Ben ik dan… toch geen kind van mijn ouders?
ik heb gisteren mijn afspraken ingepland, mijn vriendin mocht vandaag en we hebben telefonisch gevraagd of ze toevallig tegelijk met mij ingepland kon worden. En dat ging, superfijn! Nu zijn we tegelijk volledig beschermd, een heerlijk vooruitzicht!
Ik mag nu volgende week zaterdag dus ook relatief snel (en twintig minuten rijden) en m’n tweede krijg ik op de dag dat onze vakantie begint, goed begin wel
dit moet toch ook wel de date van het decennium zijn denk ik zo.
Rare vriendin wil toch niet t vaccin. Heb nog een vriendin die m niet wel en die zie ik nog wel af en toe. Maar bij rare vriendin heb ik echt zoiets van nee.
Merk dat ik t contrast van hoe graag mensen t hier willen en mn omgeving zo groot af en toe. En lastig. Vooral als t argument is vrije keuze. Nee de wereld gaat naar de tyfus en we dragen allemaal ons steentje bij door ons met een “eng” vaccin te laten prikken.
Een vriendin begon opeens over dat er niks bekend is over de lange termijneffecten op de vruchtbaarheid van vrouwen.
Mijn hoofd meteen: ok. It was nice knowing you.
Mijn vriend belde net en kan as zondag al terecht! Zo chill. Nu heb ik alleen ook hoop dat ik deze week kan bellen en ook zo snel terecht kan ('90). Ben hier veel te hyper over
Een vriendin heeft dit ook. En die doet verder alles gewoon netjes en verder niet gek ofzo. Dus op een of ander manier kan ik daar beter mee omgaan omdat die ook dit jaar zwanger wil worden (proberen). Al denk ik nu juist neem m wel want straks krijg je t wel hoogzwanger met alle mogelijke narigheid. Want de maatregelen zijn weg maar zij is dan niet beschermd.
Maar de ander loopt ook met dr mondkapje onder dr neus en vind t allemaal onzin. Dus daar heb ik echt heel veel moeite mee.
Ik durf het eigenlijk niet eens aan vrienden te vragen of ze hem nemen, bang voor het antwoord. Wil eigenlijk voorlopig zo min mogelijk contact met mensen die bewust niet gevaccineerd willen worden, maar in de praktijk is dat best rot als een groot gedeelte van je vrienden niet gevaccineerd wil worden. Maanden geleden riepen ze allemaal dat ze het tegen die tijd wel zien, nu zijn ze bijna aan de beurt. Hoorde toen ook argumenten over die rare langetermijn effecten die niet eens waar zijn. Echt wie verspreid die onzin? Er is gewoon niet tegenin te gaan en dan heb ik nog best hoogopgeleide vrienden, die vaak bekend zijn met wetenschappelijke artikelen etc.
We kunnen wel een clubje beginnen. Gezocht: gevaccineerde vrienden
Ik heb heel veel twijfelaars en een aantal vrienden die zoiets hebben van joe, prik maar. En we overwegen nu met die groep op vakantie te gaan zodra hij er bij iedereen in zit zou wel echt tof zijn.
Wat erg, vooral als ze zo dicht bij je staan. Die t al gehad hebben denken zeker onschendbaar te zijn ofzo?
De reden waarom iemand niet wil en hoe diegene zich verder gedraagt bepalen wel hoe erg ik t vind. Al vind ik t sowieso stom als je m niet neemt. En te veel jonge (nou ja 30ers) die denken gewoon dat het wel mee zal vallen bij hun. Maar heb echt tiktoks gezien van mensen met longcovid en dat moet je gewoon niet willen.
Ben vandaag echt beetje verdrietig ofzo.
Mn moeder heeft vandaag de 2e prik gehad en ik mag donderdag
Haha nu begin ik bijna te denken dat wij naar dezelfde locatie gaan. Ik mag zondag en heb die afspraak afgelopen zondag gemaakt.
Het is gelukt! 30 juni it is
Ach, ik kan me best voorstellen dat mensen met vragen zitten. Als ze niet meteen full-on wappie gaan zou ik ze niet meteen blocken hoor, vooral voor iemand die het gewoon spannend vindt zou ik persoonlijk wat meer begrip kunnen opbrengen. Kan ze zelf ook niet uitleggen waarom die risico’s er niet zijn (of wel), dus dat maakt het toch lastig.
HELD.
Is er eigenlijk een reden dat er standaard in de linkerarm wordt geprikt? Gewoon efficiëntie, de prikker kan iemand steeds op dezelfde manier op een stoel zetten. Of is er nog een andere reden?
Ik mocht aangeven welke arm ik graag wilde, dus misschien afhankelijk van locatie. Overigens is het wel links geworden, want ben rechts en dacht als ik spierpijn krijg dan is het onhandig als ik dat rechts heb.
Bij mij willen alle vrienden en familieleden tot nu toe gewoon geprikt worden, vind dat ook echt leuk. Eén vriend twijfelt nog wel, maar verwacht dat die wel gewoon gaat en van een aantal collega’s hoor ik wat twijfels.