Caronatopic #10

Wat erg, vooral als ze zo dicht bij je staan. Die t al gehad hebben denken zeker onschendbaar te zijn ofzo?
De reden waarom iemand niet wil en hoe diegene zich verder gedraagt bepalen wel hoe erg ik t vind. Al vind ik t sowieso stom als je m niet neemt. En te veel jonge (nou ja 30ers) die denken gewoon dat het wel mee zal vallen bij hun. Maar heb echt tiktoks gezien van mensen met longcovid en dat moet je gewoon niet willen.

Ben vandaag echt beetje verdrietig ofzo.

Mn moeder heeft vandaag de 2e prik gehad en ik mag donderdag :tada:

Haha nu begin ik bijna te denken dat wij naar dezelfde locatie gaan. Ik mag zondag en heb die afspraak afgelopen zondag gemaakt.

1 like

Het is gelukt! 30 juni it is :tada:

3 likes

Ach, ik kan me best voorstellen dat mensen met vragen zitten. Als ze niet meteen full-on wappie gaan zou ik ze niet meteen blocken hoor, vooral voor iemand die het gewoon spannend vindt zou ik persoonlijk wat meer begrip kunnen opbrengen. Kan ze zelf ook niet uitleggen waarom die risico’s er niet zijn (of wel), dus dat maakt het toch lastig.

HELD.

Is er eigenlijk een reden dat er standaard in de linkerarm wordt geprikt? Gewoon efficiëntie, de prikker kan iemand steeds op dezelfde manier op een stoel zetten. Of is er nog een andere reden?

Ik mocht aangeven welke arm ik graag wilde, dus misschien afhankelijk van locatie. Overigens is het wel links geworden, want ben rechts en dacht als ik spierpijn krijg dan is het onhandig als ik dat rechts heb.

Bij mij willen alle vrienden en familieleden tot nu toe gewoon geprikt worden, vind dat ook echt leuk. Eén vriend twijfelt nog wel, maar verwacht dat die wel gewoon gaat en van een aantal collega’s hoor ik wat twijfels.

1 like

Ik mag toch hopen dat we zelf mogen kiezen. Vind het al erg genoeg om als linkshandige gediscrimineerd te worden bij de snackbar (die snijdende vorkjes)

23 likes

Afsrpaak is gemaakt samen met mijn vriend op een locatie 5 minuten van ons huis. :sunglasses:

Ik ben echt excited, en we gaan lekker allemaal junkfood bestellen die dag.

11 likes

Vandaar mijn vraag. Mij werd niets gevraagd, heb het wel zelf aangegeven. Ben bij bloedprikken gewend dat ze altijd vragen welke arm de voorkeur heeft.

Maar goed, hij zit erin! :grin:

2 likes

Ligt een beetje aan de prikker! Vaak wordt aangenomen dat mensen rechtshandig zijn, zo staat de stoel ook (links geprikt). Al is het geen probleem om aan te geven dat je de andere arm zou willen hoor, het is meer een praktisch dingetje.

Loop de benen onder m’n lijf uit voor al die mensen die al gevaccineerd zijn maar toch nog stempel in hun gele boekje willen. Ze hebben er helemaal niks aan, het is alleen voor hun eigen administratie want het is geen reisbewijs. Toch nog zoveel mensen die er speciaal voor komen, van die schattige opaatjes en omaatjes van ver in de 80 :smiling_face_with_three_hearts: Daarnaast is het echt piekweek, zoveel afspraken hebben we nog niet gehad. Verwachting is wel dat het volgende week iets gaat dalen omdat er iets minder vaccins geleverd worden bij deze locatie.

18 likes

Ik dacht gelezen te hebben dat Frankrijk m wel accepteerde…?

1 like

Als het goed is zou er toch ook vanaf 1 juli zo’n corona reispas zijn voor binnen de EU? Dus tenzij je nog voor die datum wil reizen én ze keuren het goed heb je sowieso behalve leuk niks aan die stempel meer/toch

Er zijn wat uitzonderingen, wij moeten van de GGD zeggen dat het niet als reisbewijs geaccepteerd wordt en dat mensen toch moeten wachten op het Europese paspoort. Ik heb natuurlijk niet paraat welk land wel en welk land het niet accepteert. We dekken onszelf natuurlijk wel in mocht het uiteindelijk niet geaccepteerd worden in bijv Frankrijk.

3 likes

Ja dat snap ik inderdaad!

2 likes

Ben wel benieuwd hoe ze dit effectief gaan handhaven uiteindelijk. Is dat alleen als je met het vliegtuig gaat of gaan ze aan elke grensovergang staan controleren?

Het is zoooooo rustig bij de test lijn. :sleeping: We krijgen nu vaker mensen aan de telefoon die bellen voor vragen of verzetten van hun vaccinatie afspraak, dan mensen die een covid test willen maken.

10 likes

Ik ben aan het werk maar voel me toch best beroerd na m’n vaccinatie van gisteren… aftellen naar 20u hoor

1 like

Ik heb vandaag een afspraak kunnen maken. EINDELIJK!!! :partying_face::partying_face:

11 likes