Caronatopic #10

Nee valt onder doorstroom binnen en dat is blijkbaar een versoepeling later. Echt scheef he?

Klopt echt van geen kant idd. Heeft er denk ik ook mee te maken dat de cultuursector niet hard genoeg ‘schreeuwt’. De lobby vanuit de horeca is bijvoorbeeld sterker. En de toerismesector, tja, daar zitten grote bedrijven achter die meer invloed kunnen uitoefenen op politiek Den Haag.

2 likes

En dan moet je nagaan dat wij alsnog klachten kregen dat het te druk was. Terwijl wij ons streng aan de maatregelen en max aantal bezoekers hielden :grinning_face_with_smiling_eyes:

140 mensen per uur in een van de grootste musea van NL.

5 likes

Ik heb net mijn eerste vaccinatie gehad!:partying_face: Hopelijk blijft de baby nog even zitten en kan ze straks genieten van de anti stoffen!

Ben wel tikkeltje zenuwachtig voor eventuele bijwerkingen (Pfizer). Maar vooral heel erg blij!

En @Ovenschaal nog heel erg bedankt voor je advies laatst!

32 likes

Wij hebben dus een online voorstelling gemaakt en grappen dus al best wel een tijd of we dat naar hem op moeten sturen op een dvd omdat het nu meer een film is geworden met veel hogere uitgevallen kosten.

2 likes

Fijn die Engelse vertaling erbij :joy:

2 likes

Ik kreeg een zelfde soort mail. Je volgt je eigen les waarbij de docent je begeleid. Ben er wel blij mee. En je kan er nog voor kiezen om de les online bij te wonen. Op zich voelt yoga op je eigen matje nog wel soort van ‘veilig genoeg’.

2 likes

Voor iedereen die het museum mist, morgen een rondleiding op tiktok https://vm.tiktok.com/ZMeGSmaq9/

Bij mijn sportschool geven ze alle groepslessen nu buiten, misschien dat dat bij jouwe ook kan?

YES ik krijg vandaag de uitnodiging, eindelijk! :partying_face: Heb meteen een afspraak gemaakt. @Bill weet jij al meer? Ik hoop dat je 'm ook vandaag krijgt!

42 likes

Oh pff zo frustrerend. Gaat ze wel in quarantaine?

Een kennis van mij komt ook net uit een paar maanden India en huppelt ook vrolijk rond want “toch negatief getest !!1!”

Die quarantaineplicht is er ook nog niet doorheen, zo stom.

2 likes

Kan je vriend haar niet ophalen met een of andere hermetisch af te sluiten trailer? Dan pakt hij zichzelf in een ruimtevaartpak en duwt hij haar in die trailer. Deur op slot en de komende 14 dagen elke dag via een klein luikje wat water en brood naar binnen.

1 like

amai.

en groot gelijk.

2 likes

Ik ben uit de bureacratische loop en heb eindelijk m’n vaccin afspraken staan!!

17 likes

“Recordaantal burenruzies gemeld in coronajaar” aldus de NOS đŸ„Č

3 likes

Ik heb hem dus helaas nog steeds niet ontvangen. Net de huisarts gebeld en kreeg de assistente aan de lijn maar die wist er echt helemaal niks van voor mijn gevoel. Zij zegt dat ze de uitnodigingen in batches versturen (ik dacht per huisartsenpraktijk, maar zij deed net of ze het binnen de huisartsenpraktijk in batches verstuurden) en dat ik binnen nu en twee weken een oproep zou moeten ontvangen. Dus ik zei dat overal in het nieuws is dat iedereen met een medische indicatie nu uitgenodigd is. Ze kon wel in het systeem zien dat ik de griepprik krijg dus dat ik hem zou moeten ontvangen maar verder wist ze niks en moest ik de komende twee weken nog afwachten. Ik heb zelf het gevoel dat dit helemaal niet klopt maar weet ook niet zo goed wat ik verder nu kan doen.

Ze zei eerst ook nog van ja je kan gewoon inloggen met je DigiD en een afspraak maken. En toen zei ik dus van: “O ik dacht dat dat alleen kon als je op geboortejaar aan de beurt was en niet als je een medische indicatie hebt, omdat je dan echt de brief nodig hebt”. En toen zei ze iets van: Ja zoiets hoorde ik laatst ook wel. Dit telefoongesprek gaf me in ieder geval helemaal geen vertrouwen. Ik dacht die assistentes worden vast platgebeld hierover maar het leek net of ik de eerste was die belde met een vraag want ze had echt geen idee. Bedenk me nu dat het misschien wel een invaller was ofzo want ik kan me bijna niet voorstellen dat je als assistente nu zo weinig besef hebt van dit proces.

1 like

Ik lees wel vaker over je schoonmoeder en vraag me wat af: kun je er echt om lachen, of is dat een overlevingsstrategie en ga je eigenlijk kapot van binnen? Klinkt mssch wat dramatisch, maar ik heb namelijk echt bewondering voor je hoe je met zo’n persoon in je familie kan omgaan. Ik zou echt zo gefrustreerd zijn dat ik er helemaal aan onderdoor zou gaan vrees ik. Ik zou echt heel graag willen dat ik over bepaalde dingen wat nuchterder kon zijn, of dingen van af kon laten glijden. Je ben echt mijn :dizzy: inspirator :dizzy: wat dat betreft :joy:

1 like

Dat snap ik inderdaad van je vriend, het lijkt me zo’n ontzettend moeilijke situatie. Wel echt heel fijn dat het jou lukt om het niet zo dichtbij te laten komen.
Ik hoop toch voor jullie dat ze misschien ooit haar verstand terugvindt!

LET’S GO voor test nummer acht (denk ik, ben de tel kwijt :sweat_smile::sob:). Denk dat t wel meevalt maar de mensen die ik gezien heb zien allemaal veel mensen voor werk, dus beter uit voorzorg testen

1 like

Ja dat mn klachten meevallen. Negen van de tien keer verdwijnen ze ook na afspraak maken of testen. Maar goed ik ken mezelf, ga anders in m’n hoofd zitten en psychosomatische klachten ontwikkelen bijna

1 like