In de GGD test lijn chat zitten agents gezellig met elkaar te kletsen waarom ze geen vaccin nemen. Echt I can’t met deze mensen.
Mijn broertje direct een bericht gestuurd dan is iedereen in ons gezin (die in Nederland woont) gevaccineerd. Mijn vader heeft vandaag zijn tweede gehad en ik werk in de ouderenzorg dus ben al langere tijd volledig gevaccineerd.
Heeft iemand enig idee wanneer het prikmoment is?
Er kunnen vandaag op vier plekken misschien nog meer prullenbakvaccins komen! Voelt als kaartjes voor een concert scoren
Door heel Nederland of Rotterdam en hoe weet je dit?
Edit: grapje staat gewoon op de site. Was te gefocust op Rotterdam
Edit 2: NU nog maar 3 Rotterdam still in the running
De drie mogelijke locaties zijn Rotterdam, in Vlissingen en derde locatie weet ik niet.
Misschien een domme vraag maar is er eigenlijk al een land waar alle mensen zijn ingeënt en Corona niet meer voorkomt?
Ik denk dat er nooit een land gaat zijn waar alle mensen zijn ingeënt
Maar naar mijn weten is er nog in geen enkel lang groepsimmuniteit
Israël ook niet dan? Zonder Palestijnen bedoel ik dan denk niet dat die een vaccin krijgen. Nou ja dan dus ook niet echt groepsimmuniteit
Bhutan was een paar weken geleden in het nieuws dat daar binnen een week tijd vrijwel alle volwassenen waren gevaccineerd. Als ik nu hun besmettingen bekijk dan zijn dat er maar een paar maar ik weet niet hoe dat voor de vaccinaties was.
Er staat nu weer mogelijk 4 locaties maar Rotterdam en Vlissingen niet meer. Jammer had me er al op verheugd dat iedereen gevaccineerd zou zijn
Maar is dat percentage met of zonder de Palestijnse inwoners meegerekend? Wel een significant verschil natuurlijk
Wat irritant dat op het eerste gezicht NL, BE, DE allemaal dezelfde kleur lijkt maar als je inzoomt zie je weer dat NL nog lichter groen is.
Dit is dus inclusief tweede prik, als het gaat om eerste prik zijn de percentages wel hoger natuurlijk
M’n eerste Pfizer zit erin! Toen ik bij de locatie aan kwam voelde dat toch wel echt goed, bijna speciaal ofzo haha
In Giebraltar was toch iedereen gevaccineerd ?
Lijkt me echt hetzelfde gevoel als stemmen ofzo? Want als ik ga stemmen voel ik me ook soort van trots op mijzelf en op iedereen die ik zie stemmen, zo van dat doen we toch even hé, met een vaccin halen lijkt me dat ook! Haha
Haha ja echt zo’n saamhorigheidsgevoel inderdaad!
Pleister eraf halen deed nog het meeste pijn van alles trouwens en tot op heden nog geen derde arm, dus so far so good allemaal
Ik vond het vaccin laten zetten ook echt zó meevallen. Ga vanzelf altijd helemaal krampachtig zitten, ook al heb ik wss al meer prikken in m’n leven gehad dan een heel bejaartehuis bij elkaar. Maar toen ze bezig was dacht ik echt wow is dit het? Vond de hep b vaccinatie veeel vervelender bv. Dus voor de mensen die nog moeten/mogen; het is echt te doen! Over de bijwerkingen kan ik nog niks zeggen haha
Hahaha dit zeg ik ook altijd. Ik voel bijna niks van de prik, maar die pleister…
Ik kijk elke dag de update op coronabeeld.nl haha en reken dan uit hoeveel weken we nog moeten om de drempel van 60% te halen en wanneer ik ongeveer aan de beurt ben. Maar mijn vriend wordt gek van mijn updates. Elke keer weetje vandaag zoveel en als dit doorzet zitten we ongeveer over anderhalve week op 40%