Ben ook zo benieuwd wat ik in de curevac studie heb gehad want had echt 0 bijwerkingen dus dacht zal wel placebo zijn, maar ken ook wel mensen die na een mRNA vaccin geen bijwerkingen hadden dus je weet het gewoon toch niet zeker haha
Wij hebben wel eens gepraat over die studie, maar het kan best zijn dat ik toen nog een ander account had hoor! Ik weet ook nog waar je toen stageliep (oeps), tof en bijpassend onderwerp!
Ja ik vind het niet eens zo heel lastig om het niet te weten, m’n collega’s wel, die zijn extreem nieuwsgierig en willen heeeeel graag m’n bloed prikken om te kijken of ik antistoffen heb (die test doen we op m’n werk) hahaha.
Volgens mij wordt meestal 1-2 dagen aangehouden voor wanneer bijwerkingen bij vaccinatie optreden dus het zou nog kunnen komen op zich! Maar hoop het niet voor je
Boosters zijn over het algemeen maar 1 keer ja! Al weten we het qua Corona natuurlijk nog allemaal niet helemaal zeker omdat het nieuw is, ik zou bij booster van eentje uitgaan. Je houdt in principe je geheugen-afweercellen, dus je begint niet weer vanaf nul met afweer opbouwen, dan is één booster in principe genoeg
Mijn vriend heeft ook een uitnodiging. Hadden we niet verwacht, als kind astma gehad, maar de huisarts is blijkbaar soepel geweest. En ach iedere gevaccineerde is er weer één. Hij gaat direct een afspraak maken.
Je kan je elke dag inschrijven voor een reserve lijst! Er bellen ook random mensen naar ons op maar daar kunnen/mogen we niks mee helaas.
Ik word donderdag gevaccineerd voelt echt als een feestje.
Ik heb net een melding van de CoronaMelder app gekregen dat ik afgelopen maandag in contact ben geweest met iemand met Corona. Ik ben echt pissig want het was al een kutweek en nu kan ik morgenochtend een takke eind door de regen gaan fietsen. Het zal waarschijnlijk in de trein zijn geweest want bij mij op kantoor is er een protocol voor als er iemand in contact is geweest of zelf Corona heeft dus dan had ik het wel gehoord. Ik moet een keer per week naar kantoor om mijn werk te kunnen doen dus dat valt ook niet echt te ontwijken. Ik ben alleen thuis en nu voel ik allemaal dingen die er (hopelijk) helemaal niet zijn. Wel blij dat mensen gebruik maken van die app.
Mss al eerder gevraagd indien ja sorry maar wat gebeurt er in je lichaam wanneer je op maandag corona oploopt en op dinsdag gevaccineerd wordt?
edit: Ik bedoel ook een beetje hoeveel ‘extra ziek’ kun je dan verwachten te worden door corona zelf plus effecten van de vaccinatie. vraag kwam in me op nadat ik iemand goed ziek had zien worden na vaccinatie.
Volgens mij word je dan gewoon ziek
Ik word trouwens zo blij van alle berichten van mensen die geprikt worden. De enige vriendin die ik t afgelopen jaar gezien heeft krijgt m ook binnenkort. En hoeft er maar een omdat ze m al gehad heeft. En dan is dadelijk die bubbel gewoon soort van veilig. Een ouder collegaatje mag ook en mn leidinggevende ook. T spreidt zich echt als een olievlek uit ofzo.
Ik heb vandaag via mijn werk in het ziekenhuis, mijn eerste moderna vaccinatie gehad. Voel mij nu nog wel goed maar die spierpijn in je arm is echt vervelend. Het kwam na een uur al opzetten en wordt steeds erger, had niet gedacht daar zo snel iets van te merken
Pas in augustus
Maar vraag me ook af of het ze überhaupt gaat lukken.
Dan word je gewoon ziek, je lichaam heeft nog geen tijd gehad om antistoffen te maken. Bij de eerste prik duurt dat 2 tot 3 weken. Na de 2e prik na 2 weken heb je optimale hoeveelheid anti stoffen.
Maar als je weet dat je corona hebt, mag je geen vaccin.
Ik heb me uitnodiging ook binnen
15 mei de 1e en in juni de 2e
Nu hopen dat ik niet te ziek ervan ga worden
Ik denk niet dat dat te voorspellen valt. Een besmetting verloopt volstrekt onvoorspelbaar, waarom de ene 40-jarige er met een snotneus vanaf komt en de ander op z’n buik met een buis in z’n keel op de IC ligt is ons nog een raadsel, dus of een vaccin rondom je besmetting dan een positieve of negatieve invloed heeft kun je niet zeggen denk ik.
Fijn!
Ik raak dus ergens ook een beetje gestrest als ik denk aan versoepelingen. Moet ik dan straks weer naar de sportschool en verjaardagen? Niet meer thuiswerken, tussendoor boodschappen en avondeten bereiden, hoe ga ik dat allemaal doen?
M’n tante heeft Corona en daardoor 2 keer een hartstilstand gehad. Gelukkig lag ze in het ziekenhuis, dus ze waren er optijd bij. Tot nu toe niet zo heftig van dichtbij meegemaakt, dus wel schrikken zo.