Caronatopic #10

Jeetje wat gaan de cijfers de goede kant op, eerst durfde ik nog niet blij te zijn, maar het zet nu écht hard door!

16 likes

Blij toe dat het er allemaal weer wat beter uitziet.
Nu afwachten tot wanneer ik zelf geprikt kan worden. Eerst was overige zorgmedewerkers nu al aan de beurt geweest als ik nu kijk scheelt het niet meer met mijn leeftijdscategorie. Wachten op eind juni dan maar dat is nu ook nog wel te overzien.

Ben benieuwd of er de komende twee weken een stijging te zien is door het Suikerfeest. Vanwege Koningsdag zag je toch ook op verschillende plekken een stijgt

1 like

Tot er een nieuwe dodelijkere mutatie is waar het vaccin niet tegen helpt :smiley:

2 likes

De eerste prik zit er in! (Zwanger, 14 weken).

39 likes

Nou moet dit :frowning_face:

4 likes

Alle moslims wonen in flatjes, weet je toch wel

3 likes

yay dankzij de tips van het forum heeft m’n ma nu ook een afspraak :partying_face:

23 likes

Getekend!

1 like

Arghhh vorige week op het werk één iemand in quarantaine gehad omdat vriend ziek was en getest werd, dag later weer iemand in quarantaine omdat broer positief was. Bleek uiteindelijk niets aan de hand, maar je bent wel twee dagen iemand kwijt.

Vandaag worden weer twee collega’s getest, een vanwege melding corona-app en een vanwege milde klachten.

Iedereen is bij ons twee keer gevaccineerd en vraag me echt af wanneer we durven te gaan zeggen dat deze mensen wel besmet kunnen raken, maar dan niet meer besmettelijk zijn.

De acute zorg moest gevaccineerd worden om continuïteit te kunnen garanderen, maar het blijft een hopeloze gatenkaas. En morgen moeten we 350 mensen vaccineren. :weary:

9 likes

Wat een lastige kwestie! Maar hoe staan ze daar zelf in dan? Willen ze wel weer mensen ontvangen of willen ze zich blijvend afzonderen?
En zo nee, dan kiezen ze daar wel bewust voor lijkt me, dus voor het risico dat ze corona oplopen… Lullig ja, als ze het via jou op zouden lopen maar goed, als ze zelf geen vaccin willen :no_mouth: Nogmaals, dan kiezen ze bewust dus wel voor het risico…

3 likes

Ik zou eerlijk gezegd wel vrij pissig zijn. Ze willen wel alle zorg en moeite, maar weigeren zichzelf en hun omgeving/jullie te beschermen? Echt een vervelende situatie.

25 likes

Klopt het nou dat iedereen met een medische indicatie (de griepprik-groep) inmiddels een uitnodiging zou moeten hebben ontvangen? Ik heb de mijne namelijk nog niet, maar twijfel of ik te ongeduldig ben als ik nu al de huisarts ga bellen of dat dat wel kan.

Dit wordt bij de wekelijkse RIVM cijfers genoemd, dus aantal testen en ook percentage, zie hier: Weekcijfers COVID-19 | RIVM

1 like

Mijn opa aan mijn moeders kant heeft vorige week zijn tweede vaccinatie gehad hoorde ik gister. Tot nu toe gaat het naar omstandigheden heel goed met hem, aangezien hij ook bezig is met chemotherapie. Mijn oma aan mijn moeders kant krijgt deze week haar tweede vaccinatie. Ik ben zo blij dat ze zich uiteindelijk toch hebben laten vaccineren, want eerst wilden ze echt niet. Mijn oma heeft verder ook geen last gehad van haar eerste vaccinatie.

Mijn opa en oma aan mijn vaders kant willen nog steeds absoluut niet gevaccineerd worden, met als redenering dat ze toch nooit ergens heen gaan. Maar ondertussen mag mijn oma graag wandelen met haar rollator en raakt dan vaak aan de praat met Jan en alleman. Ook hebben ze veel klein- en achterkleinkinderen die veel te vaak en met veel te veel mensen langskomen. Er zitten ook een flink aantal wappies tussen die zich ook absoluut niet willen laten vaccineren, geen mondkapjes dragen en niet geloven in corona, dus ik ben zo bang dat ik mijn opa en oma straks verlies door hun onzorgvuldigheid.

Zitten er nog meer mensen klaar om tickets te scoren voor een pretpark als ze vandaag bevestigen te versoepelen?
Ik kan dan eindelijk weer eens met mijn kids iets leuks doen, dus ik ga voor Sprookjeswonderland :partying_face:

9 likes

Haha ik wilde ook precies hetzelfde park gaan boeken deze week. Heb geen haast er mee maar ga wel deze week tickets bestellen.

2 likes

Gisteren Pfizer gehad, vandaag geen noemenswaardige klachten. Alleen een zere bovenarm, beetje een blauwe plek-gevoel. Voel me verder top!

20 likes

Ha leuk! Het is al gelukt :slight_smile: Ik kon gelijk na het pushbericht al tickets bestellen haha.

3 likes

Ik heb net m’n 2e Astra Zeneca gehad :partying_face: benieuwd of ik en m’n collega’s weer ziek worden deze keer. Blij dat ik ze allebei gehad heb!

28 likes

Ik dácht van wel… maar vandaag komt er geen post. Dus misschien morgen nog afwachten?
Bij mij kwam uitnodiging op een adres van 5 jaar geleden, had ik blijkbaar nooit aangepast bij de huisarts :face_with_hand_over_mouth: toen ging ik op de site van de praktijk kijken en daar stond op dat alle uitnodigingen verzonden waren. Dus dat kun je ook nog even checken?

1 like