Caronatopic #10

Ik denk gewoon wachten tot je de officiële uitnodiging krijgt?

1 like

Ja idd, zie daar ook sowieso de meeste praktijken in die omgeving aangesloten

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/rivm-moet-nog-170-000-prikuitnodigingen-versturen-het-voelt-zo-oneerlijk~a727d1f4/?fbclid=IwAR1o6lvQneVrjVYssO7nqxX5MRVUzZe27STrttpJ121CgbRXoBGP6jSQWIc

:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

1 like

:cry: ik zit ook nog te wachten. HA geeft aan dat hij mijn gegevens heeft doorgegeven en hoopt dat ik deze maand nog een oproep krijg. Het is zo frustrerend allemaal voor iedereen.

2 likes

Ja echt hé, veel no shows dan

Hoeft niet per se, het kan ook zijn dat een huisarts 10 ampullen van 11 doses heeft, als er dan 99 mensen komen kan hij 1 hele ampul terugsturen of bewaren, maar als de 100e binnen komt lopen heeft hij 10 doses over, want die 10e ampul moet hij dan open maken en die geopende ampul is beperkt houdbaar.

7 likes

Gaat dan wel heel snel zeg want zie nu alweer niks en checkte het echt 5 minuten terug nog

Nee ik hou het in de gaten voor mijn broertje. Ik ben zelf al volledig gevaccineerd omdat ik in de ouderenzorg werk naast mijn studie.

De reacties hieronder zijn echt om te janken
“Ja ik heb AZ geweigerd, maar nu zeggen ze dat ik achter aan moet sluiten, ZO ONEERLIJK!”
“Ja ik heb 2 brieven gekregen, 1 voor mijn leeftijd en 1 voor mijn risicogroep, MOET IK NU TWEE PRIKKEN?”
“Ja ik heb al 3 jaar geen griepprikuitnodiging gekregen, maar wel een uitnodiging voor vaccinatie op een adres waar ik al 3 jaar niet meer woon” NOU DAN WEET IK OOK WEL WAAR DIE GRIEPPRIKBRIEF GEBLEVEN IS VRIENDIN :sob:

24 likes

Te dom om te poepen

1 like

maar jij gebruikt wel logische komma s enzo in je voorbeelden en dat doen die mense uit die reacites niet dus dat is wel een verschil vindt ik

11 likes

Haha ik vind dit echt te mooi! Hier kun je de eerste abri’s al bekijken:

https://mobile.twitter.com/AlexanderNL

20 likes

Wie heeft de tweede prik Azstra al gehad? Hadden jullie bijwerkingen? Ik moet morgen voor mijn tweede prik en ben zo zenuwachtig, voelde me echt ziek de eerste keer.

Ik heb de tweede gehad. Bij de eerste heb ik wat bijwerkingen gehad (dagenlang een pijnlijke arm en een beetje grieperig)
En van de tweede heb ik gewoon 0 klachten gehad! De medewerker van de GGD gaf ook al aan tijdens het prikken dat er van de tweede eigenlijk geen bijwerkingen zijn

2 likes

Van de eerste ben ik heel beroerd geweest met hoge koorts, de hele dag plat gelegen en het was na 24 uur over. Van de tweede had ik maar 38,5 koorts en voelde me “mwoah” dus gewoon rustig aan gedaan die dag. Van de tweede dus echt veel minder ziek geweest.

1 like

Eens geen Rotterdam!

Huisartsenpraktijk Brouwer en Truin
Heeft vaccins beschikbaar
Dr. Willem Dreessingel 311,
6836CS Arnhem
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

2 likes

Bij ons op het werk duidelijk veel minder heftige reacties dan bij de eerste, varieerde van helemaal nergens last van tot wel verhoging/koorts en een katerig gevoel.

2 likes

Ja zou mij ook het meest logische lijken :sweat_smile:.

1 like

Oooh ben echt blij om te lezen dat er over het algemeen minder bijwerkingen zijn bij de tweede van AZ. Ik heb de eerste nu 48 uur geleden gehad en begin me nu eindelijk een beeetje weer mens te voelen, maar nog echt niet fit. Hopelijk wordt het snel beter. De assistente had wel gezegd dat ik me in de nacht een beetje grieperig kon voelen en had ook wel wat verwacht, maar dit was wel wat rotter dan ik dacht.

Ondertussen heeft de zelfde huisarts die eergisteren nog zei dat ze ècht niet weten hoe ik alsnog een afspraak kan maken bij de ggd, me een brief gestuurd waarin ik een afspraak kan maken…Joee, dat is nu te laat. Jullie hebben me zelf geprikt omdat dat m’n enige kans was nog. Ben er echt een beetje chagrijnig van :see_no_evil:

2 likes

Ugh ik erger me in mijn regio ook zo ontzettend aan de niet-zelfredzaamheid van sommige praktijken. Ze weten niks en doen dingen super onhandig, jezus we zijn artsen én ondernemers, ergens in je zit hopelijk toch een stukje initiatief en inventiviteit. :face_with_raised_eyebrow::exploding_head:

Edit: en echt alles is online te vinden, al moet je dan soms wel even de tijd nemen dingen góed te lezen en soms een mailtje sturen. Maar goed.

5 likes