Caronatopic #10

Oh het gaat echt zo snel nu! Wat fijn.

Mijn pessimistische brein is nu ook een beetje bang dat dit komt doordat veel mensen weigeren, laten we vooral heel erg hopen dat dat meevalt.

@midheavenmoon Ah meid, ik had zo gehoopt dat ik een ander bericht van je zou krijgen… lijkt me heel heftig waar je nu doorheen gaat. Hoe zit je nu qua begeleiding? Kunnen ze nog iets voor je betekenen? Blijf vooral delen hier, voel je zeker niet bezwaard. Ik hoop dat het vaccin je een duwtje in de goede richting geeft. Ik denk aan jou! :kissing_heart:

@Ikgebruiklievergeennaam dat is heel confronterend ja… Goed dat je aan een POH denkt, als je daar behoefte aan hebt moet je dat zeker doen. Ik heb weinig onderzoeken gehad (behalve wat testjes bij de fysio die niet al te best waren), niemand is daar in oktober over begonnen terwijl er wel aanleiding voor was. Denk dat ze nu alweer nieuwe inzichten hebben gekregen! Ergens misschien fijn dat je een bevestiging hebt dat er wel degelijk iets zichtbaar is bij die longfoto, ik had het achteraf misschien wel fijn gevonden omdat ik vaak dacht dat ik me aanstelde (ik ben pas 23 jaar oud, alleen oudere mensen hebben een nasleep dacht ik). Dikke knuffel :kissing_heart:

Nee heel gek. Enige dat ik kan bedenken dat de huisarts het dossier niet heeft aangepast en ik nog als ‘zwanger’ sta? Ik neem enkel de pil en geen andere medicijnen. Heb verder enkel last’ van hooikoorts. Mijn man neemt wel medicatie dus voor hen kan het nog wel ergens kloppen. Maar dat heeft in principe niets met mij te maken neem ik aan? Moet ergens een dout zijn vermoed ik dan…

1 like

Meteen doorgestuurd naar m’n tante

1 like

Ik heb laatst gehoord dat ze dat zouden doen vanwege privacy, zodat er niet alleen risicopatiënten in de rij staan. Maar ik lees nu online dat ze die strategie toch niet volgen.

Aahh fijn dat het goed met je gaat! Ik begin weer wat te ruiken (eergisteren merkte ik plots de vanillegeur van m’n MAC lipstick op, normaal haat ik die geur maar nu was ik héél gelukkig haha), maar ik verlies véél haar momenteel. Is blijkbaar ook deel van de nasleep :cry:

5 likes

Ik hoop dat iedereen met langdurige klachten snel verbetering zal zien! Hadden jullie tijdens de besmetting ook zware klachten of kan je ook bij milde klachten een lange nasleep hebben? Echt een nare situatie allemaal en is nog een understatement!

1 like

Nee ze werken daar afwisselend met sneltesten en PCR testen. De zorg (als je direct contact hebt met patiënten) krijg biv wel altijd een PCR test ivm het hogere risico. Zo staat het in ieder geval op de corona info pagina van mijn werk.

Edit: zorg medewerkers hebben ook een ander telefoonnummer, dan krijg je voorrang en moet je biv als bewijs je loonstrookje of je contract meenemen.

1 like

ah yes nog maar 20 jaar te gaan

8 likes

Nauwelijks klachten, alleen geen reuk en smaak. 3 weken na besmetting kreeg ik bij inspanning heel erg pijn aan/in m’n longen. Zegt dus weinig!

31 in mijn geval :sob:

3 likes

Ik zat net ook al jreej over 21 jaar al aan de beurt! (m’n vriend over 7! En een vriend van ons die haar vaak komt door medisch risico ook bijna, vind ik ook een fijn idee)

1 like

In NL hebben we deze gezondheidscheck https://www.nhg.org/sites/default/files/content/nhg_org/uploads/final_gezondheidsverklaring_03_2021_web.pdf . Je ziet bij vraag 2 en 3 een lijstje met ziekteverschijnselen waardoor je thuis zou moeten blijven (kans op corona), verder staat er niets in over ziek voelen/zijn dus denk dat het dan oké is!

2 likes

Een paar maanden geleden vroegen ze inderdaad of je in de zorg werkte of door bron en contactonderzoek kwam en dan moest je inderdaad een PCR test. De vorige keer dat ik er was (twee weken geleden), vroegen ze alleen nog maar of je in de zorg werkte, dus ik denk dat ze hun richtlijnen hebben aangepast?

Ik ben net terug van weer een curevac visitatie en ze vertelden dat ze volgende week een persbericht met resultaten uit verwachten te sturen. Ik ben benieuwd!

1 like

Lol. We hebben als school nu 2 enorme dozen met zelftests ontvangen en de mededeling in de mail van: “je mag ze komen halen.” Maar niemand kwam ze halen.
Komt de conciërge ze net bij iedereen langs brengen: “Zo. jij krijgt er 6. En jij ook. En jij ook. En jij bent gevaccineerd toch? Dan krijg je er maar 4, omdat het kan.” :’)
Volslagen random haha.

(Maar ik ben bijna instant verkouden dus wordt regelmatig getest bij de GGD :’))

8 likes

Haha, daadkracht!

Op de school van mijn man zijn ze ook gearriveerd en mag iedereen er twee per week gebruiken. Één van zijn collega’s zei dat vooral de toch al voorzichtige collega’s die zullen gaan gebruiken en dat het netto dus niet zoveel zal opleveren. Daar zit wel wat in denk ik, maar toch, misschien pik je er zo toch wat besmettingen uit die anders niet zouden worden opgemerkt. Anderzijds denk ik dat de leerlingen beter ook zelftesten zouden kunnen krijgen, maar ik denk dat daar momenteel geen capaciteit (of logistieke capaciteit) voor is.

Huisartsenpraktijk Nieuw-Lekkerland
Heeft vaccins beschikbaar
A.Heynisstraat 6,
2957AA Nieuw-Lekkerland
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

7 likes

De 1e prik zit erin :partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

25 likes

Ik denk ook dat minder mensen überhaupt gaan testen. Ik ben dus weer snot verkouden en maandag ochtend getest. En dinsdag weer aan t werk.
“Ooh, Heb je effe zo’n zelftest gedaan?”
“Nee… want heb klachten…?”
“Ja, zal wel net zo effectief zijn toch …”

Mensen luisteren écht niet :cold_face:

2 likes

Dat weet ik niet, heb nog niks dichtbij genoeg in de buurt gezien om me daar in te verdiepen :sweat_smile:

Als het via het raadplegen van deze site mij lukt om gevaccineerd te worden, krijg ik van de arts dan ook het tweede vaccin (als voor het type vaccin een tweede prik nodig is)?

Of u van dezelfde arts ook een tweede prik krijgt, bespreekt u met de arts van wie u een eventueel ‘gered’ vaccin ontvangt. Deze website faciliteert enkel dat mensen weten, waar eventueel een vaccin over is. De registratie wordt op reguliere wijze geborgd zoals gebruikelijk bij mensen die wél op afspraak gevaccineerd worden. U ontvangt dus een vaccinatiebewijs.

2 likes