Ben gelukkig negatief getest maar kreeg zondagnacht precies dezelfde klachten als toen ik positief getest was 7 maanden geleden (verkouden, beetje verhoging en zelfs ook op zondagnacht). Heb long covid dus mn reuk en smaak is vervormd/weg, brain fog en ben ontzettend snel buiten adem. Was echt even bang dat ik weer vanaf het begin moest gaan beginnen…
Ik vind het echt knap (en bovenal ontzettend naïef) hoe mensen zo’n vertrouwen in hun immuunsysteem kunnen hebben. Het is gewoon net russian roulette. Ik vraag me af of deze mensen zich ook vrijwaren van andere ziektes, kanker e.d. Of houdt alleen corona rekening met vertrouwen hebben?
Gisteren had ik alleen een beetje last van duizeligheid en wat spierpijn, maar helaas ben ik vannacht echt niet lekker geworden (gisteren AZ gehad). Wist dat dit kon komen maar vind het toch een beetje spannend. Ben onwijs misselijk etc en weet dat dat erbij kan horen, maar heb ook wat steken/druk op m’n borst en een beetje het gevoel alsof er soms opeens, kort, een band om mijn lichaam wordt getrokken. Heeft iemand enig idee of dat een normale bijwerking is? Opzich heb ik vaker druk op de borst (hoort bij mijn afwijking), maar die steken zijn wel nieuw. Nadat ik de huisarts zo ongeveer heb gestalkt om uberhaupt een vaccin te krijgen wil ik die eigenlijk niet zo snel bellen. Ben er pas ‘patient’ (?) en heb ze in die weken al meer gebeld dan mijn vorige huisarts in heel mijn leven.
Als je het niet vertrouwt gewoon bellen, maakt niet uit hoe lang je er al ingeschreven staat bij de HA. Het gaat om je gezondheid. Beter 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig.
Sterkte!
Ik zou ook voor de zekerheid even bellen, rivm geeft ook aan contact op te nemen met de HA bij pijn op de borst na AZ. Liever een keer te vaak bellen dan te weinig (maar snap heel goed dat je niet ‘te vaak’ wil bellen voor je gevoel).
Ik heb gister ook AZ gehad, heb nu vooral last van vermoeidheid, spierpijn en ontzettende hoofdpijn. De vaccinatie zelf viel me alles mee, ben heel bang altijd van te voren maar voelde er niks van gelukkig.
Zou je daardoor niet tegenhouden en gewoon bellen hoor. Pijn op de borst is een van de bijwerkingen waarbij je huisarts moet bellen. Zie ook website rijksoverheid (voor mijn gemak, staat vast ook in bijsluiter):
*edit: @paraplu was me net voor !
Thanks voor de reacties. Kijk het nog heel even aan en als het straks nog zo is, ga ik toch maar even bellen. Gaat idd om mijn gezondheid.
Ik zit om de paar uur op de website van het rivm te refreshen in de hoop dat mijn moeder (1966) een afspraak kan maken. Nog even afwachten
Hadden ze daarin ook niet een automatische oplader kunnen stoppen ofzo. Pffff, zit ik hier met m’n half lege telefoon in de trein én slecht WiFi signaal. Of wacht, misschien wordt dit alles beter als prik 2 er ook in zit
Curevacvaccin wordt begin juni goedgekeurd waarschijnlijk Nog even wachten op de effectiviteitsresultaten maar als die goed zijn hebben we er weer 1 bij
Ja bizar. Ik denk zelf nauwelijks wappies te kennen… Maar als ik op insta kijk of de nieuwsberichten volg (zoals vorige week in Barneveld) lijkt de groep enorm.
Zeer zorgelijk.
Isa Greens heeft ook weer een heel relaas gepost en eigenlijk moet ik het negeren maar dat kan ik niet want ik vind het ook fascinerend.
Zo verteld zij dat de overheid enorm veel invloed heeft. Men moet zich 3 x per jaar laten vaccineren en dat wordt geregistreerd in een corona paspoort. Isa is ervan overtuigd dat er nog veel meer gegevens geregistreerd gaan worden in het paspoort.
Hoe dan? Hoe kan je zo achterdochtig zijn?
Complotten in het complottopic aub
Waar zie je dat, waar ze mogelijk kunnen komen? Ik zie wel van “er komen mogelijk op x locaties vaccins vrij” maar ik zie niet waar.
Iemand vertelde mij dat ze altijd tussen 17-18 beschikbaar komen als ze er zijn. Is dat ook zo, weet iemand dat? Misschien @DoeMaar jij zit er wel bovenop geloof ik haha
Ik weet idd ook niet waar, want dat zie je pas als 't blauw is.
Hoeveel verwacht en wanneer blauw wisselt ook lijkt, ik kijk gewoon vaak. Heb een tabje naast 't forum open staan op m’n telefoon
En edit: gisteren om twaalf uur wist ik al dat m’n test negatief was! Gelukkig zat ik nog te zoom borrelen en niet te slapen
Mijn buren hebben hun auto ook vol met dit soort stickers.
Ja die verwachten ze nu wel echt snel ja! Ben ook superbenieuwd. En ook wat ik heb gehad dan, dat wordt dan ook heel snel bekend.
Mijn man heeft op basis van medische indicatie ook zijn eerste prik gehaald vandaag. Zijn we straks op 3 dagen verschil allebei gevaccineerd. Ik ben zwanger en had al een hoger risico, dus dat vind ik echt heel fijn.
Ik wilde dit ook komen posten haha. Wat heerlijk dit
Er word nu geadviseerd om als zwangere ook te vaccineren. Maar eerder werd er gezegd om na vaccin te wachten met zwanger worden. Hoe zit dit precies? Geldt dat dan ook niet meer?