Caronatopic #10

Ik denk telkens dat we al bijna alle 18-plussers gehad hebben, omdat we richting de jaren 80 gaan - en dan bedenk ik me weer dat ik zelf al bijna 18 jaar 18-plus ben en er dus echt nog heeeeeel veel 18-plussers onder mij komen. :joy:

31 likes

Yep

image

Soms denk ik ook dat die vaccinatie voor mij er nooit meer komt haha :joy: van juli komt herfst, van herfst komt eind van het jaar en nog veeeel te veel tijd voor nog meer fuckups. Ik geloof het pas als die naald in m’n arm zit!!! Kan niet wachten :sob:

10 likes

Heb je zeker gelijk in, maar, naast dat ik respect heb voor zijn mega verantwoordelijke baan op dit moment, irriteer ik me ook ontzettend aan zijn ongelofelijke, niet realistische optimisme. Heb echt al vaak het afgelopen jaar mega positieve dingen gehoord, die gewoon niet waar zijn. (Het gaat echt beter in het ziekenhuis → ziekenhuizen ontkennen dit. Alle medisch risico gevallen zijn nu geprikt → groot deel heeft nog niet eens een uitnodiging
 Dat soort dingen). Het is fijn als je positief bent in een periode waar veel negativiteit is en ik denk dat we dat ook nodig hebben, maar ik vind hem vaak wat onrealistisch. Hij roept dingen zonder het gecheckt te hebben of roept dingen waarvan half Nederland al weet dat het niet gaat lukken, behalve hij. Gevalletje blij maken met een dode mus zeg maar.

3 likes

@Salmiak
Ik snap jullie zeker hoor, ik moet zeggen dat ik ook sceptisch maar heel blij was over de 1 juli (later begin juli) grens. Maar ik geloof ook wel dat vaccinleveringen nu de beperkende factor waren en dat als je voldoende vaccins had gehad die 2 miljoen prikken per week die nodig waren om de deadline te halen mogelijk waren geweest (met alle capaciteit van de GGD’en en ziekenhuizen die gingen bijspringen).

Maar natuurlijk is er ook genoeg af te dingen op de corona aanpak en de media uitingen van de Jonge. Ik vind het alleen op dit specifieke punt niet terecht.

1 like

Heb jij een vaccinatieuitnodiging gekregen die voor jouw gevoel eigenlijk onterecht is (omdat je bijvoorbeeld geen “echte” risicogroep bent)?

• Ja
  • Nee, nog geen uitnodiging gekregen
  • Wel een uitnodiging gekregen maar die is terecht ik ben ook echt risicogroep/aan de beurt qua leeftijd
  • Woon niet in Nederland

0 stemmers

Ja fijn! Weet nog toen we begonnen dat ik zes maanden later een keer aan de beurt zou zijn, voelde echt alsof ik nog tien jaar moest wachten

1 like

Pff ja hoor mijn moeder kan zich laten vaccineren maar doet het niet. Ze kent niemand die er echt klachten van heeft gehad, ze vertrouwt het vaccin niet want het zou je DNA veranderen en dat ze potentieel mijn kinderen kan besmetten als zij het wel heeft vindt ze ook geen groot risico omdat kinderen juist volwassenen zouden aansteken :fu: :fu: Edit: oja andere mensen zijn straks ook al gevaccineerd dus daarvoor hoeft ze het ook niet te doen
 :unamused:

3 likes

Vooral dat laatste, zo verschrikkelijk hypocriet :triumph:

Met betrekking tot de leveringsproblemen las ik dit net nog:

Hopelijk gaat het meevallen :crossed_fingers:t2:

