Caronatopic #10

Nee helaas, die taak is al voor dat familielid. Maar ik denk idd dat ik toch voor het digitale ga en we een x apart, op een andere keer wat gaan drinken.

Nou ja er wordt niet op je gerekend in die zin dat je geen afspraak hebt, maar bij het calculeren van hoeveel vaccins hebben we en wie nodigen we uit is er wel op je gerekend. Ik denk zelf dat het vaccineren dus misschien wel ineens sneller kan gaan dan we verwacht hadden, omdat er steeds meer mensen bijv. al via werk gevaccineerd zijn. Ik ga ook een oproep krijgen vanuit zowel m’n werk als vanuit de medische indicatie voor de griepprik, ik pak uiteraard gewoon degene die eerder is, maar via de andere route is er dan dus ook op me ‘gerekend’ en doordat ik daarvoor niet kom is er wel weer een extra vaccin beschikbaar voor iemand anders.

4 likes

Ik zie in de PostNL app dat mijn vader z’n 3e uitnodiging krijgt :rofl: 1e was hoog risico ziekenhuis (waar die dus 2 prikken heeft gehad), 2e omdat hij uit 1963 komt en ze per ongeluk die uitnodigingen al verstuurd hadden en nu door medisch risico van de huisarts :face_with_hand_over_mouth: 2e die verscheurd zal worden. Alleen maar fijn hoor, laat zien dat ze dubbel checken bij de huisarts.

5 likes

Ik zit overigens nu zelf overigens ook in een soort quarantaine. Mijn vriend heeft afgelopen donderdag afgesproken met 3 vrienden en daar was ik al helemaal niet blij mee, meermaals ook aangegeven dat ik het echt niet oke vond. Nu komen er gisteren ineens 2 (!!) met een positieve test op de proppen. Vriend heeft geen klachten en gaat vandaag laten testen, maar houden maar alvast anderhalve meter afstand, maar jeetje wat is dat lastig in een klein appartementje. Hopen maar dat hij de dans ontsprongen is en dat dit een eye-opener is voor hem.

Ik heb 6 brieven liggen thuis :raising_hand_woman:t3::joy:
Las op Twitter ook al PGB zorgverleners met 9 :crazy_face:, beetje verzamelen dit haha

6 likes

@Fishing @June88 hahaha wow dat is wel veel ja!! Ik hoopte eigenlijk dat hij voor mijn moeder was, maar haar jaartal is nog net niet aan de beurt.

2 likes

Nou ja uiteindelijk gaat dat natuurlijk wel gebeuren! Want als je 6 brieven krijgt kom je natuurlijk maar voor 1 brief opdagen en niet voor die andere 5, waardoor het aantal gemaakte afspraken lager zal zijn dan verwacht en er dus ook eerder dan verwacht nieuwe groepen worden uitgenodigd. Het was gisteren al in het nieuws dat er extra mensen zijn opgeroepen met een medische indicatie, aangezien er naar aanleiding van de eerste oproepen minder afspraken waren ingepland dan verwacht. De verklaring die daarvoor gegeven werd was trouwens dat de oproepen in de meivakantie zijn verstuurd, wat natuurlijk ook mee zou kunnen spelen, maar ik denk dat het ook komt doordat mensen mogelijk al via een andere route (leeftijd/werk/ziekenhuis hoog risico) gevaccineerd zijn.

2 likes

Yes! Ik zag in de post app dat mijn man ook een uitnodiging ontvangt vandaag!

Nog geen uitnodiging te zien in de PostNL app. Morgen wel weer tijd voor een test want keelpijn/snotneus. Ik ga niet vlak voor mn vaccin corona krijgen :rage:

Ik heb een kanjerkleurplaat gekregen de vorige keer

3 likes

Niet van mijn belastingcente!!?!!!

13 likes

ik zit door alle berichten hier telkens mn post nl app in de gaten te houden en ik ben niet eens een risicogroep
maar stelll dat adhd’ers op de lijst staan, dan zit ik er klaar voor

13 likes

Ja en er moet ook maar net plek zijn! Hier in de regio zit bijna alles vol en is het sommige collega’s sinds februari nog niet eens gelukt om een afspraak te maken.

2 likes

:cool:

56 likes

Idd, wij weten zelf nog niet wanneer we precies trouwen maar hebben al wel een locatie. Deze houdt zich strikt aan het aantal mensen per ruimte en hoorde dat vorig jaar ook een bruiloft gestopt/afgelast hebben toen het bruidspaar en de gasten zich niet aan de regels hielden.

Zal misschien niet op elke locatie zo gaan, maar genoeg locaties die zich er wel aan houden.

Weet niet hoe gek het is als je zelf belt, maar dan heb je wel een idee van hoe ze omgaan met de regels

2 likes

Ik ben nog aan het wachten! Maar hoorde dat zuid-Holland ĂŒberhaupt wat achterloopt? Zou heel fijn zijn om gewoon in mei de eerste prik te hebben gehad!

Ik krijg de 25e mn tweede prik

24 likes

Ik zat even het allereerste coronatopic terug te lezen en moest echt wel lachen om veel reacties .Ga lekker naar Oostenrijk met je hoestje joh en thuisblijven met klachten wat stom :clown_face: ! We moesten eens weten.

32 likes

Ik zit in de 15 minuten nazorg en er wordt echt muziek ala Korn afgespeeld :rofl: LOL

7 likes

En nu happy hardcore. 10/10 would recommend om je hier te laten prikken :heart:

16 likes