FUCK YEAH eindelijk weer goedkoop tanken.
Yassss finally!
Mijn schoonmoeder heeft eindelijk haar vaccinatie gekregen (risicogroep, maar kreeg maar geen brief) maar heeft nu het vaccinatiebewijs van iemand anders gekregen
Weet iemand of we dit (naast de GGD) nog ergens moeten melden? Ik denk dat het onder medische gegevens valt?
Zo jammer dat mijn ouders nu een afspraak kunnen maken maar het niet doen omdat ze geen vaccin willen
mijn schoonmoeder wilde eerst ook niet maar die neemt hem nu gelukkig toch wel, hoop dat de rest zich ook nog bedenkt
Waarom willen ze niet?
Ze vertrouwen het niet, ik weet eigenlijk niet waarom niet. Ze zijn geen complotgekkies maar ik denk omdat het zo nieuw is allemaal
Toen ik 13 was wilde mijn moeder ook niet dat ik de baarmoederhalskankerprik kreeg omdat het zo nieuw was destijds en er geen langetermijngevolgen bekend waren
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/ Misschien hier? Ik weet het niet zeker of het iets daarvoor is (misschien niet nodig?), maar volgens mij zijn dit wel die âbijzondere persoonsgegevensâ zoals dat volgens de AVG heet.
Maar misschien bedoelde je een hele andere manier van melden meer om te zorgen dat ze haar eigen bewijs krijgt haha.
Ah ja daar ga ik eens naar kijken!
@Leukocyten Ze heeft haar eigen niet gekregen zegt ze, maar die van iemand anders dus wel (waar dus diegenes naam op staat, adres, welk vaccin die persoon heeft gehad, wanneer gevaccineerd etc.). Maar ze moet nog haar tweede prik, dus dan zal ze haar eigen krijgen hoop ik.
Helaas alleen niet iedereen met astma, want ik krijg hem dus niet ondanks mijn astma. Zelfde met de griepprik, die krijg ik ook nooit. De dokter vindt me geen risicogroep want âje gebruikt geen medicijnen.â Dat ik net zoals nu of slechter af zou zijn met medicijnen kan haar niet schelen. Overigens is astma nu ook geen risicogroep meer.
Oei! Helaas gebeurd het vaker. Door de snelheid met prikken wordt er soms weleens een (gevoelige) fout gemaakt. Sowieso melden bij de GGD locatie waar je schoonmoeder is geweest, wordt er even extra op geattendeerd met de dagstart.
Huisartsenpraktijk Klarendal
Heeft vaccins beschikbaar
Onder de Linden 21-5,
6822kg Arnhem
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar
Nou ik had inderdaad een placebo gehad bij de trial zoals ik al dacht! Dus heb vanmiddag mân eerste Moderna-vaccinatie gehad yayyy thank u science
Het is bij mij vastgesteld toen ik allang volwassen was, dus nee, ik ben er niet overheen gegroeid. En ik heb er zeker wel last van, maar niet minder als ik medicijnen gebruik (en ja, die heb ik een aantal jaar gebruikt en toen kreeg ik ook geen uitnodiging voor de griepprik).
Puffers gebruik ik overigens nog wel met enige regelmaat en heb ook nogal eens een longontsteking.
Je hebt puffers als je het benauwd hebt (waar Ventolin in zit), maar je hebt ook onderhoudsmedicatie (in meerdere gradaties en varianten) en die gebruik ik dus niet meer.
Nee, gewoon in Nederland. Maar op de RIVM-site stond dat het nu geen risicogroep meer is, tenzij je bij een longarts loopt. Was een update van april, geloof ik.
Destijds heb ik gewoon een soort gehad, maar verder niet echt iets uitgeprobeerd. Ik gebruik het nu al een aantal jaar niet echt meer vanwege mijn werk (is nogal fysiek), behalve puffers zo nu en dan.
Hierom zijn ze in Frankrijk niet zo dol op hun regering als t om verplicht vaccineren gaat (eenzelfde verhaal in Japan blijkbaar)
Helaas is dit niet zo
ik heb bv geen uitnodiging gehad en ik gebruik op dit moment alleen puffer met ventolin/salbutamol. Ik las hier volgens mij dat huisartsen soms een onderscheid maken tussen mensen die ventolin (geen uitnodiging) gebruiken en mensen die andere astmapuffers gebruiken (wel een uitnodiging). En sommige huisartsen gooien al die mensen op een hoop en iedereen krijgt dan een uitnodiging. Dus dat ik âm niet heb, ligt denk ik aan de striktheid van mijn huisarts.
Edit: ik zeg hierboven âhelaasâ, maar ik vertrouw wel op de beslissing van mijn huisarts en vind het fijn dat zij het doet zoals het blijkbaar hoort, alleen voelt het soms een beetje zuur dat je mensen die al lang geen astma meer hebben een uitnodiging ziet krijgen en je zelf ook graag wilt en nog niet kan 
@Viooltjes had al een keer gezegd dat dat niet zo hoort. Je hoort geen uitnodiging te krijgen voor de griepprik als je alleen je puffer voor aanvallen gebruikt in plaats van daarnaast nog onderhoudsmedicatie. Het ligt aan de grondigheid van je huisarts en hoe precies die is met het jaarlijks updaten ervan.
Hier dus precies hetzelfde verhaal. Heeft de assistente ook precies zo gezegd. Ik heb onderhoudsmedicatie gehad, maar nu dus alleen nog Ventolin. Officieel zou ik de onderhoudsmedicatie wel moeten gebruiken trouwens.
Ah top! Dat ik niet 5 min de grens over mag voor booschappen, nou vooruit. Maar dat hier dan wel alles compleet overspoeld werd met duitsers, vond ik echt vervelend.