij speelkeukentje
Vorig jaar heb ik bij het kruidvat heel veel leuke keukenspulletjes van hout gekocht. Ik zie op de site dat ze weer nieuwe varianten verkopen. Vooral de mixer is hier favoriet.
Ik zou dan de gewone boomgaard kopen, die kreeg m’n kind toen ze net 3 was en blijft wat langer leuk denk ik. Overigens zijn ze nu 5 en 7 en spelen ze het nog regelmatig
Oh Mijn Eerste Boomgaard kan zeker nog met 2.5. Het is een vrij simpel spel maar vraagt toch van peuters wel vaardigheden zoals op je beurt wachten en omgaan met teleurstelling (als de kraai wint). Mijn oudste van 5 vind het ook zeker nog leuk om af en toe te spelen.
Ik heb voor de feest/verjaardagen al in huis:
peuter 2,5j: klei, spelletje dobble, boek Charlotte Dematons Sinterklaas, spelletje crazy sticks, Holtztiger stokstaartje
baby 6m: smartmax, Holtztiger ijsbeer, tickit spiegelblokken
En ideeën / verlanglijstje:
Peuter: Fiets, Abonnement speeltuin, Boek: Ridder zonder billen, Pyjama, connetix rainbow - geometry - 30st | ilovespeelgoed.nl
baby: Klimladder en glijbaan
Kindjes samen: schommel / trampoline / speelhuisje buiten
Dit doe ik ook, ik hou het hele jaar een lijstje bij met cadeau ideeën. Elke keer als ze zelf zegt dat ze iets graag wil of ik een idee heb zet ik het erbij.
Haar verjaardag valt ook vlak na kerst dus het is altijd erg veel in een kort tijdsbestek. Mijn vriend komt uit een land waar kinderen in de kerstman geloven, dus ze krijgt van zowel de sint als de kerstman cadeau’s.
Ik heb vooral een tip voor het maken van een lijstje. Ik gebruik altijd www.lijstje.nl, dat kan je dan delen met anderen en mensen kunnen anoniem afvinken wat ze kopen.
Ik hou het hele jaar door een lijstje bij. Zoek nog leuke spelletjes die we samen kunnen doen. Ze is nu 3.5 jaar!
Spelletjes die hier thuis geliefd zijn:
Krokoloco
Het Poepspel
Eenhoorn fonkelglans
Familie Poen
Jumbolino
Hallo galli
Wat ook een leuke tip is vind ik loco! Afhankelijk van leeftijd mini loco of loco bambino.
Oh en budgettip. Bij de kringloop hebben ze, althans bij ons, regelmatig nieuwe knutselspullen en verkleedkleren!
Ons kind is helemaal gek op uno. Die heb je voor kinderen in allerlei thema’s voor als ze ce cijfers nog niet kennen. Wij hebben die van paw patrol.
Verkleedkleding vind ik echt een superleuk idee! schrijft op lijstje