2 likes

Ik ben hier weer om over Frankrijk te praten :crazy_face:, maar die hanteren een volledig andere aanpak dan in BE en NL. Het is niet zo dat je thuis een oproepingsbrief krijgt o.i.d. en dat die brieven de volgorde bepalen, maar er zijn data vastgelegd voor alle groepen vanaf wanneer je een afspraak kan maken (online). Daar moet je dan je categorie aanklikken (bv. risicopatiënt, leeftijd, 
) en een plaats + tijdstip kiezen, je hebt geen code o.i.d. nodig. Volgens mij heb je dan enkel een attest nodig wanneer je naar je vaccinatie-afspraak gaat. Nu zijn alle 50+'ers aan de beurt, risicopatiënten en sinds deze week ook heel wat extra beroepen (leerkrachten, politieagenten, buschauffeurs, mensen die in supermarkten werken, of in cafés en restaurants, etc.). Vanaf volgende week staat ook de laatste categorie open, dat is iedereen tussen 18 en 50 (zonder enig onderscheid).

Je zou dan verwachten dat alle afspraakmomenten tot ver in de toekomst volzet zijn, telkens als er een nieuwe categorie opengaat (het is ook niet zo dat we al verder zitten qua gezette vaccins ofzo), maar dat is dus niet het geval. Sommige plekken hebben geen vrije plaatsen meer tot in juli, maar op andere plekken kan je morgen of volgende week nog volop terecht. Ik begrijp het niet zo goed, zeker als ik hier dan lees dat in BE en NL nog veel mensen die prioriteit hebben, nog niet aan de beurt zijn geweest. Maar de vaccinatiebereidheid ligt in FR wel minder hoog, denk ik.

5 likes

Volgende week toch met voorrang (ambulante forensische GGZ) een vaccinatie-afspraak kunnen maken! Zo blij.

1 like

FUCK YEAH eindelijk weer goedkoop tanken.

4 likes

Yassss finally!

2 likes

Mijn schoonmoeder heeft eindelijk haar vaccinatie gekregen (risicogroep, maar kreeg maar geen brief) maar heeft nu het vaccinatiebewijs van iemand anders gekregen :thumbsup: Weet iemand of we dit (naast de GGD) nog ergens moeten melden? Ik denk dat het onder medische gegevens valt?

Zo jammer dat mijn ouders nu een afspraak kunnen maken maar het niet doen omdat ze geen vaccin willen :sob: mijn schoonmoeder wilde eerst ook niet maar die neemt hem nu gelukkig toch wel, hoop dat de rest zich ook nog bedenkt

3 likes

Waarom willen ze niet?

Ze vertrouwen het niet, ik weet eigenlijk niet waarom niet. Ze zijn geen complotgekkies maar ik denk omdat het zo nieuw is allemaal

Toen ik 13 was wilde mijn moeder ook niet dat ik de baarmoederhalskankerprik kreeg omdat het zo nieuw was destijds en er geen langetermijngevolgen bekend waren

1 like

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/ Misschien hier? Ik weet het niet zeker of het iets daarvoor is (misschien niet nodig?), maar volgens mij zijn dit wel die ‘bijzondere persoonsgegevens’ zoals dat volgens de AVG heet.

Maar misschien bedoelde je een hele andere manier van melden meer om te zorgen dat ze haar eigen bewijs krijgt haha.

2 likes

Ah ja daar ga ik eens naar kijken!

@Leukocyten Ze heeft haar eigen niet gekregen zegt ze, maar die van iemand anders dus wel (waar dus diegenes naam op staat, adres, welk vaccin die persoon heeft gehad, wanneer gevaccineerd etc.). Maar ze moet nog haar tweede prik, dus dan zal ze haar eigen krijgen hoop ik.

1 like

Helaas alleen niet iedereen met astma, want ik krijg hem dus niet ondanks mijn astma. Zelfde met de griepprik, die krijg ik ook nooit. De dokter vindt me geen risicogroep want ‘je gebruikt geen medicijnen.’ Dat ik net zoals nu of slechter af zou zijn met medicijnen kan haar niet schelen. Overigens is astma nu ook geen risicogroep meer.

Oei! Helaas gebeurd het vaker. Door de snelheid met prikken wordt er soms weleens een (gevoelige) fout gemaakt. Sowieso melden bij de GGD locatie waar je schoonmoeder is geweest, wordt er even extra op geattendeerd met de dagstart.

1 like