Caronatopic #10

Op vrt staat het ook: Knuffelen kan weer vanaf 9 juni, minister Verlinden: "Willen verantwoordelijkheid weer aan de mensen geven"  | VRT NWS: nieuws

1 like

Ik zie daar wel echt een soort van tegenop hoor. Dat mensen weer gaan bepalen dat ik ze moet knuffelen. Had daar altijd zo’n hekel aan. Ik vind het niet aanraken eerlijk gezegd echt heel fijn.

15 likes

Maar dit willen NL altijd. Op elk onderwerp, en 24/7 :joy:
Polderen, noemen we dat heel wijs :crazy_face:

3 likes

Accuraat. Nederlanders samengevat in één zin.

7 likes

Niet aanraken en niet in mijn aura komen is een blijvertje wat mij betreft. En veel handen wassen.

7 likes

Hahah ja die crisis haalt echt de beste punten van de Nederlanders naar boven. Not. Kan me daar slecht in verplaatsen maar goed.

Ik snap dat gemis van feestjes en saamhorigheid wel denk ik voor België, zoals je t nu uitlegt. Maar blijf het zo raar vinden dat ze er elke keer weer mee komen met ‘je mag nu weer met 10 mensen knuffelen!?!?’ Als primaire levensbehoefte

2 likes

Ik vind sommige mensen zo raar. Eerst voorstellen om mijn afstuderen te vieren met een etentje. Leuk idee, maar ik wil dit pas doen als ik volledig ben gevaccineerd => begin juli. Schiet dat bij anderen helemaal in het verkeerde keelgat. Ze weten dondergoed dat ik tot de risicogroep behoor. :roll_eyes:

1 like

Wow op dit tempo lijkt het erop dat ik over een week/anderhalve week al een afspraak kan maken :scream: Zo snel!

8 likes

Denk bij de jongere leeftijdsgroepen steeds minder prikken helaas.

Ik verbaas me er altijd over hoe mensen boos kunnen worden op hoe jij de gelegenheid wilt vieren. Jij bent toch afgestudeerd, niet zij. Hoe kom je er dan bij om zelf eisen te stellen. Geef je zelf maar een etentje gewoon omdat je er zin in hebt, maar val mij niet lastig

20 likes

Huh hoe kom je bij die conclusie?

3 likes

Ik denk dat

1 like

Hier ook… m’n broertje is “fout” uitgenodigd (als kind astma gehad, al jaren geen puffertjes meer etc).
Maar wil het “sowieso niet”.

Hij blijft maar zeggen: van Astra Zeneca wisten ze ook zo zeker dat het geen risico’s had en toch prikken ze dat nu niet meer? Wie garandeert dan geen lange termijn gevolgen? En hij had een tabel/grafiek gezien (die hier ook gepost was ooit), dat de kans op klachten van Astra en kans op klachten van covid, en zegt adhv die grafiek: waarom zou ik dat dan doen?
En dat de kans op long covid ook nihil is voor een gezonde jongen van 20. En dat ie geen anekdotisch bewijs wil maar cijfers. Etc etc
En tja, dan weet ik het ook niet meer?

3 likes

Dat hoeft niet. Er zijn bijvoorbeeld 205.000 Nederlanders die in 1976 geboren zijn. Er worden op het moment gemiddeld ruim 133.000 prikken per dag gezet. Dan ben je dus in 1,5 dag door dat jaar heen. En dat is als niemand al eerder is gevaccineerd vanwege werken in de zorg of risicogroep, anders gaat het nog sneller.

11 likes

Ik hoopte eigenlijk eind juni aan de beurt te zijn want dan hoefde ik maar 1 prik (corona gehad eind december) maar dat zit er niet meer in denk ik nu. Ik werk overigens in de GGZ en blijf het gek vinden dat we daar niet met voorrang geprikt zijn geworden gezien de hoeveelheid patientcontact dat ik heb.

1 like
Mols Huisartsenpraktijk

Heeft vaccins beschikbaar

Hasseltstraat 123,
5046 LJ Tilburg

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

6 likes

Kwamen net mannen bij ons over de vloer om meubels te leveren. Ging er één heel vrolijk vertellen dat hij het nog druk had vandaag want hij moest vanavond bbqen voor 10+ man (die niet zijn huishouden waren aan het verdere gesprek te horen)… :face_with_raised_eyebrow:

Zelf denk (hoop) ik eigenlijk dat veel mensen die in eerste instantie weigeren omdat ze het niet nodig vinden, later alsnog wel zullen gaan als blijkt dat de groepsimmuniteit niet hoog genoeg is. Hoor in mijn omgeving juist veel mensen die zeggen “ik wacht eerst even af, misschien dat ik hem later alsnog neem”
In dat geval is de hoop nog niet helemaal opgegeven.

1 like

Nog steeds beschikbaar, inmiddels had ik zelf in Tilburg kunnen zijn als ik nu de auto had…

Nja ik ben ook niet heel bang voor covid en de kans op langdurige klachten is nihil en toch neem ik een vaccinatie zonder maar een seconde te twijfelen. Samen zorgen we ervoor dat covid gewoon niet meer rondwaart en de mensen besmet die wél extra kwetsbaar zijn. Ook voor toekomstige generaties want zo is er veel minder kans op een mutant die nog veel gevaarlijker is. Als dat argument niet goed genoeg is, dan ben je gewoon een egoïst.

14 likes