Daniel Verlaan post net op Twitter: Vaccinatieprogramma al maanden lek, iedereen kan voordringen en prik krijgen
Denk dat dit echt per GGd verschilt. Ik had de envelop mee want handig alles in een en zelfs die werd gecheckt.
“De uitnodiging, die bedoeld is voor zorgmedewerkers, werd door tal van zorginstellingen online geplaatst. Ik downloadde het Word-document, veranderde de placeholder ‘NAAM’ in mijn eigen naam en kon binnen een dag mijn vaccinatie halen. Ja, echt. En dat kan al sinds januari.”
En dan de reactie van de GGD: “De dag erna hebben we de GGD op de hoogte gesteld van het lek. In het kader van responsible disclosure wilden we de GGD ruim de tijd geven voor eventuele aanpassingen. De GGD had daar geen interesse in en dreigde juridische stappen tegen mij te ondernemen als ik zou publiceren.”
Het begint er toch op te lijken dat er iets vanuit mijn huisarts niet goed is gegaan met het doorgeven van mijn naam voor een vaccinatie net weer contact opgenomen maar begin het nu somber in te zien.
Ja ik vind dat je zo hufterig doet nog erger dan dat 't kan
Oh had niet helemaal gelezen. Wat slecht.
Ja toch? Als ik hier lees hoeveel mensen zo graag onderhand hun vaccinatie graag willen en sommige eikels dit dus gewoon kunnen doen… pfff. Schandalig, die mensen die zo voordringen, en dan nog de reactie van de GGD hierop.
Urgh word echt boos van die voordringers. Ja, het is goed dat mensen een vaccin willen. Maar ik ben dus wèl risicopatient en door een fout bij de huisarts heb ik nog steeds geen mogelijkheid tot vaccineren en moet ik hoogst wss wachten tot mijn leeftijdsgroep aan de beurt is. Wat dus nog wel ‘even’ kan duren want ik ben pas midden twintig. En ja, dat staat los van elkaar maar ik vind het des te frustrerender dat er gewoon mensen voor hun beurt gaan.
Kan je huisarts niet een mail eruitsturen? Ik weet dat mijn (nieuwe) huisarts ook uitnodigingen per email verstuurde, die waren wel officieel en dan doorgegeven etc maar dan kon je het zelf printen.
Wat natuurlijk ook superfraudegevoelig is overigens, hoop dat die niet verspreid worden zoals die brief voor de zorg, maar toch. Wat erg, dat je nog zo lang moet wachten.
Ik ben er bang voor. Zou vanmorgen/begin van de middag gebeld worden als er vaccins over waren die de huisarts vandaag zelf zette, maar ik ben niet gebeld. Ben nu aan de telefoon met ze (mega lange wachttijd) om het even te checken dus hoop stiekem dat ze m’n telefoonnummer gewoon niet hebben of ze me vergeten waren en ik alsnog kan komen maarja…
@Hufflepunk ze hebben geen idee hoe ze aan die brieven moeten komen of mij uberhaupt nog moeten uitnodigen nadat ze officiele lijst al verstuurd was. Dat is het lastige…
Nouu hij zit er in hoor (AZ). Opgelucht dat het toch gelukt is!
En zo snel na je vorige berichtje! Wat fijn!
Mijn ouders hebben ook allebei een afspraak kunnen maken gelukkig! Zo blij mee (:
Ik sprak vanmorgen een bejaarde mevrouw die sommige mensen toch zo raar vond, want ‘ze willen niet met me in de lift.’ Nadat ik zei dat ik dat wel snapte en het zelf ook niet zou doen keek ze me glazig aan. Zij is ongetwijfeld gevaccineerd en ik niet, ondanks dat ik een risicopatient ben met mijn (lichte) astma. Dus nee, ik stap niet bij iemand in de lift.
In Rotterdam is een prullenbakvaccin!
Ik zit al de hele tijd prullenbakvaccin te refreshen. Zie nu bij een praktijk in Rotterdam beschikbare vaccins en dat is niet hier, maar als er een FF’er binnen 10 minuten kan zijn… go go go!
Haha ja ik kijk ook kei vaak, maar Den Bosch - Rotterdam duurt te lang
Haha er zitten er hier twee in de buurt en ik hoop echt dat het een keer bingo is.
Superfijn voor de mensen hier die al hun uitnodiging/vaccin hebben gehad!
Ik word des te ongeduldiger. Ben ook een beetje bang dat er iets mis is gegaan, maar misschien moet ik deze week gewoon even afwachten.
Helemaal eens dat je een egoïstische lulhannes bent als je fraude pleegt om eerder gevaccineerd te worden, en dat er kwetsbaardere mensen zijn die eerst aan de beurt moeten komen maar uiteindelijk draagt ook die lulhannes bij aan het doel van groepsimmuniteit. Op individueel niveau is het wel heel erg als een kwetsbaarder persoon langer moet wachten maar op macro niveau rechtvaardigt een kleine groep die fraude pleegt en voordringt niet om de processen (los van check of je wel een brief op je eigen naam mee hebt) aan te scherpen en te vertragen. Dus ik snap niet zo goed waarom Daniël Verlaan spreekt over de GGD de kans te geven processen aan te passen. Want niemand is gebaat bij extra checks and balances tegen fraude want dat betekent nog meer vertraging, ook voor de risicogroep.