Caronatopic #10

En nu happy hardcore. 10/10 would recommend om je hier te laten prikken :heart:

16 likes

Ik zit dit nu ook te lezen, beetje final destination gevoel krijg ik erbij.
Ben wel blij dat we nu nog steeds (toen niet uiteraard) cArona als topictitel hebben :joy:

Dit ook (gaat over het aantal besmettingen):

image
image

20 likes

Voor mij ook een soort positieve bevestiging dat wat je normaal vindt een beetje kan opschuiven. Dat je eerst maatregel 1 al belachelijk vindt en daarna 2 t/m 32 alweer heel snel kunt accepteren.
Net als met weeën; eerst denk je dat het al heel erg bezig is en daarna bleek dat nog maar je 0-grens te zijn geweest. En dat bedoel ik serieus positief: je kunt meer aan dan je van tevoren denkt.

5 likes

Hoop niet dat je het erg vind dat ik je een vraag stel. Maar heb al zoveel geleerd van je berichten in dit Topic (en mn ouders overtuigd :partying_face:) Maar ik krijg eindelijk mijn uitnodiging voor een vaccinatie. Ben morgen 35 weken zwanger, heeft het dan nog positieve effecten voor de baby? Las ergens dat de antistoffen zo ver in de zwangerschap niet meer worden doorgegeven via de placenta.

3 likes

Volgens NOS niet? Er liggen nu 2480 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2487)

2 likes

Ik moet altijd denken aan deze dag haha
dit was nog toen je alleen geen handen moest schudden en in je elleboog moest hoesten/niezen.

een dag later was de uni dicht en had ik geen colleges meer

deze ook 🥲

klopte sowieso niks van dacht ik toen

6 likes

Ik lees net dat in België Pukkelpop gewoon door kan gaan dit jaar en daar kan m’n hoofd echt niet bij :exploding_head: krijg hier een enorme error van als je naar de cijfers kijkt

Maar Pukkelpop is eind augustus toch? Misschien zijn er dan al zoveel mensen gevaccineerd dat het al kan.

In Nederland zijn ook festivals gepland voor deze zomer. Ik heb ook een kaartje voor iets eind augustus. Wel met een soort ‘reserverings-systeem’ dat je pas het hele kaartje hoeft te betalen als het daadwerkelijk doorgaat.

Superblij want vandaag ook de vaccinatie-oproep binnen en meteen een afspraak gemaakt. 23 mei de eerste. Ik hoop heel erg dat er in de tussentijd niets geks gebeurt en ik het af moet zeggen.

22 likes

Super fijn om te lezen dat er best een aantal forummers worden gevaccineerd! Dat we over 2-3 maanden maar allemaal gevaccineerd mogen zijn :two_hearts:

18 likes

Ja mRNA zit 5-6 weken tussen met plannen, AZ 11-12. Dus wel vreemd dat ze de tweede al zo snel na de eerste heeft kunnen plannen. Zoals bij je schoonouders ging is de bedoeling indd, dat dit automatisch niet kan

Wat @CaptainCheesecake zegt, daarnaast zal ze op de vaccinatie locatie er sowieso uitgepikt worden bij de admins omdat het veel te kort op elkaar is. Liever een nieuwe afspraak maken dan naar huis gestuurd worden zonder prik!

2 likes

Ik zou even terugbellen als ik haar was. Ik had op den duur ook 3 afspraken in 12 weken doordat ik de tweede afspraak moest verzetten. Toen met de GGD overlegd en die hebben toen geregeld dat alles ging zoals het moest.

1 like

Ik vind het súper fijn om te zien dat er zoveel mensen gevaccineerd worden (go vaccinatiegraad!) maar het frustreert mij echt om best vaak te lezen (en ook om mij heen te horen) dat mensen ‘onterecht’ een oproep hebben gekregen en dat het bij mij zo moeilijk is om een afspraak te maken (ivm die fout bij wisseling huisarts). Vandaag heb ik een halve dag gebeld met verschillende partijen en ondanks dat iedereen er mee eens is dat ik hem nu moet krijgen, weet niemand wat te doen om het voor elkaar te krijgen. Huisarts is er mee bezig en hoop echt snel een afspraak te kunnen maken. Bureaucratie. Urgh.

17 likes

Omg yes het zwembad :cry: :heart:

19 likes

Begrijp ik nou goed dat voetbal training eindelijk weer mag? En yesss sportscholen en uiteten (op het terras) :heart_eyes::heart_eyes:

5 likes

Jezus deze toelichting over de fucking droomvlucht
Heeft Geert Wilders dit veroorzaakt

25 likes

Maar het is me weer niet duidelijk of de groepslessen in de sportschool weer mogen. Zal wel niet als ik het zo hoor. Vorig jaar kon ik buiten de yoga les volgen maar dat zie ik met dit weer niet zo zitten :joy:

2 likes

Nou echt he, ik durf haast niet te geloven dat dit soort dingen weer veilig kunnen?

5 likes

Volgens mij was voor binnen de max groepgrootte 2 personen.