Denk bij de jongere leeftijdsgroepen steeds minder prikken helaas.
Ik verbaas me er altijd over hoe mensen boos kunnen worden op hoe jij de gelegenheid wilt vieren. Jij bent toch afgestudeerd, niet zij. Hoe kom je er dan bij om zelf eisen te stellen. Geef je zelf maar een etentje gewoon omdat je er zin in hebt, maar val mij niet lastig
Huh hoe kom je bij die conclusie?
Ik denk dat
Hier ook⦠mān broertje is āfoutā uitgenodigd (als kind astma gehad, al jaren geen puffertjes meer etc).
Maar wil het āsowieso nietā.
Hij blijft maar zeggen: van Astra Zeneca wisten ze ook zo zeker dat het geen risicoās had en toch prikken ze dat nu niet meer? Wie garandeert dan geen lange termijn gevolgen? En hij had een tabel/grafiek gezien (die hier ook gepost was ooit), dat de kans op klachten van Astra en kans op klachten van covid, en zegt adhv die grafiek: waarom zou ik dat dan doen?
En dat de kans op long covid ook nihil is voor een gezonde jongen van 20. En dat ie geen anekdotisch bewijs wil maar cijfers. Etc etc
En tja, dan weet ik het ook niet meer?
Dat hoeft niet. Er zijn bijvoorbeeld 205.000 Nederlanders die in 1976 geboren zijn. Er worden op het moment gemiddeld ruim 133.000 prikken per dag gezet. Dan ben je dus in 1,5 dag door dat jaar heen. En dat is als niemand al eerder is gevaccineerd vanwege werken in de zorg of risicogroep, anders gaat het nog sneller.
Ik hoopte eigenlijk eind juni aan de beurt te zijn want dan hoefde ik maar 1 prik (corona gehad eind december) maar dat zit er niet meer in denk ik nu. Ik werk overigens in de GGZ en blijf het gek vinden dat we daar niet met voorrang geprikt zijn geworden gezien de hoeveelheid patientcontact dat ik heb.
Mols Huisartsenpraktijk
Heeft vaccins beschikbaar
Hasseltstraat 123,
5046 LJ Tilburg
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar
Kwamen net mannen bij ons over de vloer om meubels te leveren. Ging er één heel vrolijk vertellen dat hij het nog druk had vandaag want hij moest vanavond bbqen voor 10+ man (die niet zijn huishouden waren aan het verdere gesprek te horen)⦠
Zelf denk (hoop) ik eigenlijk dat veel mensen die in eerste instantie weigeren omdat ze het niet nodig vinden, later alsnog wel zullen gaan als blijkt dat de groepsimmuniteit niet hoog genoeg is. Hoor in mijn omgeving juist veel mensen die zeggen āik wacht eerst even af, misschien dat ik hem later alsnog neemā
In dat geval is de hoop nog niet helemaal opgegeven.
Nog steeds beschikbaar, inmiddels had ik zelf in Tilburg kunnen zijn als ik nu de auto hadā¦
Nja ik ben ook niet heel bang voor covid en de kans op langdurige klachten is nihil en toch neem ik een vaccinatie zonder maar een seconde te twijfelen. Samen zorgen we ervoor dat covid gewoon niet meer rondwaart en de mensen besmet die wél extra kwetsbaar zijn. Ook voor toekomstige generaties want zo is er veel minder kans op een mutant die nog veel gevaarlijker is. Als dat argument niet goed genoeg is, dan ben je gewoon een egoïst.
HAP Heemskerk-Maat
Dwarsweg 11,
8161CH Epe
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar
Haha shit ik lees dit echt net te laat, praktisch om de hoek 
@Kauai @Fishing het is echt volstrekt willekeurig wie er wel en wie niet long covid krijgt, denk dat we die conclusie inmiddels wel kunnen trekken. Ik ben zelf ook midden twintig, en zit toch al 8 maanden in deze shit terwijl ik kerngezond ben. Je kunt gewoon niet zeggen hoe groot de kans is dat je long covid krijgt omdat het niet uitmaakt of je gezond bent of niet, of welk Corona ziekteverloop je hebt gehad (milde of ernstige klachten). Er is ook nog te weinig onderzoek, maar dit is wel wat ik bij mijn fysio hoor en zie.
Ja heb de notificaties aangezet maar zit ook lekker te refreshen nu haha
Ik dacht dat uit onderzoek wel bleek dat (low-)risk groepen hier (veel) meer kans op hadden, maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb tbh
@Suikerklontje
Klopt hoor! Hij blijft er gewoon bij dat iedereen heel hard riep dat de kans op bijwerkingen net zo groot waren als het aangroeien van een extra paarse arm, en dat dat voor AZ ook niet zo bleek te zijn.
En dan die tabel erbij dat āzijn groepā dus meer risico loopt/liep bij het nemen van AZ dan bij een ernstig verloop van COVID. En dat hij zichzelf inderdaad gezond, sportief, whatever vindt en op scholar alleen maar artikelen vindt waaruit blijkt dat je dan een nihile kans hebt op ernstig verloop en/of long covid.
En @Kauai ⦠jep, dat zei ik ook. Maar hij geeft aan dat hij sowieso wel bereid is om de gevolgen van zijn keuze te accepteren (niet reizen, geen festivals, etc. Of met testen). Maar toch dat risico niet wil nemen voor zichzelf.
En wat ik nog zuurder vindt is dat hij zegt dat zijn hele vriendengroep er netzo overdenkt, dan krijg ik het echt meteen benauwd mbt die vaccinatiegraad in die leeftijdsgroep.
Ik heb wel geluld als Brugman, en daar staat ie wel voor open. Dus ik heb de hoop nog niet verloren haha. En hij staat open voor wetenschappelijke artikelen waaruit zou blijken dat zijn kans op ziek worden groter is dan zijn kans op een bijwerking maar ik heb gezocht en niet gevonden haha.
En toen zei ik; praat dan met iemand die er echt verstand van heeft. Hij had met een master student (oud klasgenoot) in biomedische wetenschappen ofzo gesproken en die had hem juist gesterkt in zān mening. Ja nou, dan weet ik het ook niet meer :ā)
Huisartsenpraktijk Venderink
Prikmoment: 16:15 - 16:25.
J.w. hagemanstraat 4 42,
7151 AH Eibergen
Niet bellen!
Wel handig dat 't Prikmoment er bij staat
EINDHOVEN!!
SGE
Evoluon - Noord Brabantlaan 1A,
5652 LA Eindhoven
Niet bellen!
@Stofdoek Ik zei en bedoelde ook niet dat alleen kwetsbare mensen of mensen met een onderliggende aandoening long covid krijgen, maar puur statistisch gezien is de kans klein. Al hebben we natuurlijk nog niet alle data. Ik hoop echt dat er niet veel meer mensen bijkomen en dat de mensen zoals jij stofdoek die het hebben snel opknappen!
OkƩ ik heb even nog wat extra gegoogled en ik zie dat er statistieken zijn dat 2% langer dan 3 maanden klachten blijft houden. Dit is echt veel meer dan ik dacht dus jullie hebben zeker gelijk dat de kans niet nihil is! Sorry had me beter in moeten lezen, ik dacht echt dat het een (hele vervelende) uitzondering was.