Oh, goed nieuws?! Ga het direct tegen mijn man zeggen. Kan hij om 10.30 klaar zitten. Soort concertkaarten maar dan anders
Het vaccin biedt geen 100% bescherming, dus de kans dat je erg ziek wordt van corona als je bent gevaccineerd is weliswaar klein maar niet nul.
Haha, ik dacht huh hoezo is 1977 ineens prachtig? Even googlen en ja hoor, is het geboortejaar van Hugo himself
Ah zo. Dan liepen er twee gesprekken langs elkaar. Ergens is het simpele antwoord op al dit soort vragen natuurlijk ook gewoon: we weten het nog niet (helaas).
Zouden we dan nu eindelijk een foto krijgen van Hugo op stoel ipv Hugo die ernaast staat en toekijkt haha.
Lijkt me ook frustrerend om telkens toe te kijken hoe iedereen ingeënt mag worden en jij niet
Edit: is Markie al aan de beurt geweest dan? Ja toch
Ik ben de hele pandemie bang geweest om ouderen in mijn omgeving te besmetten en nu zijn er sinds kort opeens aanwijzingen dat ik zelf al die tijd een verhoogde kans heb op zoân heftige reactie. Voortschrijdend inzicht; heerlijk. Gelukkig schiet het op met die vaccinaties.
Wat kan een fysio precies voor je doen? Heb nu vooral last van geur en smaakverlies/vervorming, kortademigheid (maar ik weet dat ik dit bij de sportschool zelf heel goed kan verbeteren) en vergeetachtig. Had me ook ooit aangemeld voor csupport maar uiteraard nooit meer wat van gehoord. Moet ik eig vanmiddag even opnieuw voor aanmelden.
So close yet so far away
Hoe fantastisch het natuurlijk ook is dat de crisis echt bijna voorbij lijkt en we straks echt weer zonder beschermende maatregelen ons leven kunnen leiden, vind ik het ook een beetje een gek/ongemakkelijk idee? Het lijkt me heel raar om straks weer terug naar ânormaalâ te gaan.
Ik kijk er wel naar uit hoor dus bedoel het echt niet zo special snowflakey als dat het misschien overkomt, maar moet nog wennen aan het idee merk ik.
De kantoortuin mag van mij voor eeuwig uitgeroeid worden, ik kan me echt niet meer voorstellen dat ik daarin 40u per week kan werken met maximale bezetting.
Same! Aan de ene kant kan ik niet wachten om vrienden en familie weer te knuffelen en weer te zien. Aan de andere kant krijg ik een onwijze error in mijn hoofd als ik er aan denk
Ik raak nu al een beetje in paniek van dat vooruitzicht of zo. Hoezeer ik meerdere dingen ook mis, tegelijkertijd mis ik ze ook niet.
Heb ik ook hoor! Zo zie je ook maar, hoe hard we ook roepen met zân allen over alles, hoe snel je (al dan niet onbewust) ook went aan iets en een ander ânormaalâ
wel fijn dat dadelijk iedere henk en gerda weer lekker in je nek kan hoesten in de trein <3
( )
Ik krijg zelf erg veel stress van deze periode nu waarin versoepeling op versoepeling volgt, maar ik nog steeds doodsbang ben corona te krijgen. Ik kan niet wachten om aan de beurt te komen voor een afspraak, maar met al die versoepelingen vind ik mensen nu zo mogelijk nog enger en ik vind het gewoon een heel naar idee dat ik dan dalijk naar een vaccinatielocatie moet waar zoveel andere mensen ook zijn enzo. En het kan ook gewoon niet anders dus het moet gewoon zo, maar ik vind het echt heel eng dat nu alles zo snel losgelaten wordt.
Hehe ik had in de verwachting een uitnodiging te krijgen vanwege mijn hart alvast een vaccinatie afspraak gemaakt. De brief is nooit gekomen maar als het zo doorgaat is mijn âjaarâ volgende week aan de beurt en kan mijn al gemaakte afspraak gewoon doorgaan
Ik bedoel over sept mochten de kapjes afgaan
Maar nee, 1,5 meter who?
Ik kan me ook nog niet goed voorstellen hoe het moet zijn om weer terug te gaan naar normaal, vind dat ook een beetje eng. Het gekke is dat ik een jaar geleden vooral dacht âals alles weer kan ga ik veel meer reizen en socializen!â en nu denk ik vooral âkut, straks moet ik weer naar al die kringetjesverjaardagenâ
En aanhakend bij wat hierboven geschreven werd door @kleinmeisje over hoezeer mensen reageren vanuit het idee van de maakbaarheid van het leven: ik snap dat mensen schrikken als iemand die ogenschijnlijk relatief weinig risico loopt een zeer ernstig verloop van corona ervaart, maar ik vind het echt naar als mensen schrijven âdeze persoon was gewoon gezond, geen overgewicht of onderliggend lijdenâ. Dat klinkt voor mij alsof het voor mensen in de risicogroep minder erg is om een ernstig verloop door te maken. Het klinkt ook een klein beetje alsof het te verwachten was/die mensen het er zelf naar gemaakt hebben. Disclaimer: dit is een algemene constatering over het discours van de afgelopen anderhalf jaar en niet over het forum. Ik word daar als semi-risicogroep een beetje naar van.
@Fishing ik las toevallig vandaag in de NRC dat Markie nog helemaal niet ingeënt is, ondanks zijn geboortejaar. Hij heeft een afspraak voor komende week!
Hoewel ik er niet aan moet denken dat de mondkapjes afgaan, hou je vieze klodders lekker bij je, vrees ik echt voor de zomer. Onze winkel wordt op warme dagen gerust net zo warm worden als buiten. Denk echt dat t een wedje leggen wordt wie het eerst van zn stokske gaat.
Oh man echt zin in die prik. Op het werk van mijn vriend wordt nu zelfs alweer een trip naar de VS gepland, dus in oktober ben ik voor het eerst in twee jaar tijd ook weer eens eindelijk een week alleen thuis haha.
Hopelijk mag mijn vriend volgende week de afspraak gaan plannen en een paar dagen later ben ik dan