Haha hier ging het met de tweede wel wat beter. De mensen die de eerste heel ziek waren waren nu ook wel 24 uur niet fit en verhoging en rillerig, maar niet zo erg als de vorige keer.
wij zouden nog een keer afsluitend naar sprookjeswonderland gaan voordat mijn dochter te oud is.
Maar dat ging niet door corona en nu zegt ze (11)
Ik zie mij niet meer in de lieveheersbeestjes en op de paardjes zitten mam…
Boehoe het is zo’n leuk park
(Ze moet gewoon nog een keer met mij…)
Oh zoo jammer! Als 10 de max is heb ik gelukkig nog even te gaan
Ik weet bij mij wel zeker dat het adres klopt en helaas hebben ze ook niks op hun website staan. Heb zelf ook de PostNL app dus misschien inderdaad nog tot morgen afwachten.
Waarom zou je géén test doen? Ook al denk je voor 99,9% zeker te weten dat het niet zo is, je weet het nooit helemaal zeker, én en kan dan (na eerlijkheid) bij je medische afspraak zeggen dat je getest bent en negatief.
Genoeg testcapaciteit, dus gewoon doen!
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar als t gewoon de klachten zijn die je altijd heb zou ik gewoon gaan. Al was t corona dan mag je na een maand ook echt wel naar buiten ook al hoest je nog.
Ik hoest elke dag, soms wat meer soms wat minder, afhankelijk van hoeveel slijm mn lijf produceert. Dan zou ik elke dag moeten gaan testen als ik ergens heen moet (supermarkt, werk, veel meer doe ik niet namelijk).
Ik heb de afgelopen maanden vaak hooikoorts klachten gehad, zelfs soms benauwdheid. Dat is de reden dat ik al 11 keer ben gaan testen. Voor mezelf heb ik aangehouden dat als mijn klachten ineens verergeren / veranderen ik ga testen. Als ze langere tijd precies hetzelfde bleven, ging ik uit dat ik nog steeds negatief was na m’n vorige test.
Ik zag wel mensen, ook voor m’n werk / opvang zoontje, dat ik voor mezelf echt zeker zou willen weten dat het geen COVID is.
Pas nu een week/anderhalf heb ik nergens meer last van, maar in de winter heb ik gemiddeld eens per 2 weken getest.
Haha ja, geniet ervan! Ook zo leuk die foto’s van dat ze niet alleen op het paard kunnen totdat ze er bijna te groot voor zijn. Door de jaren heen
Als jij zeker weet dat je nergens een liftknopje hebt ingedrukt, lijkt het me safe. Maar sowieso goed om even te bellen!
@Eddie ik denk dat vooraf bellen echt slapende honden wakker maken is in dit geval. Weet niet hoe lang de afspraak is en hoeveel je hoest natuurlijk. Maar denk dat je heus niet naar huis wordt gestuurd ofzo. Zeker als je zegt dat het een chronische klacht is.
Ik probeer in een winkel t wel in te houden, maar als t echt een kriebel ofzo is dan gaat dat lastig. Als ik aan t werk ben hoest ik gewoon. Uiteraard als t even kan als er geen klant voor me staat. Als ik t niet doe klink ik op een gegeven moment als een motor die niet aanwil. Plus ik haal graag adem.
En ja als ik iemand hoor hoesten denk ik ook omg ga weg met je corona. Want zo is t leven nou eenmaal.
Ik schrik trouwens ook van de hoeveelheid mensen die weer van alles gaan doen. Dat er versoepelingen komen betekent niet dat t veilig is. Alleen dat er ruimte is op de IC als je daar met je halfdode lijk komt.
Ik ben zoooo blij dat de bibliotheken weer opengaan! Dat heb ik echt gemist, lekker snuffelen tussen de boeken. Ook blij dat ik weer kan zwemmen trouwens.
@Sundance Ik heb de mijne ook nog niet gehad. Op de website van mijn huisarts las ik dat ik nog de rest van mei een brief kan verwachten, dus ik wacht het nog maar even af…
Ik was een paar dagen weg en vond gister de uitnodiging in mijn brievenbus. Ik heb wel even een traantje gelaten, het voelt echt als een stap richting normaliteit. Begin juni mag ik dan!
ik ben zo iemand in een flat, ik heb standaard alcohol bij me als ik naar buiten ga. Ik ontsmet zelfs mijn sleutel als ik die in het slot van de algemene ingang heb gedaan. En voor iedereen die nu mij voor gek verklaart, ik weet zeker dat Penny me wel zal begrijpen
Je kan een liftknopje op zeer veel manieren zonder je vingers indrukken heb ik het afgelopen jaar geleerd.
ik snap dat terrassen open vanaf 6 uur niet. zijn er nou echt mensen die dan op een terras willen zitten, gaat er restaurants nou echt open om 6 uur s morgens?
Hoe hoest jij dan als je niet in je mouw hoest?
Ja als je geen uitnodiging hebt maar wel een afspraak (en je valt niet in de goede leeftijdscategorie) word je geweigerd op de vaccinatielocatie
Edit: wat @Sedana zegt dus haha
Kreeg net mijn uitnodiging, werd er ff emotioneel van, meteen een afspraak gemaakt en kan morgen al terecht! Zo enorm blij
@Clo ik las gisteren op het Viva forum () dat het blijkbaar op sommige GGD locaties wel mogelijk is om je te laten vaccineren als je nog niet aan de beurt bent en je ter plekke zegt dat je je uitnodigingsbrief medische indicatie bent vergeten.
Het zal vast kleinschalig gebeuren, maar ik denk niet dat het een loophole is eigenlijk. Dit had je je een jaar geleden toch niet kunnen voorstellen, dat er al een vaccin zou zijn en dat mensen zo graag gevaccineerd willen worden dat ze gaan sjoemelen om voor te dringen (blijft egoïstisch natuurlijk want er zijn mensen die ze harder nodig hebben en daarom nu aan de beurt zijn)