Voor iemand met klein budget hebben wij eens alle bijdragen bij elkaar gelegd en een tweedehands tripptrapp stoel gekocht, viel heel erg in de smaak. Als het kan, zou ik zoiets proberen ivm allemaal kleine dingen. Andere grotere dingen die mogelijk welkom zijn:cosleeper, draagzak, kinderwagen?
Alle dingen die hier zijn genoemd heb ik gebruikt, dus heel praktisch allemaal!
Als je op safe wil spelen zou ik inderdaad een HEMA cadeaubon doen, maar die kan je wel leuk aankleden met een bamboe romper met dubbele knoopjes (die gaan 2 maten mee ipv 1 maat).
Als je een groot cadeau wil met zān allen dan 100% de babybjorn wipstoel. Mijn vriendinnen lenen die van ons en iedereen is er gek op.
De Hema-bon is (terecht) al vaak genoemd. Maar als ik een klein budget zou hebben zou ik ook blij zijn met een Kruidvatbon.
Kan ook voor dingen als luiers, verzorgingsproducten maar ook flesjes etc gebruikt worden.
Nogmaals bedankt voor de tips! Ik denk dat ik een klein cadeautje uit de genoemde ideeƫn ga halen en daarnaast een bon van de HEMA. ![]()
Heeft iemand nog tips voor een meisje in groep 3 (tot 60 euro ongeveer). Ze houdt van knutselen, dansen, turnen, lezen, spelletjes, dingen namaken (voorbeeldjes van Lego, ministeck, strijkkralen, etc., maar niet echt zelf dingen bedenken of maken). Ik weet wel wat ze leuk vindt en kan daar genoeg voor bedenken, maar in die categoriƫn heeft ze ook al veel. Ik ben eigenlijk eens op zoek naar iets anders en ben benieuwd of jullie nog ideeƫn hebben.
Ik dacht misschien aan een dansmat, heeft iemand daar ervaring mee?
Aquabeads of diamond painting misschien? Met een dansmat heb ik nog geen ervaring
Misschien is er in een plaatselijk theater een leuke dansvoorstelling om cadeau te geven.
En ideeƫn als tastbaar cadeau: een mooi turnpakje, een muziekboxje zodat ze ook op haar kamer kan dansen en afhankelijk van de prijs aangevuld met een discolamp. Of wellicht vindt ze zingen ook leuk en kun je een karaoke setje cadeau doen.
Random tip: het zoekboek Bezoek het bijzondere bos van beer. Hele leuke tekeningen, kleine rijmpjes erbij, heel veel te zien en te zoeken.
Jaa de andere boeken van die schrijfster ook, allemaal met dezelfde illustratrice gemaakt, zoān leuke tekenstijl ![]()
Iemand tips voor constructie speelgoed voor een bijna 5 jarige? Iets met goede voorbeeld boekjes erbij wat zelf (of met een beetje hulp) na te bouwen is? Zat zelf te denken aan Kānex of Matador. Maar weet niet of dat te moeilijk is? Budget is ongeveer 80 euro dus leuk als de set een beetje uitgebreid is. Heeft iemand tips? Of ervaring met bovenstaande merken?
Ligt aan het kind natuurlijk, maar een beetje handige 5-jarige kan al heel veel met Kānex! Ook zelfstandig dingen maken.
Vond dat zelf ook echt leuk vroeger, en er zaten ook boekjes met voorbeelden en instructies bij inderdaad.
Zijn er nog hele grote aanraders van een meisje dat 2 jaar wordt? Bijvoorbeeld zoals Freddy vuurvlieg voor babyās en die Tomy eieren (die hier ook een hit zijn).
Melissa & doug ijskraam!
Een step met 2 wielen aan de voorkant.
Poppenbedje van IKEA is hier al jaren een hit. Net als een ijskraam, de little dutch gereedschapskist heeft mijn dochter allemaal rond die leeftijd gekregen.
Mn zoontje van 2 is helemaal into stickeren haha! Vooral die dikke foam stickers.
En hij heeft een speelkeukentje. Kan je ook dingen bij vragen zoals extra houten eten enzo.
Iemand nog leuke tips voor een 1-jarig jongetje?
Grote familie waarvan sommige mensen wel Ćets willen geven (ipv geld/cadeaubon), maar het is ons 2e zoontje en we hebben al zoveel
van SmartMax tot Keukentje etc.
De Tomy eieren van hierboven leken me nog wel leuk voor hem nu en de tip hierboven het zoekboek Bezoek het Bijzondere Bos van Beer had ik ook al opgeslagen
Ik heb bij mijn tweede voornamelijk om dingen voor buiten gevraagd! Daar denken mensen in deze tijd van het jaar niet aan en we hadden dat ook nog niet zo veel van de eerste. Zo heeft de jongste al eens een watertafel en loopfiets gekregen en nu voor zijn tweede verjaardag (twee weken geleden) doeltjes, zoān traptrekker en een stepje gekregen. Zitten we na de feestdagen ook niet met een shitload aan extra speelgoed in huis.
Deze waren voor de 1 jarige een hit:
-
Grapat houten ninsĀ® poppetjes met ringen en schijfjes - herfst 16-163 | ilovespeelgoed bij Reiger en Raaf heb je er ook nog een houder bij
-
Muziekcenter met 10 Instrumenten - Hout goedkoop kopen bij ThysToys.nl | ThysToys
-
boeken? Ook leuk om vast in de kast te hebben voor later
-
stepje met zitje en duwstang, blijft ook wel even leuk en mijn kind zat er vanaf 1,5 op
-
een ielm-pak of iets vergelijkbaars met laarsjes
Ik vroeg laatst precies hetzelfde, zo lastig! Wij zijn gegaan voor stapelstenen als gezamenlijk cadeau, wat muziekinstrumentjes en boekjes. De tomy eieren las ik later pas over, had me ook leuk geleken.