Caronatopic #10

Mozaiek

Heeft vaccins beschikbaar

Slaghekstraat 251D,
3074 LJ Rotterdam

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

Ambassadeur prullenbakvaccin is er weer

14 likes

Nee is echt fake nieuws.
Zowel m’n vader als ik kunnen nog steeds niet goed bellen in de supermarkt hier in t dorp. Nog steeds kut verbinding. :weary:

1 like

Haha ze zijn een inzamelingsactie begonnen om deze tweets op bushokjes te krijgen :joy:… en het lijkt gelukt geloof ik!

5 likes

Ik werd vandaag gebeld en hoorde op een gegeven moment alleen maar ruis. De voicemail klonk ook zo, terwijl iemand er wel wat had ingesproken. Ik weet het zeker; komt door AZ!!!

3 likes

Ja al dat gelul over die chips enzo. Allemaal fake. Ben er echt geen donder mee opgeschoten… heb alleen maar Corona bescherming gehad :slightly_frowning_face:

3 likes

Ja ik hoop het ook. Zal zo blij zijn dan, daar hebben we maar mooi ons steentje aan bijgedragen!

1 like

Ahh ik wil ook maar gaat mij nooit lukken om ergens binnen tien minuten te zijn aangezien ik geen auto heb

1 like

Mijn Corona traject bij de fysio loopt over twee weken af. Ik ben 6 maanden bezig geweest en ik weet zeker dat ik zonder deze begeleiding me nu niet zo gevoeld had. Het gaat goed, bijna alle klachten zijn weg (behalve de slechte concentratie en geheugenverlies), maar fysiek voel ik me goed. Ik wilde ook even een succesverhaal delen en toch ook benadrukken dat het heel erg belangrijk is om hulp te zoeken als het herstel van Corona niet vanzelf gaat.

Hoe gaat het met alle andere forummers? @midheavenmoon @chiren @cremeinyourcoffee @VickyViolence @Ladybug @Hatsmetflats @Daytona en alle anderen (die ik per ongeluk vergeet) met langdurige Corona nasleep. Ik hoop dat het met jullie ook de goede kant op gaat!

32 likes

Omygod ik was hiervoor prima bij m’n afspraak weggerend!!
Weet je nog waar in Dordrecht het was?
(ik ben nu aan 't overwegen m’n werk weer met de fiets ipv lopend te doen in de hoop een vaccin te krijgen, terwijl what are the odds dat Dordrecht nog een x vrij komt)

1 like

Ik had vandaag mentaal een erg slechte dag, maar fysiek ga ik langzaam vooruit. Ik ben nog steeds buiten adem als ik de trap op loop en ik lig als het mogelijk is om kwart over 8 in bed, omdat ik kapot ben aan het eind van de dag, maar ik heb het gevoel alsof ik toch iets meer energie heb dan in het begin van mijn long covid. Mijn brainfog is zo goed als verdwenen en ik hoop echt dat het zo blijft.

Ik ben blij dat het met jou ook de goede kant op gaat. Ik hoop dat het met de rest ook snel wat beter gaat

1 like

Wat goed om te horen hoe het jouw geholpen heeft. Hoe ben je bij de juiste fysio terecht gekomen?

Bij mij nog niks veranderd. Ik sta bij de longarts en de fysio op de wachtlijst. Maar de fysio is via de huisarts, wellicht dat ik met jouw tips zelf iemand kan vinden. Zonder wachtlijst. Ik merk namelijk dat ik niet eens 5000 stappen per dag kan en sporten gaat al helemaal niet.

1 like

Is er al iemand met long covid hier die een vaccin heeft gekregen? Ik las wat berichten dat uit studies blijkt dat er na een vaccin vaak een verbetering is bij de long covid patiƫnten. Wil geen valse hoop geven, maar heb wel benieuwd of er al een ervaringsdeskundige is.

1 like

@cremeinyourcoffee oh wat lastig… die ups en downs zijn echt vervelend. Wel fijn dat je wel iets van verschil merkt, hopelijk geeft dat een beetje perspectief! You got this :heart:

@Ladybug ik ben eerst naar de huisarts gegaan voor een verwijzing naar de fysio (dat moest nog in oktober), ik had zelf als een fysio uitgekozen waar ik vaker was geweest en waar ze heel kundig zijn. Zij hebben speciale Corona groepjes, dus het was wel erg fijn om met gelijkgestemden te sporten! Heel verschillende ervaringen en nasleep allemaal. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent. En wees een beetje lief voor jezelf, het is niet niks! :kissing_heart:

@Dr.Watson Ik heb begin maart AstraZeneca gehad. Toevallig is dat wel rond mijn omslagpunt geweest dat het ineens veel beter ging, geen idee of het in verband met elkaar staat eigenlijk… nooit bij stilgestaan!

9 likes

Ik en mijn partner hebben gewoon al een uitnodiging voor een vaccin (Belgiƫ)! Vreesde eerst dat het spam ofzo was maar het blijkt te kloppen. Volgende week kunnen we ingeƫnt worden met Pfizer. We vallen trouwens niet in een risico groep en zijn 33 en 35 jaar. Geen idee waarom maar we zijn superblij. Helemaal niet verwacht.

15 likes

Oh dat is wel bijzonder! In mijn omgeving (ook Belgiƫ) krijgen nu eind 50ers hun uitnodiging.

Awh nee waarom mis ik dit altijd net :sob: Het was gewoon prima te doen voor mijn broertje, maar hoop dat dit de locatie was die eergister ook al aangaf mogelijk vaccins over te hebben

Even zoeken maar er staat inderdaad risicogroep ja volgens mij. Wel echt geen idee waarom… echt gek dat dit zo kan gebeuren maar ben er wel ā€˜blij’ om.

Het begin is echt zwaar, weinig vooruitgang en na weinig herhalingen van een oefening zit je al 5 minuten uit te puffen. Het wordt echt beter, maar dat duurt helaas even… komt echt wel goed, de aanhouder wint! Ook sterkte voor jou :kissing_heart:

2 likes

Wat ik hoor/lees van mensen die het vaccin niet willen, is dat paracetamol en de pil al tientallen jaren op de markt zijn en alle (lange termijn) bijwerkingen daar dus van bekend zijn. Dit vaccin bestaat pas een jaar dus daarvan weet je niet wat de bijwerkingen zijn en of het wel veilig is, want het is niet lang genoeg getest daarvoor.

(Dit is dus niet mijn mening hĆØ, ik citeer alleen maar andere mensen. Voordat iemand nu wil gaan uitleggen waarom dit een bullshit argument is, ben ik van op de hoogte haha!)

1 like

1966 kan ook online een afspraak maken voor vaccinaties! Als mijn ouders thuis zijn gaan we meteen afspraken maken voor ze

20 likes